Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

آشنایی با انواع کلید گاوصندوق

گاو صندوق هایی که فقط با کلید قفل و باز می شدند و فاقد رمز هستند را گاوصندوق های کلیدی می گوییم. کلید اولین وسیله و ابزار حفاظتی برای کنترل کردن درب گاوصندوق است.

به همین دلیل با رشد صنعت گاو صندوق سازی، انواع کلید هم برای گاوصندوق های مختلف ساخته می شود. بیشتر گاو صندوق های قدیمی کلیدی بودند اما محصولات جدید از رمز استفاده می کنند.

وجود رمز، ایمنی گاو صندوق را خیلی بیشتر می کند. با پیشرفت فناوری دیگر گاوصندوق های کلیدی امن نیستند و سارقان به راحتی درب آنها را باز می کنند.

صندوق نسوز آرکا ( محمد زاده ) برای تامین امنیت گاوصندوق های رمز دار خود از موتور رمز به همراه کلید اسنفاده می کند. یعنی اگر رمز هم به درستی وارد شود تا کلید چرخانده نشود درب باز نمی گردد.

در بسیاری از گاو صندوق هایی که از رمز در ساخت آنها استفاده نمی شود، دو کلید مجزا روی درب تعبیه می کنند. برای باز شدن این گونه درب ها باید هر دو کلید باز باشد تا زبانه ها عمل کرده و درب را باز کنند.

انواع کلید گاوصندوق در گاوصندوق کلیدی

مزایای انواع گاو صندوق‌های کلیدی

  • از مزایای دیگر گاو صندوق های کلیدی می توان به راحت تعمیر شدن آنها اشاره کرد. تعمیر آنها کم خرج است و یک کلید ساز با تجربه هم می تواند آن را تعمیر کند.معمولا یک کلید ساز همواره در دسترس می باشد.
  • قیمت گاوصندوق کلیدی ارزان تر و مناسب تر از گاو صندوق های رمزی است. به همین دلیل بسیاری از مشتریان هنوز هم از گاوصندوق های کلیدی استقبال می کنند. 

انواع کلید گاو صندوق

آرکا از 2 نوع کلید زیر در گاو صندوق های خود استفاده می کند:

  • کلید معمولی چدنی
  • کلید تاشو

کلید معمولی چدنی

این کلیدها 7 سانتی متر طول دارند. و در تمام گاوصندوق های مدل mz و ms و mm در کنار موتور رمز روی درب نصب می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند بجز سری H.

کلید تاشو

این نوع کلید با کیفیت تر می باشد و در گاوصندوق های بزرگتر و مستحکم تر و ضد سرقت مثل گاو صندوق های سری HMZ و صندوق های آسانسوری آرکا استفاده می شود.

نتیجه گیری

توصیه جدی آرکا این است که گاو صندوقی را تهیه کنید که علاوه بر کلید از رمز با کیفیت هم در تامین امنیت خود بهره می گیرد. چرا که نبود گاو صندوق بسیار بهتر از وجود یک گاو صندوق بی کیفیت و ضعیف است.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *