Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

بازگشایی درب گاوصندوق

درب های خزانه

بازگشایی درب گاوصندوق یکی از مراحل خدمات گاوصندوق می باشد; هر صندوقی باید به طریقی باز شدنی باشد تا در صورت لزوم باز گردد; گاوصندوق و درب های خزانه، ابزاری امنیتی هستند که شامل برخی متعلقات و تجهیزات جداگانه ای می باشند; این متعلقات همانند برخی لوازم دیگر، قابل حمل بوده و در اختیار مصرف کننده و صاحب آن کالا و وسیله است، و هنگام استفاده از آن کالا، نیاز به کاربردن متعلقات بوجود می آید، مانند ریموت کنترل یک تلویزیون، سوییچ خودرو، کلید یک درب و غیره; در مورد گاوصندوق هم همین مسئله صدق می کند.

کلیدهای گاوصندوق، و کد رمز گاوصندوق، متعلقاتی هستند که در نزد صاحب گاوصندوق بوده، حمل می شوند; و در مواقع استفاده از گاوصندوق، از آن متعلقات استفاده می گردد; در واقع، قابل حمل بودن متعلقات گاوصندوق، از محسنات و امتیازات آن به شمار می رود; چرا که باعث می شود تا در غیاب صاحب گاوصندوق، شخص ثالثی قادر به استفاده از گاوصندوق نباشد.

در اکثر مواقع، مانند مثالهای فوق، متعلقات قابل حمل، خاصیت امنیتی دارند; اما از آنجا که اتفاقات و حوادث غیر مترقبه و ناخواسته، معمولا ممکن است برای هر فردی رخ دهد; لذا همیشه تولیدکننده های هر نوع کالای مصرفی و امنیتی، می بایست برای هرگونه مشکل بعد از فروش و استفاده از کالا، خدمات و تدابیری از پیش در نظر بگیرند.

اشکال رایج پس از خرید گاوصندوق

یکی از بیشترین و متداول ترین اشکالات و اتفاقات بعد از خرید گاوصندوق مخصوصا خرید گاوصندوق خانگی، از کار افتادن قفل و رمز آن است. این اتفاق ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. مانند مفقود شدن کلیدها، شکستن کلید، فراموش کردن کد رمز، تغییر کد رمز ناموفق، گیر کردن کلید ها داخل قفل و غیره. سرویس کاران گاوصندوق، در اکثر موارد، سعی می کنند بدون ایجاد تغییر و آسیب در بدنه و تجهیزات گاوصندوق، اقدام به رفع مشکل نمایند اما در مواردی هم ممکن است نیاز به بازگشایی گاوصندوق پیش بیاید.

بازگشایی درب گاوصندوق

منظور از بازگشایی درب گاوصندوق ، در واقع استفاده از ابزاری غیر از کلید و رمز برای باز کردن درب گاوصندوق است; هنگامی که سرویس کار، قادر به تعمیر و راه اندازی مجدد کلیدهای گاوصندوق نباشد و یا اینکه مشتری، نتواند کد رمز را حدس بزند، سرویس کار، با استفاده از ابزاری خاص، اقدام به برش و سوراخکاری درب و باز کردن در گاو صندوق می کند; البته باید به این نکته اشاره داشت که عملیات باز گشایی گاوصندوق، حتما باید توسط سرویس کاران مربوط به همان تولیدکننده گاوصندوق صورت پذیرد.

دلیل این امر آنست که مکانیزم و سیستم بکار رفته در یک گاوصندوق ممکن است در مارک ها و مدل های مختلف، با همدیگر متفاوت باشد; در واقع، سرویس کار و شخصی که قصد انجام بازگشایی گاوصندوق را دارد، باید از کلیه جزییات و نحوه مونتاژ متعلقات درب گاوصندوق مطلع باشد.

می توان نتیجه گرفت که اگر انجام خدمات فنی گاوصندوق توسط افرادی غیر از سرویس کاران مجاز آن محصول انجام شود، می تواند به احتمال خیلی زیاد، منجر به از کارافتادن سیستم درب گاوصندوق، و ایجاد خسارت به آن گردد; عملیات بازگشایی گاوصندوق معمولا در محل کارگاه انجام می شود.

نحوه انتقال گاوصندوق

در بیشتر موارد، از مشتری درخواست می شود تا گاوصندوق خود را با استفاده از باربری شرکت، به کارگاه و خط تولید انتقال دهند; تا در محیط کارگاه بازگشایی درب گاوصندوق صورت پذیرد; دلیل این امر هم حساسیت و دقت بالای بازگشایی گاوصندوق است; در محیط منزل یا محل کار که گاوصندوق نصب شده، به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی و شرایط خاص محل، انجام بازگشایی درب گاوصندوق، ممکن است به صورت کامل و با کیفیت انجام نشود.

اما در مواقعی هم هست که به خاطر شرایط سخت جابجایی گاوصندوق یا بزرگ بودن آن، به ناچار، سرویس کار باید تجهیزات بازگشایی را به محل نصب منتقل کرده و خدمات را در آن محل ارائه دهد; لازم به ذکر است که ارائه خدمات بازگشایی در محل نصب، علاوه بر این که ممکن است کیفیت پایین تری داشته باشد، مستلزم پرداخت هزینه ای بیشتر برای  مشتری و خریدار گاوصندوق است.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *