Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

گاوصندوق یا صندوق امانات بانک برای چه استفاده می شود؟

بررسی مزایا و معایب صندوق امانات بانکی

چه چیزهایی را باید در گاوصندوق بگذارید و چه چیزهایی رانباید در گاوصندوق بگذارید؟
گاوصندوق مکان خوبی برای هر چیزی که برای شما مهم به نظر می رسد نیست، گاوصندوق مکان خوبی است برای ذخیره هر چیز با ارزشی که به طور منظم و یا به طور ناگهان در موقعیتی اضطراری به آن نیاز دارید.
اجاره یک صندوق امانات ایمن در بانک می تواند به حفظ اسناد شخصی مهم، کلکسیون و یادگاری های خانوادگی کمک کند، اما مهم است که تصمیمات عاقلانه ای در این مورد صورت گیرد.

– واقعا چه اقلامی به صندوق امانات تعلق دارند؟
– در صورتی که این اقلام دچار آسیب شوند چه اتفاقی می افتد؟
– چه کسی به جعبه امانات جز خودتان دسترسی دارد؟
– در صورتی که اتفاقی برای شما بیفتد سرنوشت محتویات داخل صندوق امانات چه خواهد شد؟
– اگر می خواهید در مورد صندوق امانات رفتار عاقلانه ای داشته باشید چه چیزهایی باید و چه چیزهایی نباید در این صندوق قرار دهید؟

آیا می دانید صندوق امانات، برای چه استفاده می شود؟

پیش از اجاره صندوق امانات بانک، بایستی اطلاعات خود را در مورد دانستنی های مربوط به صندوق امانات بالا ببرید. شما به اقلام خود تنها در صورت باز بودن بانک دسترسی دارید. شنبه تا پنج شنبه ساعت 7.30 صبح تا 2.30 بعدازظهر. بدون دسترسی در روزهای تعطیل، در هر صورت شما نباید اقلامی را که در مدت زمان کوتاه و یا در موقعیتی اضطراری به آن نیاز دارید را در صندوق سپرده بانک قرار دهید.
طبق گفته لایرنس لمان.
این لیست شامل گذرنامه ها، دستورهای پزشکی یا مراقبت های بهداشتی و vevocable living wills است.
در صورتی که صندوق امانات را خودتان اجاره می کنید. وصیت نامه تان را و اسناد سپرده یا هر چیز دیگری که وارث شما ممکن است به آن نیاز داشته باشند را در آن قرار ندهید.
بنا به گفته کریستوفرکل یک صندوق امانات بانکی مکان خوبی است برای هر چیز با ارزشی که شما به طور منظم یا در موقعیتی اضطراری به آن نیاز ندارید.
لیست چیزهایی که در یک صندوق امانات می توان قرارداد:
. مقالات شخصی
. تمبر یا مجموعه سکه ها
. جواهرآلات و کلکسیون های نایاب
. قراردادهای مهم و اسناد تجاری

آیا متعلقات داخل صندوق هم مانند حساب بانکی شامل بیمه بانک می شوند؟

یک صندوق امانت بانکی معتبر در چهارچوب امانات بانک یا تعاونی اعتبار بیمه می شود. اما هر چیزی را که شما در جعبه قرار می دهید توسط سازمان و یا دولت بیمه نشده. بیمه سپرده ، برای مثال ، فقط از پول در حسابهای بانکی شما محافظت می کند. آن یکی از بزرگترین سوء تفاهم ها برای مشتریان است.
طبق گفته دیوید ام سی گواین اگر شما بیمه اقلام داخل صندوق امانات را می خواهید شما باید خودتان آن بیمه را جداگانه خریداری کنید.
چرا باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید؟ درست عین خانه تان، سرقت ها، آتش سوزی ها، سیل ها و حوادث دیگر که می تواند به چیزهایی باارزش در بانک خسارت وارد کند.
بعداز حمله به مرکز تجارت جهانی 1300میلیون صندوق امانات بانکی دچار خسارت های ناخواسته شد. طبق گفته ام سی گو این 250 خزانه در نیواورلنیز زیر آب قرار گرفت. او می گوید هیچ کس به شما تضمین صددرصد نمی دهد که اتفاقی نیفتد.

چگونگی ذخیره سازی اقلام با ارزش در صندوق بانک؟

راه حل معمول : ضمیمه یک بیمه نامه خاص به منزلتان و یا تنظیم قرارداد بیمه ای خاص که تمام اقلام باارزش را تحت پوشش قرار دهد. اعم از این که آن اقلام مجموعه ای از الماسهای نایاب و باارزش باشد و یا مجموعه ای از مجلات نادر باشد. نماینده و یا کارگزار بیمه خانه تان می تواند بیمه نامه ای جدا بنویسد که الحاقیه نامیده می شود و به طور اختصاصی اقلام با ارزش را تحت پوشش قرار می دهد و طبق گفته ام سی گو این بیمه ها اغلب به شما تخفیفی برای ذخیره آن اقلام گران و باارزش در صندوق امانات می دهند.
همچنین شرکت هایی وجود دارد که در بیمه نامه ایی برای محتویات گاوصندوق ایمن تخصص دارند. او می گوید: راه های دیگری وجود دارد که از متعلقات و وسایل شما محافظت می کند. در صورتی که شما اقلامی را ذخیره می کنید که می تواند از طریق آب دچار خسارت شود مانند عکس ها ، مدارک و یا مجموعه تمبر، آن ها را از آب حفظ کنید، با کیف های پلاستیکی زیپ دار و آن ها را داخل صندوق های مشابه قرار دهید. طبق گفته لمان برای چیزهایی مانند عکس های خانوادگی یا برگه های شخصی از آن ها کپی بگیرید و در صورت امکان آن ها را در کامپیوتر ذخیره کنید و دستورالعمل های خانواده تان را در این مورد تقلید نکنید چون در این صورت دچار مشکل می شوید.

چه کسی باید به صندوق من در بانک دسترسی داشته باشد؟

طبق نظر ام سی گو شما می توانید یک جعبه را خودتان به تنهایی باز کنید، یا شخصی دیگر با شما همکاری کند.
بعضی بانک ها اجازه دسترسی به صندوق امانات را در صورتی می دهند که هر دو نفر در محل حضور داشته باشند اما این کار همیشه عملی نیست. متخصصان می گویند عاقلانه این است که برای کنترل و روبراه کردن مسائل مالی وکیل داشته باشیم. برای مسائلی از جمله دسترسی به گاوصندوقتان در صورتی که دستیابی برای شما به دلیل مسافرت و یا ناتوانی و یا سایر موارد امکان پذیر نیست.
یک حرکت هوشمندانه: یک موجودی حساب جاری در گاوصندوق تان داشته باشید و زمانی که چیزی را داخل گاوصندوق می گذارید و یا از داخل آن برمی دارید آن را دوباره بررسی کنید.
آن را به وکیل تان، همسرتان، بچه هایتان و هرکسی که در دسترس تر است بدهید و مخصوصا اگر شما یک گاوصندوق را به صورت انفرادی اجاره کرده اید مطمئن شوید که خانواده تان و وارثان شما از محل آن اطلاع داشته باشند و این که کلید گاوصندوق را از کجا پیدا کنند. اما وصی شخص متوفی ممکن است گاوصندوق را مطالبه کند. در این صورت آن وضعیتی پردردسر وجود می آید. در ایام قدیم، بانک ها اغلب دسترسی به گاوصندوق سپرده را در صورت مرگ یکی از مالکین مسدود می کردند تا هنگام دستور از دادگاه که اکنون به ندرت این اتفاق میفتد.
از آن جایی که برگه هایی را که شما برای بایگانی انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی داشته باشد ام سی گواین به شما توصیه می کند.
قبل از اجاره یک صندوق امانات از سازمانی که آن را اجاره می کنید این سوال را بپرسید که در صورتی که یکی از اعضاء گروه فوت کند چه اتفاقی می افتد؟ در صورت عدم آگاهی کارمند و یا عدم اطمینان او از وکیلتان بپرسید و یا با یک وکیل دارایی محلی در این رابطه تماس برقرار کنید.
در صورتی که شما به تنهایی یک صندوق را اجاره کنید، در زمان مرگ شما صندوق امانات برای چند هفته و یا چند ماه مهرو موم خواهد شد. که این بدان معناست که وکیل شما جهت مدیریت دارایی تان به آن دسترسی نخواهد داشت.
یک اجراء کننده وصیت نامه که شما در نظر گرفته اید دارایی شما را بالاخره بعد از مرگ تان مدیریت می کند و به صندوق امانات شما دسترسی خواهد داشت اما سرعت آن بستگی به وضعیت شما در بانک دارد. اما این که چطور بانک از نبود شما اطلاع می یابدحتی اگر کسی به طور مستقیم در این رابطه حرفی نزند. سازمان ها به طور یکنواخت و روزانه آگهی های فوت را دریافت می کنند و از آن موضوع اطلاع می یابند.

آیا صندوق امانات بانک اجاره کنم؟

با جمع بندی مطالب بالا و مقاله “صندوق امانات یا گاوصندوق خانگی؟” به این نتیجه میرسیم که صندوق امانات خوب است اما معایب بارز و حتی حیاتی دارد که نمی تواند خاطر مردم را به طور کامل آسوده کند. توصیه کارشناسان امنیتی و پلیس آگاهی این است که اشیاء و مدارک با ارزش خود را به بهترین روش نگهداری کنید، بدین منظور توصیه میشود که حتما مقاله “صندوق امانات یا گاوصندوق خانگی” و حتی سایر مقالات امنیتی را در وبسایت مرجع آرکا مطالعه نمایید تا بهترین راهکارهای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مالی و حتی جانی را یاد بگیرید.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *