Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

طراحی داخلی گاوصندوق به چه شکل است

طراحی داخلی یک گاوصندوق بسیار مهم است و با توجه به کاربردی که قرار است داشته باشد و این که در کجا نصب شود و از چه اشیایی باید محفاظت کند این طراحی انجام می شود. نوع طبقه گذاری، اندازه صندوقچه ها و نوع خم کاری ورق های داخلی در مهندسی ساخت فضای داخلی گاو صندوق اثر مستقیم دارد.

مهم است که خریداران به نحوه طراحی فضای داخلی یک گاو صندوق توجه کنند و با توجه به نیازی که دارند مدل مورد نظرشان را انتخاب کنند و خرید کنند.

طراحی داخلی گاوصندوق‌ها چگونه است؟

به طور کلی یک خریدار نیاز ها و اهداف مختلفی در ذهن خود دارد. به عنوان نمونه ممکن است صرفا برای نگهداری وجوه نقد اقدام به خرید گاوصندوق کند. و یا جهت نگهداری از اسناد مالی، جواهرات، لوازم یا قطعات یک دستگاه خاص و یا هر چیز دیگری. بنابراین تولیدکنندگان در زمان ساخت باید تمام این نیازها را در نظر داشته باشند.

در طراحی داخلی گاو صندوق ها 3 عامل زیر بسیار تاثیرگذار هستند:

  • ابعاد داخلی گاو صندوق
  • طبقات داخلی
  • صندوقچه ها

ابعاد داخلی یک گاو صندوق چطور تعیین می شود

با توجه به کاربرد هر گاو صندوق ابعاد بیرونی و داخلی آن را تعیین می کنند. به طور کلی یک استاندارد کلی برای گاو صندوق ها وجود دارد. ( هر چند استاندارد رسمی از طرف سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه هنوز وجود ندارد )

برای نمونه ابعاد یک گاو صندوق خانگی کوچک باید به گونه ای باشد که یک کاغذ A4 را بتوان در آن به راحتی قرار داد. و یا یک گاو صندوق اداری کوچک باید به گونه ای باشد که دست کم یک زونکن در آن به صورت خوابیده به راحتی قرار بگیرد.

چرا طبقات داخلی در گاو صندوق الزامی است

استفاده بهینه از فضای داخلی یک گاو صندوق یکی از برتری های طراحی آن صندوق محسوب می شود. هر چه تعداد طبقات در فضای داخلی بیشتر باشد، بهره بیشتر و بهتری از فضای گاوصندوق می توان برد.

برای نمونه در یک گاوصندوق بایگانی هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد می توان زوکن ها و پوشه ها و پرونده های بیشتری را به تفکیک از هم بایگانی نمود و این یک امتیاز بی نظیر است.

در گاو صندوق هایی که برای خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد معمولا فضای داخلی را با یک طبقه به دو بخش تقسیم می کنند. با این کار می توان اسناد و مدارک را از پول و سکه و طلا و جواهرات و… تفکیک نمود.

ممکن است فردی بخواهد شئ با ارزش و قیمتی را داخل گاوصندوق خود بگذارد. اما این شئ دارای حجم زیادی است. در اینجا اگر طبقات گاوصندوق به صورت ثابت نصب و طراحی شده باشند، برای شخص دردسر ساز خواهد شد. لذا به طور معمول طبقات را به صورت متحرک و قابل حمل می سازند تا این مشکل برای خریدار پیش نیاید.

نقش صندوقچه در طراحی داخلی گاوصندوق

 بیشتر گاوصندوق ها چه در طرح های ضد سرقت  و چه غیر آن، چه در سایز کوچک و یا بزرگ، به طور مشترک دارای صندوقچه داخلی و طبقات داخلی هستند.

هدف از تعبیه صندوقچه، استفاده بهینه تر از فضای داخل گاوصندوق است. فرض کنید هنگام باز و بسته شدن کسی از آشنایان هم کنارتان باشد و شما مایل به دیده شدن تمام محتویات داخل گاو صندوق توسط کس دیگری نباشید.

وجود صندوقچه این عیب را بر طرف می کند. صندوقچه ها همان طبقات هستند که دارای درب مجزا می باشند. این درب کلید جداگانه ای دارد. می توان روی درب آن حتی یک رمز مستقل هم نصب کرد.

در برخی مدل ها صندوقچه را با ابعاد بزرگتری می سازند تا مصرف کننده بهتر بتواند از فضای داخل بهره ببرد. گاوصندوق بایگانی نمونه بارزی از این نوع  طراحی است.

در طراحی گاوصندوق های اسلحه هم قفسه بندی و صندوقچه طوری طراحی می شود تا امکان جای گذاری اسلحه و نیز مهمات و متعلقات آن وجود داشته باشد. خم کاری ورق ها و پوسته داخلی گاو صندوق هم باید به شکلی باشد تا لبه های ورق فلزی بدنه آسیبی به کاربر وارد نکند.

صندوقچه مخفی در گاوصندوق

یکی دیگر از موارد قابل ذکر در طراحی داخلی گاوصندوق استفاده از صندوقچه مخفی است. در تعریف این ویژگی می توان گفت که تولیدکننده، صندوقچه ای زیر صندوقچه اصلی تعبیه می کند که درب آن به سمت پایین باز می شود.

در حالت عادی این محفظه قابل رویت نیست. صندوقچه مخفی کاربرد های متفاوتی دارد. همانند صندوقچه که معمولا برای نگهداری از مواردی خاص تعبیه شده، صندوقچه مخفی هم به همین شکل، استفاده خاص خود را دارد.

صندوقچه مخفی برای نگهداری اشیاء قیمتی کم حجم مانند برگه های چک و تراول، جواهرات کوچک، قطعات یک دستگاه خاص و… به کار می رود.

در طراحی و ساخت قفسه ها و صندوقچه ها از ورق های نازک استفاده می شود. دلیل این امر یکی ظریف بودن این قسمت و نیز غیر اجبار بودن آنست. چرا که ضخیم بودن ورق مصرفی، تاثیری بر میزان و درصد امنیت گاوصندوق ندارد.

نقاشی فضای داخلی گاو صندوق

رنگ آمیزی و بتونه کاری قسمت های داخل گاوصندوق هم بخشی از طراحی داخلی گاوصندوق است. وقتی درب بسیاری از گاو صندوق ها را باز می کنیم صحنه بسیار زیبایی را مشاهده می کنیم.

طرح ها و رنگ های متنوع و گاها چند رنگ می تواند فضای داخلی گاو صندوق را بسیار زیبا کند. دست سازنده برای این کار بسیار باز است. چرا که رنگ بدنه گاوصندوق باید به گونه ای باشد که بتوان به خوبی آن را با محیط استتار نمود و خیلی توی چشم نباشد اما برای فضای درونی آن این موضوع اصلا مطرح نیست.

معمولا برای رنگ آمیزی قسمت داخلی ، زمان بیشتری صرف می شود. دلیل زمان زیاد این است که قسمت داخلی گاوصندوق تماس کمتری با جریان هوای آزاد دارد. لذا خشک شدن آن مستلزم مدت زمان بیشتری است.

از طرفی دیگر در صورت خشک نشدن کامل رنگ، ممکن است گاوصندوق در محل نصب بوی شدید رنگ بدهد که این عیب بزرگ است و حتما برای خریدار خوشایند نخواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی چه به صورت حضوری و چه با تماس تلفنی می توانید از مشاوره های رایگان آرکا بهره ببرید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *