Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

مراحل ساخت گاوصندوق آرکا

در این مقاله به توضیح مراحل ساخت گاوصندوق نسوز مدل 250mz رمز دیجیتال آرکا می پردازیم.

تعیین مقدار فولاد مورد استفاده

اولین قسمت از مراحل ساخت گاوصندوق تعیین میزان فولاد استفاده شده در بدنه گاوصندوق است. در ابتدا محاسبات بر روی ابعاد این گاوصندوق صورت می گیرد تا مقدار ورق فولاد مورد استفاده در این گاوصندوق در مقیاس متر مربع مشخص شود. سپس ورق های فولادی به زیر دستگاه برش هیدرولیک رفته تا پوسته های بیرون طبق محاسبات صورت گرفته برش داده شود و آماده مرحله خم کاری شود. پوسته های داخلی نیز برش می خورند.  بعد از برش پوسته های داخل نوبت به نصب صندوقچه داخل آن و تعبیه حفره های مخصوص زبانه ها روی چهار چوب می رسد. سپس پوسته بیرون و داخل به هم متصل یا اصطلاحا کلاف می شوند.

تزریق بتن مسلح

حال نوبت به تزریق بتن با عیار خاص بین دو جداره گاوصندوق می رسد.بتن ریزی دومین قسمت از مراحل ساخت گاوصندوق نسوز به حساب می آید. عامل وزن دهنده و جلوگیری کننده از سوختن محتویات داخل گاوصندوق بتن است. لذا این مرحله با دقت خاصی انجام می پذیرد. حین انجام این مرحله از رابیتس و یا صفحه های مشبک شده با میلگرد استفاده می شود که مانع از ریزش بتن می شود و این موضوع دلیل بیشتر انسجام آن است. برای جلوگیری از پکیدن بتن (نرم و بی خاصیت شدن) باید در تنظیم دمای محیط هنگام خشک شدن بتن دقت لازم را به عمل آورد.

بعد از آماده شدن بدنه گاوصندوق درب آن آماده می شود. درب نیز مانند بدنه دارای قطر خاصی از بتن مسلح است. ابتدا در دیواره ها، حفره های زبانه به وسیله پرس ساخته می شود. سپس دیواره ها روی ورق درب با دقت بالایی جوشکاری می شوند و اتصال می یابند. در همین مرحله است که حفره های مخصوص برای مونتاژ رمز قفل و دستگیرها روی درب ایجاد می شوند.

تعبیه و نصب درب گاوصندوق

بعد از خشک شدن کامل بتن بدنه گاوصندوق، نوبت به سوار کردن درب روی بدنه و یا همان لولا کردن گاوصندوق می رسد. انتخاب لولای مناسب برای هر وزنی از درب گاوصندوق بسیار مهم است. چرا که اگر در انتخاب لولا دقت لازم انجام نپذیرد ممکن است درب بعد از مدت کوتاهی باعث خوردگی در کفه لولا شود. دراین شرایط درب از جایگاهش خارج شده  و به آسانی باز وبسته نمی گردد. بعد از نصب لولاها داخل درب، بتن ریخته می شود.

رنگ گاوصندوق

چهارمین مرحله از مراحل ساخت گاوصندوق پاشش رنگ و بتونه کاری است; جهت آشنایی با چگونگی رنگ آمیزی گاوصندوق اینجا کلیک کنید.

نصب یراق آلات گاوصندوق

نصب یراق آلات آخرین قسمت از مراحل ساخت گاوصندوق محسوب می شود. یراق ها مانند دستگیره، قفل، رمز و مارک و روکلیدی و همچنین شبکه زبانه ها روی درب تعبیه می شود.

کنترل کیفیت

صندوق ها بعد از این که به تایید واحد کنترل کیفیت رسید برچسب کیفیت خورده و وکیوم می شوند; این مرحله مهم ترین بخش از نظر مهندسان شرکت آرکا به حساب می آید; ضمن این که در حین فرآیند تولید واحد کنترل کیفیت همواره نظارت دقیق بر جزئیات مراحل ساخت گاوصندوق را  انجام می دهد.

نویسنده: خانم زیبندی مسئول کنترل کیفیت آرکا

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *