Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

گاوصندوق قلکی مساجد آرکا

گاوصندوق قلکی مساجد آرکا

یکی از مکان هایی که معمولا نیاز به گاوصندوق با طراحی خاص دارد مساجد و حسینیه ها است. گاهی در این مکان ها باید گاوصندوق ایمنی نصب شود که دارای روزنه ای برای واریز پول به داخل آن باشد. بنابراین این گاوصندوق حکم یک قلک بزگ را دارد که نگهدارنده نذورات و پول های مردم است. کاربری این قلک بزرگ برای جمع آوری و نگه داری پول عموم و معمولا صرف آن برای امور عام المنفعه است. در نتیجه همیشه در دسترس عموم است. پس حتما باید تمام نکات ایمنی راجع به گاوصندوق قلکی مساجد رعایت کرد.

نکات لازم در ساخت و نصب گاوصندوق قلکی مساجد

حال موارد مهمی که باید در تولید، نصب و بهره برداری از این نوع گاوصندوق رعایت شود را به تفصیل بیان می کنیم.

وزن گاوصندوق قلکی

گاوصندوق قلکی باید دارای وزن ایده آل باشد; چرا که اولین فاکتور در امنیت یک گاوصندوق ، سنگین بودن آن است; وزن حدود 300 کیلوگرم می تواند بدین منظور مناسب است. از این رو معمولا گاوصندوق های مدل 300 و یا 350.2 با ارتفاع 1 متر، عرض 45 سانتی متر و عمق 40 سانتی متر می تواند گزینه های خوبی برای این مورد خاص باشند.

جنس گاوصندوق قلکی

استفاده از ورق فولادی با ضخامت مناسب در تولید بدنه و درب گاوصندوق ضروری است; از طرفی استفاده از بتن مسلح ( بتن به همراه شبکه ای از میلگردهای قطور ) بین دو جداره داخلی و بیرونی گاوصندوق تا بدنه و درب گاوصندوق از نفوذ حرارت و آتش به  داخل آن در زمان آتش سوزی جلو گیری کند.

از آن جایی که ممکن است گاهی صندوق قلکی در حیاط و یک محیط روباز نصب شود باید به عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل آن در هنگام تولید دقت کرد. درحقیقت گاوصندوق قلکی مساجد بهتر است یک گاوصندوق ضدآب باشد.

یراق آلات گاوصندوق قلکی

نصب یراق آلات ایمن و مرغوب بر روی درب گاوصندوق نیز بسیار حائز اهمیت است; بدین منظور می توان از رمز سارجنت ، رمز دیجیتال و یا مکانیکی تایوان استفاده نمود; هر چند توصیه شرکت آرکا بهره مندی از رمز دیجیتال کره ای است که هم استفاده از آن بسیار آسان است; و هم تغییر رمز آن در کسری از ثانیه به راحتی و به واسطه فشردن یک دکمه انجام می پذیرد; بر خلاف رمزهای مکانیکی که تغییر رمز دارای مراحل پیچیده و زمان بری است; و نیاز به یک آچار خاص دارد; همچنین توجه به جنس و قطر زبانه ها و تعداد آن ها نیز ضروریست; چرا که تاثیر بسیاری زیادی در امنیت گاوصندوق دارد.

گاوصندوق قلکی ضدسرقت

درب گاوصندوق باید مجهز به سیستم ضدسرقت باشد تا به محض ورود ضربه به درب یا تلاش برای بازگشایی به روش های غیر متعارف این سیستم امنیتی فعال شده و مانع از باز شدن درب شود.

روزنه ای که برای ورود پول به گاوصندوق روی بدنه ایجاد می شود باید به گونه ای باشد که ایمنی گاوصندوق را به هیچ وجه تحت تاثیر قرار ندهد. معمولا برای تحقق این مورد مقابل دهانه قلکی یک عدد درپوش فنری قرار داده می شود که سرقت پول ها از داخل این محفظه را غیر ممکن می کند. روزنه قلکی هم می تواند روی بدنه و هم روی سقف گاوصندوق ایجاد شود.

فیکس کردن و ثابت کردن گاوصندوق قلکی

گاهی لازم است برای امنیت بیشتر و غیرقابل حمل بودن گاوصندوق، آن را به زمین با تجهیزات خاصی متصل کرد پس گاوصندوق ایمن باید قابلیت نصب به زمین را داشته باشد. حال آنکه  این اتصال می تواند توسط پیچ های مخصوص و یا جوشکاری بدنه به سازه های فلزی اطراف باشد.

گاوصندوق آرکا برای مساجد و مدارس تخفیفات 20 درصدی خرید در نظر گرفته است.; تا نقش خود را در انجام کارهای خیر و عام المنفعه ایفا کند; برای آگاهی بیشتر از این امتیاز ویژه و همچنین استفاده از مشاوره های رایگان آرکا فقط کافیست تماس بگیرید.

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *