Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

آیا اندازه گاوصندوق در کارایی آن تاثیر دارد؟

آیا اندازه و وزن گاوصندوق در کارایی آن تاثیر دارد؟

کمتر وسیله‌ای به اندازه‌ی گاوصندوق می‌تواند از دارایی‌های ارزشمند شما در برابر آتش، آب و سرقت محافظت کند. تصور از دست دادن وسایل با اهمیت می‌تواند بسیار ترسناک باشد و حتی عامل ضررهای مالی و جانی سنگینی باشد.

 خوشبختانه گاوصندوق‌ها این امکان را به شما می‌دهند که مدارک، دارایی‌ها و وسایل قیمتی خود را در امنیت کامل و با خیال آسوده نگهداری کنید و به آسانی به کمک کلید، اثر انگشت، رمز عبور و یا ترکیبی از هر نوع به صندوق دسترسی داشته باشید. می‌توان ادعا کرد که داشتن یک گاوصندوق خوب، بهترین راه برای تامین امنیت مدارک شخصی، وسایل ارزشمند و جواهرات است.

انتخاب کردن از بین انواع مختلف گاوصندوق کار دشواری است، به این خاطر که گاوصندوق وسیله‌ای نیست که بتوان به آسانی آن را تعویض کرد. فروختن مجدد یا عوض کردن یک کامپیوتر و تلفن همراه آسان است، اما یک گاوصندوق معمولا سنگین، مهر و موم شده و مستحکم می باشد. به همین جهت آگاهی کامل از اندازه‌ی گاوصندوقی که بتواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند امری مهم است.

اما چطور بدانیم اندازه‌ی گاوصندوقی که می‌خریم مناسب است؟ در این مقاله ما به سوالات مهمی درباره‌ی معیارهای یک گاوصندوق خوب از قبیل اندازه، وزن و موارد دیگر پاسخ داده‌ایم.

اندازه گاو صندوق

چه اندازه‌ای برای گاوصندوق مناسب است؟

پاسخ ساده است، اندازه‌ی گاوصندوقی مناسب شماست که از آن‌چه که فکر می‌کنید نیاز دارید بزرگ‌تر باشد! این نکته بسیار مهم است اما متاسفانه کم تر کسی به آن توجه می کند.

بازخوردهای خریداران بسیاری حاکی از آن است که اغلب اوقات افراد گاوصندوقی را خریداری می‌کنند که به آن اندازه که نیاز دارند بزرگ نیست. آن‌ها یک گاوصندوق کوچک صرفا برای رفع نیاز فعلی می‌خرند و بعد پشیمان می‌شوند. این یک اشتباه متداول است. علاوه بر آن به حجم وسایلی که در طول سال‌های آینده داخل گاوصندوق خواهید گذاشت فکر کنید؛ وقتی پای اندازه‌ی گاوصندوق در میان باشد، بزرگ‌تر همیشه بهتر است!

محاسبه‌ی اندازه‌ی احتمالی گاوصندوق

ممکن است اندازه‌ی خارجی گاوصندوق با حجم داخلی آن برابر نباشد. اگر وسایل کمی برای قرار دادن در گاوصندوق دارید شاید این مسئله برایتان مهم نباشد، اما در هر حال بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی، حجم داخلی گاوصندوق را محاسبه کرده و هم‌چنین فضایی را برای اطمینان به آن اضافه کنید تا از وجود گنجایشی که به آن احتیاج دارید مطمئن شوید.

گاوصندوق‌ کوچک

اگر اندازه گاوصندوق‌ها کوچک باشند معمولا مناسب محافظت از تعداد کمی وسیله‌ی کوچک هستند؛ برای مثال می‌توان از یک گاوصندوق کوچک برای نگهداری پول نقد، جواهرات اندک و شاید تعداد کمی دسته چک بانکی استفاده کرد. اگر اندازه‌ی گاوصندوق خیلی کوچک باشد، بلافاصله پر خواهد شد.

این اندازه‌ی گاوصندوق تنها برای استفاده در محیط کاری مناسب می باشد، آن هم در شرایطی که روزانه ساعات زیادی در محیط کار حضور دارید و بخواهید به صورت روزانه اقلامی را از آن بردارید و مجدد جایگزین کنید.

گاوصندوق متوسط

اگر اندازه‌ی گاوصندوق متوسط باشد، می‌تواند گول زننده باشد. این‌جا دقیقا جایی است که باید نکته‌ی اهمیت گاوصندوق بزرگ را به خود یادآوری کنید، به خصوص اگر بخواهید یک گاوصندوق ضد آتش بخرید. گاوصندوق‌های ضد آتش معمولا به خاطر داشتن جنس مقاوم نسبت به آتش دارای بدنه ضخیم‌تری هستند در نتیجه فضای داخلی کوچک‌تری دارند؛ به همین خاطر اهمیت اندازه‌ی گاوصندوق در این مورد از قبل هم بیشتر می‌شود. در این موارد همیشه سعی کنید حجم داخل و فضای مفید گاوصندوق را اندازه گیری کنید تا اطمینان داشته باشید که وسایل محکم و غیر قابل تا شدن حتما به راحتی داخل آن جا می‌گیرند.

اگر بخواهید جعبه‌ی جواهرات، محفظه‌ی مخصوص پول نقد و فایل مدارک خود را داخل گاوصندوق بگذارید، حتما بزرگ  بودن اندازه‌ی گاوصندوق مهم‌ترین معیار خرید خواهد بود. به خاطر داشته باشید که خود درب گاوصندوق به اندازه‌ی کافی قطور است و حجم زیادی از داخل گاوصندوق را اشغال می‌کند. به همین خاطر است که با وسایل تاشدنی مشکلی نخواهید داشت اما وقتی کار به وسایل سفت و محکم می‌رسد، باید از قبل این مسئله را در نظر بگیرید.

گاوصندوق بزرگ

گاوصندوق‌های سایز بزرگ معمولا انتخاب خوبی هستند. اگر خانه‌ی بزرگی داشته باشید می‌توانید یک اتاق را به مکان مخصوص گاوصندوق و مدارک ویژه اختصاص دهید؛ این گاوصندوق می‌تواند مکان خوبی برای جا دادن انواع لوازم قیمتی و مهم از جواهرات گرفته تا مدارک شناسایی و اسناد ملکی باشد.

در صورتی که اندازه‌ی گاوصندوق بزرگ باشد، می‌توانید آن را قفسه بندی کرده و از تمام فضایی که در اختیار دارید به صورت بهینه استفاده کنید.

با توجه به اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد، این گاوصندوق احتمال زیاد تا مدت‌های طولانی در خانه‌ی شما خواهد ماند و در صورت نیاز به جابه جایی یا تعمیر، می توانید از شرکتی که گاوصندوق خود را تهیه کرده اید، راهنمایی بگیرید. شرکت مربوطه در صورت نیاز با اعزام نیرو تمامی خدمات مربوط به گاوصندوق شما را انجام می دهند.

اندازه صندوق

وزن گاوصندوق چقدر تاثیر گذار است؟

اگر اندازه‌ی گاوصندوقی کوچک باشد وزن آن حداکثر 40 کیلوگرم می باشد و در صورتی که اندازه گاوصندوق بزرگ‌تر بوده و ضد حریق هم باشد معمولا وزن آن چیزی در حدود 100 کیلوگرم و بیشتر خواهد بود.

وزن گاوصندوق به عواملی مانند اندازه گاوصندوق، گنجایش و جنس آن بستگی دارد. وزن یک گاوصندوق عالی، پیشرفته و فوق ایمن می‌تواند از 300 کیلوگرم شروع شده و تا هرجا که لازم باشد افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است؛ وزن استاندارد گاوصندوق بسته به ابعاد آن متفاوت می باشد.

گاوصندوق ها عموما بر اساس وزن به 9 گروه، طبقه بندی می شوند. جهت بررسی این طبقه بندی اینجا کلیک کنید.

بسیاری از کسانی که گاوصندوقی برای منزل خود می‌‌خرند گاوصندوقی با ظرفیت بالا و وزن پایین انتخاب می‌کنند که لزوما بهترین گزینه نیست. سوال مهم اینجاست که چطور می‌توان بین امنیت، گنجایش و وزن گاوصندوق تعادلی برقرار کرد؟ برای بررسی بیشتر رابطه‌ی بین امنیت، گنجایش و وزن گاوصندوق، سه دسته‌ی کلی گاوصندوق‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

گاوصندوق سبک وزن بتنی

اندازه‌ی گاوصندوق تعیین کننده‌ی همه چیز است. اگر اندازه‌ی گاوصندوق‌کوچک باشد، قیمت و وزن آن نیز کمتر خواهد بود. چنین گاوصندوقی کالایی است که می‌توانید به آسانی آن را سفارش داده و با یک سرویس معمولی پست آن را تحویل بگیرید و بدون نیاز به تلاش خاصی آن را به خانه یا محل کار خود ببرید. هیچ آسیبی به پله‌ها و گوشه‌های دیوار  وارد نخواهد شد! می‌توانید به طور کلی آن‌ را یک جعبه‌ی بتنی در نظر بگیرید. این گاوصندوق معمولا وزنی در حدود 50 تا 100  کیلوگرم دارد.

یک گاوصندوق بتنی سبک وزن از بدنه و درب دو جداره پر شده از بتن سبک ساخته می‌شود. فرم جمع و جور آنها به شما کمک می کند تا مکانی برای ایمن سازی یا پنهان کردن آنها پیدا کنید. شما می‌توانید کمد، قفسه، میز کار یا مبلمان دیگری را انتخاب کنید. دسترسی آسان به آن‌ها مزیتی است که باعث می‌شود بتوانید هر روز از آن استفاده کنید. با توجه به وزن کم و قابلیت جابجایی آسان این گاوصندوق، بهتر است فکری برای ایمن سازی آن رد نظر داشته باشید.

گاوصندوق سایز متوسط ضد حریق

اگر بین خرید انواع مدل و اندازه‌های گاوصندوق مردد مانده‌اید، گاوصندوق متوسط ضدآتش انتخاب مناسبی برای شماست. با توجه به ویژگی نسوز بودن، این قبیل گاوصندوق‌ها اندازه‌ی مشخصی دارند. به خاطر ضخیم بودن بدنه و جنس ضد آتش، اندازه‌ی گاوصندوق باید بزرگ‌تر از حالت معمولی باشد تا بتواند گنجایش کافی برای اقلامی که درون آن قرار می‌گیرند داشته باشد.

وزن این گاوصندوق ها بسته به ابعاد، حداقل 150 کیلوگرم است. چنین گاوصندوقی را معمولا از طریق پست معمولی نمی‌توانید دریافت کنید، بلکه فردی که توانایی حمل آن را داشته باشد گاوصندوق را تا خانه یا محل کار شما می‌آورد. بعد از دریافت، با توجه به اندازه‌ی گاوصندوق، باید آن را شخصا یا به کمک یک چرخ دستی تا محل قرار گیری ثابت حمل کنید. برای گاوصندوق‌های بزرگ‌تر معمولا به دو نفر و یک چرخ دستی برای جا به جایی آن احتیاج است.

این گاوصندوق‌ها نسبت به مدل قبلی ساخت محکم‌تری دارند. بدنه‌ی این گاوصندوق دو جداره است، پیچ و مهره‌ها محکم‌تر و لولاها تقویت شده‌اند. مانند مدل سبک وزن، اکیدا توصیه می‌شود که جایی برای گاوصندوق خود انتخاب کرده و آن را در محل مورد نظر محکم سازی کنید تا امنیت وسایل گرانبها بیش از پیش تامین شود. گاوصندوق با اندازه متوسط، ضد آتش و کیفیت مناسب  گزینه‌ی مناسبی برای مصارف خانگی، فروشگاهی و حتی اداری است.

لازم به ذکر است برخی از گاوصندوق ها، از جمله گاوصندوق های بایگانی سبک نسوز، با اینکه وزن کمی دارند درجه امنیت قابل قبولی دارند.

گاوصندوق متوسط تا بزرگ و پیشرفته

برای خرید یک گاوصندوق بزرگ الزاما به کمک یک کارشناس احتیاج دارید. اگر در متصل کردن گاوصندوق به دیوار یا کف محل قرار گیری مهارت ندارید، جایی برای نگرانی  وجود ندارد؛ معمولا افرادی که برای حمل گاوصندوق به خانه یا محل کار شما فرستاده می‌شوند در این زمینه تخصص کافی دارند.

وزن گاوصندوق‌های بزرگ معمولا از 450 کیلوگرم شروع می شود و هرچه ابعاد گاوصندوق بزرگ تر شود، وزن گاوصندوق هم بیش تر می شود.

این گاوصندوق‌ها از بدنه‌ی بتنی تقویت شده با لایه‌ی محافظ در برابر آتش ساخته شده‌اند که می‌تواند تا حداقل 1000درجه سانتی گراد در مقابل شعله‌های آتش مقاومت کند. بدنه‌ی آن بسیار ضخیم بوده و به همین علت اندازه‌ی این گاوصندوق بسیار بزرگ است.

درب این مدل گاوصندوق‌ها ۴ جداره است و چندین لولا ضخیم و چفت سنگین و محکم در بدنه‌ی در به کار رفته‌اند که همین نکته باعث افزایش وزن گاوصندوق می‌شود. با توجه به وزن بالا و متریال به کار رفته در بدنه این مدل گاوصندوق‌ها، می‌توانید از تامین امنیت وسایل خود مطمئن باشید. این گاوصندوق محفظه داخلی بزرگ و توانایی مقاومت در برابر آتش را تا ۶۰ دقیقه دارد. چنین گاوصندوقی با این اندازه و ویژگی‌ها قطعا برای نگهداری دارایی‌هایی طراحی شده که بسیار با اهمیت هستند و باز با این حال، برای محافظت از مدارک و فایل‌های اطلاعات مانند فلش، سی دی و مدارک کاغذی که به هیچ وجه حاضر به از دست دادن آن‌ها نیستید بسیار مناسب است. به هر حال هر چقدر اندازه‌ی گاوصندوق و وزن آن بیشتر باشد، شانس دزدیده شدن یا مورد سرقت قرار گرفتن آن کاهش می‌یابد.

تا این‌جا انواع گاوصندوق از نظر اندازه و وزن را معرفی کردیم و ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم. با این حال برای انتخاب یک گاوصندوق عالی همچنان معیار‌های دیگری وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سایر معیار‌های یک گاوصندوق عالی

در اینجا به طور خلاصه به مهم ترین معیار های یک گاوصندوق ایمن می پردازیم. چرا که تنها باید گاوصندوقی با استاندارد جهانی تهیه و استفاده کنید.

  • مقاومت در برابر سرقت

قابلیت مقاومت در برابر سرقت در گاوصندوق‌های خانگی کمتر از آن‌هایی است که برای کاربران تجاری مانند فروشگاه های جواهرات ساخته شده است.

تولیدکنندگان برای تعیین درجه مقاومت در برابر سرقت‌، با مشعل، تعبیه صندوق در کوره و حتی مواد منفجره گاوصندوق را آزمایش می‌کنند.

در حالی که اکثر گاوصندوق هایی که غیراصولی تولید می شوند درجه مقاومت در برابر سرقت را ندارند و سارق می تواند قفل صندوق را شکسته، یا به راحتی توسط دیلم درب گاو صندوق را باز کند و یا با ایجاد حفره در بدنه یا درب گاوصندوق به داخل گاوصندوق دستبرد بزند. در مقابل گاوصندوق های استاندارد و تولید شده توسط مواد اولیه با کیفیت و مقاوم در برابر باز شدن درب گاوصندوق توسط شخص متفرقه مقاومت کرده و می تواند وقت زیادی  از سارقان بگیرد که این شانس منصرف شدن آن‌ها از دزدی را بالا می‌برد.

در نتیجه یک گاوصندوق ایمن بایستی ضدسرقت باشد، تا ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

  • قفل مناسب

انواع متعددی از قفل گاوصندوق وجود دارد. گاوصندوق های بیومتریک از اثر انگشت شما به عنوان ساختار قفل اولیه برای محافظت از وسایل شما استفاده می کنند. این قفل های اثر انگشتی جزو ایمن ترین قفل های گاوصندوق به شمار می روند.

سایر گزینه‌ها شامل صفحه کلیدهای کیبوردی است که یکی از انواع رمز های دیجیتال می باشند. رمز های دیجیتال هم نیز از امنیت قابل قبولی برخورداد هستند.

گزینه دیگر قفل های مکانیکی چرخشی هستند. این قفل های مکانیکی نسبت به قفل های دیجیتال قدمت بیش تری دارند. ایمنی این رمزهای مکانیکی نیز قابل قبول می باشد، اما رمز های دیجیتال ارجعیت دارند.

قفل های کلیدی، قدیمی ترین نوع قفل در تاریخ می باشند. بدیهی است که این نوع قفل نسبت به رمز های مکانیکی چرخشی، رمزهای دیجیتال و رمز های اثرانگشتی از امنیت کم تری برخوردار می باشد. اما برترین این قفل های کلیدی، قفل های مجهز به کلید کمر تاشو می باشند، که این قفل های کلیدی کمرتاشو یا کلید بلند در کنار سایر رمزهای ایمن از جمله مکانیکی و دیجیتال در گاوصندوق های ورژن بالا که ضخامت درب بالاست کاربرد دارند.

اگر باتری‌ها فرسوده شده یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشید‌، بایستی با واحد خدمات شرکت تولیدکننده مربوطه ارتباط بگیرید.

  • چند لایه بودن ایمنی

اگرچه از گاوصندوقی با کیفیت بالا برخوردار هستید اما بهتر است از روشهای دیگر محافظت از وسایل ارزشمند خود آگاه باشید. زنگ خطر خانه یا محل کار بازدارنده خوبی است. همیشه از محیط پیرامون خود آگاه باشید و درهای خانه یا محل کار را به خوبی قفل کنید و به افراد ناآشنا در همسایگی یا نزدیک خانه خود توجه کنید. سعی کنید گاوصندوق خود را در مکان خاصی جاساز کرده یا اتاق خاصی را به آن اختصاص دهید و اجازه ندهید کسانی که به آن‌ها اعتماد ندارید از محل گاوصندوق آگاه شوند.

 سیستم نورپردازی بیرونی که با حرکت فعال می شود، می‌تواند یک سارق را از صرف کردن وقت برای ورود به خانه یا محل کار شما منصرف کند. به قول پلیس آگاهی، مجرمان مانند موش هستند، وقتی شما چراغ را روشن می کنید آن‌ها پراکنده می شوند. به یاد داشته باشید که با احتیاط بیشتر و رعایت اقدامات امنیتی بیشتر، امنیت شما و دارایی‌های ارزشمند شما حفظ می شود.

  • ضد آب بودن

محافظت در برابر آب مزیتی است که به گاوصندوق‌های خانگی که ضد آتش و ضد سرقت هستند اضافه می‌شود. دیل شووس یک مهندس فعال در زمینه تولید گاوصندوق می‌گوید که سازمان وی یک علامت “تأیید شده” به گاوصندوق هایی می دهد که استاندارد‌های لازم برای مقاومت در برابر آب را گذرانده است. علاوه بر این برخی گاوصندوق ها برای شبیه سازی اثرات طغیان یا شکسته شدن خط آب آزمایش می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاوصندوق دیجیتال، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی خریداری کنید.

پیج اینستاگرام گاوصندوق آرکا

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

۲ پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید

    پیشنهاد شما برای یک گاوصندوق ایمن برای منزل کدوم مدل هست که هم وزن سنگین داشته باشه و هم اندازه ان مناسب پوشه باشه و تاثیر گذار

    1. با سلام، تشکر از شما
      پرفروش ترین گاوصندوق خانگی آرکا، مدل ۲۵۰MZاست.
      می تونید سایر گاوصندوق های خانگی آرکا را در “فروشگاه/ گاوصندوق های خنگی و هتلی” بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *