مقالات مرتبط

دسته بندی ها

ایمن ترین گاوصندوق

ایمن ترین گاوصندوق بازار ایران چه گاو صندوقی است؟ برای خرید یک گاوصندوق امن باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ در این نوشته با نگاهی متفاوت این سوالات را پاسخ می دهیم.

یک گاوصندوق ایمن باید به خوبی از مدارک و وسایل مهم و با ارزش در مقابل سارقان محافظت کند تا افراد بتوانند با آرامش کامل مهمترین وسایل زندگشان را به آن بسپارند.

به طور کلی سرقت از گاو صندوق به 3 طریق انجام پذیر است. بنابراین ایمن ترین گاوصندوق باید برای هر کدام از این روش ها راهکار تدافعی مناسبی داشته باشد. این سه روش عبارتند از:

  1. سرقت خود گاوصندوق 
  2. شکافتن بدنه
  3. بازگشایی درب

برای جلوگیری از به سرقت رفتن خود گاوصندوق همیشه توصیه اول فروشندگان این است که صندوق سنگین وزن انتخاب کنید. ماهیت یک گاوصندوق این است که وزن سنگینی داشته باشد.

خرید گاو صندوق سبک مگر در موارد خاص توصیه نمی شود. زیرا اولین گزینه یک سارق  این است که صندوق را به سرقت ببرد و در جایی امن و سر فرصت درب آن را باز کند.

اما هر چقدر هم که وزن صندوق زیاد باشد باز هم سارقان در صورت داشتن اندک زمانی می توانند با ابزار و تجهیزات و تعداد افراد کافی صندوق را جابجا کنند.

همچنین در بعضی مکان ها مثل هتل ها و مسافرخانه ها و… که سیف باکس یا صندوق هتلی سبک وزن کاربرد دارد. بنابراین راه حل پیشنهادی استفاده از رول بولت است.

پیچ های مخصوصی که از گاو صندوق را به دیوار یا زمین پیچ می کند. برای این کار دیواره پشتی یا کف صندوق را سوراخ می کنند و از داخل آن را به دیوار یا زمین پیچ می کنند تا ثابت شده و جابجا نشود.

وزن گاوصندوق به دلیل وجود بتنی است که بین دیواره های درونی و بیرونی صندوق تزریق می گردد می باشد. اگر به جای بتن از گچ و شن و… استفاده شود وزن صندوق خیلی کم می شود. همچنین دیگر نسوز نیست.

به عنوان نمونه اگر در ساخت یک گاوصندوق خانگی کوچک با ابعاد زیر از بتن مسلح مرغوب و عیار بالا استفاده شده باشد باید وزنی بین بین 170 تا 200 کیلوگرم  را برای آن صندوق انتظار داشته باشیم.

  • ارتفاع: 60cm
  • عرض: 45cm
  • عمق: 40cm

با این شرایط گاوصندوق در برابر آتش مقاومت مناسبی دارد و نسوز است. دارای تمام این خصوصیات بوده و از همه لحاظ برای منزل مناسب می باشد.

برای آشنایی با نحوه بتن ریزی و چگونگی تاثیر بتن در ساخت گاو صندوق این مقاله را از دست ندهید.

سوراخ کردن بدنه هم راهی است که سارقان استفاده می کنند تا محتوای گاوصندوق ر ا خالی کنند. این کار کمتر انجام می شود و بیشتر در سیف باکس های متصل شده به زمین و دیوار انجام می پذیرد.

یکی دیگر از مشخصه های ایمن ترین گاوصندوق این است که بدنه نفوذناپذیری داشته باشد. استفاده از سوپر آلیاژها در تولید گاو صندوق موثرترین راهکار است.

سوپر آلیاژها که ضد دریل و ضد سوراخ و حتی ضد هوابرش هستند باعث می شوند تا سارقین نتوانند سوراخ کاری در وسط بدنه گاوصندوق انجام دهند.

تزریق بتن آرمه بین این ورق ها گاوصندوق را امن و غیر قابل نفوذ می کند. این را هم باید در نظر داشته باشیم که معمولا سارقان وقت کافی و همچنین ابزار لازم برای سوراخ کاری را همراه خود ندارند.

بازگشایی درب متداول ترین راه سرقت از گاو صندوق است. وقتی دزد نتواند صندوق را به سرقت ببرد و بدنه آن را هم نتواند سوراخ کند به ناچار سراغ باز کردن درب آن می رود.

معمولا یک گاوصندوق امن را در نگاه اول از درب آن می شناسند. بیشتر تجهیزات ایمنی در درب صندوق تعبیه می شود. از این رو مهمترین قسمت این کالا درب آن است.

عواملی که مانع باز شدن درب توسط سارقان می شود عبارتند از:

  • زبانه های مستحکم
  • رمز با کیفیت
  • دستگیره ضد سرقت
  • طراحی ظاهری  مطلوب
  • بتنی بودن درب

همان طور که بدنه گاو صندوق با بتن پوشیده شده است درب هم که نقش اصلی را در مقاومت و مقابله در برابر سارقان دارد هم باید بتنی ساخته شود.

طراحی درب باید به گونه ای باشد که کمترین فاصله را از سطح بدنه داشته باشد. به عبارت دیگر بین درب و بدنه هیچ گونه درزی مشاهده نشود و نتوان آن را دیلم کرد.

بسیاری از سارقان با دیلم به جان دستگیره می افتند که آن را بشکنند و از کار بیاندازند. به همین دلیل دستگیره ها باید ضد دیلم یا به عبارتی ضد سرقت باشد.

چه از رمز مکانیک استفاده شود و چه رمزدیجیتال در هر حال باید نوع مرغوب و با کیفیت آن روی درب نصب گردد. هر دو نوع رمز به اندازه ای قوی هستند که در بیشتر اوقات سارقان ترجیح می دهند به سراغ بازگشایی رمزها نروند.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می شود مقاله انواع رمزها را مطالعه نمایید.

هرچه زبانه ها قطور تر و تعدادشان بیشتر باشد گاوصندوق هم امن تر می شود. بهترین حالت این است که هر چهار طرف بالا و پایین و چپ و راست درب زبانه داشته باشد. 

صندوق نسوز آرکا تولید کننده انواع گاوصندوق ، با بهترین کیفیت و ارائه خدمات عالی ، تلاش در ایجاد آرامش کامل برای تمامی مردمان عزیز کشورمان دارد.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *