Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

تاریخچه ساخت گاوصندوق و قفل درب

در این مقاله به تاریخچه ساخت گاوصندوق و قفل درب می پردازیم.

قسمت اول

تاریخچه ساخت گاوصندوق و قفل درب

اولین علامت های یک دستگاه قفل که به نظر می رسید کلیدها در آرامگاه فرعون Ramses دوم، که در قرن 13 قبل از میلاد حاکم بود، کشف شد. اما در عدالت باید اشاره کرد که قفل های مکانیکی چوبی به طور همزمان چندین تمدن را اختراع کرده اند.
با گذشت زمان، این دستگاه ها بهبود یافتند، از محصولات چوب به فلز و سپس به ترتیب صعودی.
قفل با مکانیزم بهار در حال حاضر در روم باستان استفاده می شود. رومی ها اخطارهای ثابت را در قفل اختراع کردند، جایی که آنها انواع مختلفی را ساخته بودند. این کار برای جلوگیری از یک کلید از باز کردن همه قفل انجام شد. لازم به ذکر است که این سیستم قفل بیش از هزار سال وجود داشته است، زیرا آن را در میان بازرگانانی که عمدتا علاقه مند به حفاظت از کالاهای خود از سارقین بودند، محبوب بودند. علاوه بر این، قفل ها از اندازه های کوچکتر از کوچکترین تا بزرگترین بود. آنها چهره های مختلف را از هندسه به شکل پرندگان و حیوانات و حتی نمادهای دینی به تصویر کشیدند.
در قرون وسطی، به خصوص در رنسانس، شکل کلیدها بیشتر تصفیه شده بود، زیرا تحت تاثیر توسعه معماری و ساخت و ساز قرار گرفت.
شکل تصفیه کلید ها در نیازهای عملی انجام نشد. این فقط توسط کاربران مورد تحسین قرار گرفت. قفل ها عملا هرگز برای قفل کردن درب ها استفاده نمی شدند، زیرا مکانیزم های بهار تغییر کرده و ایمنی این ملک بستگی به تفاوت های ظریف مانند کلاهک پنهان، تشنج های پیچیده و غیره داشت.
به همین دلیل است که این قفل ها در صفحه نمایش عمومی نمایش داده می شود بدون اینکه پوشش داده شود تا مشخص شود کدام بخش ها ساخته شده اند و چه اتفاقی در مورد پرونده و روش جمع آوری بود.
اگر یک کارگر بتواند یک قفل فلزی ایجاد کند، آن را تحسین کرده، چنین کارگر به عنوان استاد بزرگ قدردانی میشد.
مفاهیم جدید برای دستگاه های قفل شده در قرن 17 در اروپا به وجود آمد، زمانی که مکانیزم های خاصی در اطراف کلید های سوراخ اختراع شد. به عنوان مثال، زنگ هایی که زنگ زده بودند (پیچیدگی زنگ هشدار مدرن)، یا قفل های کد شده با مجموعه ای از حروف و اعداد خاص، که نیازی به کلید برای باز کردن آن نیست، زنگ می زدند.

تاریخچه ساخت گاوصندوق و قفل درب
پیشرفت مشابه در بهبود سدها صورت گرفت. اگر در اصل آنها با الگوهای توری مشکی ساخته شده بودند، با رنگ های روشن و طلایی تزئین شده بودند، با گذشت زمان ظاهر شدن آنها ثانویه بود. عملکرد عاملی مهم بود.
طبق آمارهای مورخان، پادشاه فرانسه، لوئیس استاد فلزی است و دانش خود را در ساخت قفل ها اعمال می کند. اما او به ویژه به یک جعبه آهن افتخار می کند که در دیوار ساخته شده و برای ذخیره اسناد شخصی اش استفاده می شود. این احتمالا تنها مورد در تاریخ بود زمانی که ایمنی توسط بالاترین فرد ساخته شد.
اما از لحاظ تولید صنعتی سیف، مکان مشتق از اینجا به انگلستان مربوط می شود که در قرن نوزدهم، آنها شروع به ساخت سیف هایی با ویژگی های سیف اثبات مدرن کردند.
سپس قفل های مکانیکی با صفحات شماره گیری برای قفل کردن با کلید ها جایگزین شدند. کد بر روی چندین دیسک چرخش وارد شده است. این یک استتوسکوپ پزشکی بود. یک کلیک کوچک با محل مناسب اعداد روی شماره گیری شنیده شد. صدا با استفاده از دستگاه پزشکی به راحتی می تواند تشخیص دهد.
تولید کنندگان این نقص را در نیمه دوم قرن بیستم اصلاح کرد، سپس بعد از بهبودی خاص، دیسک های شمارنده می توانستند چند کلیک اضافی انجام دهند که به نوبه خود مانع از حدس زدن ترکیب صحیح شد.

فروشگاه اینترنتی انواع گاوصندوق‌ آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاوصندوق دیجیتال، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

[/av_textblock]

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *