Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

تخفیف خرید گاوصندوق به مناسبت روز جهانی کوروش کبیر

شرکت آرکا تولید کننده ایرانی، تخفیف خرید گاوصندوق به مناسبت روز جهانی کوروش کبیر را برای مردم عزیز ایرانمان در نظر گرفته است.

7 آبان ماه روز جهانی کوروش کبیر نام گذاری شده است.

آشنایی با کوروش کبیر

نخستین شاه دوره هخامنشیان ” کوروش دوم ” ،”کوروش بزرگ ” و یا ” کوروش کبیر” بود. طبق گفته هرودوت و سایر نویسندگان یونانی، مادر کوروش ماندانا دختر ایستاک (آژی دهاک)  و پدر او کمبوجیه یکم ذکر شده است.

وی به مدت سی سال ” بین سال های 559 تا 529 پیش از میلاد ” بر منطق گسترده ای از آسیا حکومت کرد.

دوران عظمت و قدرت

پس از یه قدرت رسیدن کوروش و نشستن وی بر تخت پادشاهی؛ در اندیشه به پایان رساندن حکمرانی خصمانه پدربزرگش و حمله به مادها افتاد.

در همین حین، بزرگان ماد که از حکومت شاهنشاه ناراضی بودند علیه ایستاک شوریدند. در این امر هارپاگ نقش عمده ای داشت.  وی همچنین توانست کوروش را وادار به لشکرکشی علیه مادها کند و درنهایت آن ها را شکست دهد.

در نتیجه؛ دوران پادشاهی 35 ساله ی آژی دهاک به اتمام رسید. لازم به ذکر است طبق گفته هرودوت کوروش به پدر بزرگ خویش هیچ آسیبی نرساند. به این ترتیب ماد و پارس توسط کوروش متحد شدند و وی پادشاه ماد و پارس نامیده شد.

پس از اتحاد ماد و پارس، قارون(کرزوس) به ایران حمله کرد و کوروش هم با دیدن این عمل از همدان به سوی لیدی لشکر کشی کرد و به قلعه سارد توسط تعدادی سرباز ایرانی صعود کرد.

پس از این ماجرا  و به اسارت در آمدن شاه لیدی ، کوروش مرز کشور خود را به همسایگی یونان و دریای روم رساند.

بعد ها کوروش با لشکرکشی به شرق وسعت سرزمین های تحت تابعیت خود را دوبرابر کرد. وی پس از فتح بابل اسرای یهودی این شهر را نیز آزاد کرد.

شرکت در آخرین نبرد و مرگ کوروش

اخرین نبرد کوروش به منظور سرکوب سکاها بود. وی در این جنگ کشته شد و ارتش ایران شکست خورد. یعد از شکست ارتش ایران، لشکریان به فرماندهی کمبوجیه پسر کوروش به ایران بازگشتند.

آرامگاه

بنای آرامگاه کوروش در شهرستان پاسارگاد استان فارش قرار دارد که از همه سوی دشت مرغاب قابل رویت می باشد.  هر ساله در نهم آبان ماه، عده ای از مردم به جهت گرامی داشت نام و یاد کوروش، مراسمی را در آرامگاه وی به صورت نمادین برگذار می کنند.

آرکا

صندوق نسوز آرکا، تولیدکننده انواع گاوصندوق، سیف باکس، صندوق آسانسوری و … می باشد. که با ارایه محصول با کیفیت و با ضمانت ،در کنار خدمات دهی عالی توسط نیروهای مجرب سعی در جلب رضایت خریدار دارد.

جهت آشنایی با محصولات و خدمات تماس بگیرید و یا به پیج اینستگرام آرکا مراجعه کنید.

 

 

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق روز پدر

بهترین کادو روز پدر

معرفی بهترین کادو برای روز پدر گروه صنعتی آرکا، ضمن تبریک روز پدر و ولادت امام علی (ع) تخفیف ویژه ای را برای عزیزانی که

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *