Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

تشخیص یک گاوصندوق مرغوب

با توجه به اینکه گاوصندوق یک ابزار امنیتی محسوب می شود و هر فردی بنا به اقتضای شرایط شغلی و زندگی شخصی خود به آن احتیاج پیدا می کند باید توانایی تشخیص یک گاوصندوق مرغوب را از دیگر محصولات داشته باشیم.

افراد به طور معمول ، هنگام تهیه یک کالا سعی دارند علاوه بر پرداخت هزینه ی پایین ، کالایی با کیفیت خوب، نصیبشان شود. اما در اغلب اوقات این اتفاق نمی افتد. مهمترین دلیل آن هم، عدم شناخت کافی و وافی از محصول مورد نظر است. در حالت کلی، خریداران یک کالا بیشتر تحت تاثیر گفته ها و تعریف های فروشنده ، خرید خود را انجام می دهد. در مورد خرید گاوصندوق ، این مسئله مانند دیگر خریدها وجود دارد. افراد برای خرید گاوصندوق و یا ابزارهای امنیتی، نیاز به اطلاعات فنی و تخصصی مختصر اولیه دارند تا بتوانند در انتخاب محصول مناسب، موفق باشند.

اولین نکته در خرید یک گاوصندوق، انتخاب محل خرید است. امروزه، کارگاه های فاقد مجوز بسیاری وجود دارند که اقدام به تولید گاوصندوق های غیر استاندارد کرده و محصول خود را از راه های غیرمتعارف به فروش میرسانند. یکی از این راه های غیر متعارف، فروش از طریق فروشندگان سیار است. فروشندگانی که گاوصندوق را با قیمتی نازل و بدون پشتوانه عرضه می کنند. مسلما برای تهیه ی یک کالای استاندارد، باید سراغ بورس و فروشندگان معتبر آن رفت.

 هنگام خرید گاوصندوق علاوه بر توضیحات فروشنده، باید به مارک و امتیازات آن نیز دقت کرد. اطلاعات فنی و تخصصی هم برای خرید لازم است. یکی دیگر از مهمترین موارد خرید گاوصندوق، خدمات پس از فروش است. در طول زمان و هنگام استفاده از گاوصندوق همواره ممکن است مشکلاتی فنی پیش بیاد که برای رفع آن ، نیاز به سرویس کار پیش بیاید. پس باید  دقت داشت که گاوصندوق شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

کیفیت یراق آلات، از دیگر مواردی است که باید مدنظر داشت. قفل،دستگیره، زبانه ها و رمز باید از جنس مرغوب تهیه شده باشند. در نظر داشته باشید، ضخامت ورق بدنه و درب هم خیلی مهم است. برای تشخیص بهتر این مسئله ، باید از فروشنده بخواهید تا تمام قسمتهای داخلی گاوصندوق را به شما نشان دهد. یکی دیگر از موارد مهم، ضخامت و فاصله ی بین بدنه داخلی و بیرونی گاوصندوق است. یعنی قسمتی که توسط بتن نسوز پر شده است. هر چقدر میزان بتن گاوصندوق بیشتر باشد، امنیت و کیفیت آن به مراتب بیشتر است.

توصیه میشود از گاوصندوق هایی خرید کنید که به روش جدید تولید شده باشند و مجهز یه سیستم ضدسرقت باشند. هنگام توضیحات سیستم ضدسرقت  توسط فروشندگان، از آنها بخواهید که کارکرد آن را برای شما توضیح داده و به نمایش بگذارند.از دیگر مواد مهم در مورد خرید گاوصندوق، وزن آن است. این مورد رابطه ی مستقیمی با میزان و درصد بتن بکار رفته در گاوصندوق دارد. مسلما یک گاوصندوق سنگین به مراتب امن تر و بهتر از یک گاوصندوق مشابه سبک است. همیشه قبل از خرید نسبت به میزان مقاومت و ایستایی ساختمان در برابر وزن گاوصندوق اطمینان حاصل کنید. سعی نمایید تا جایی که برای شما از لحاظ قیمت و میزان ظرفیت ساختمان مقدور است، گاوصندوق های سنگین را انتخاب نمایید.

یکی دیگر از مسائل مهم، در تمایز دادن یک گاوصندوق مناسب از غیر مناسب، کیفیت ظاهری و رنگ آن میباشد. شفافیت، مرغوبیت و مقاومت رنگ در مقابل نور آفتاب، حرارت، رطوبت و غیره از جمله پارامترهای تشخیص یک رنگ مناسب برای گاوصندوق شماست.

در پایان بطور خلاصه و مفید باید گفت که جهت خرید یک گاوصندوق استاندارد و مرغوب ، صرفا به تبلیغات و یا گفته های فروشندگان، و یا صرفا به قیمت پایین آن توجه نکنید. سعی نمایید از طریق شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی متعلق به تولیدکنندگان مطرح گاوصندوق و درب خزانه در کشور، اطلاعات فنی جامع کسب کرده و با ذهنی آماده جهت خرید ، به بازار مراجعه نمایید.

 

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *