Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

حجم گاوصندوق چگونه تعیین می شود

در ساخت و طراحی گاو صندوق یکی از مواردی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که حجم گاوصندوق باید چقدر باشد. به عبارتی چه فضایی را باید اشغال کند.

شکل و طرح گاو صندوق ها بسیار متنوع هستند. مدل های بلند با عرض کم، طرح های کشیده و پخش با ارتفاع کم، گاو صندوق های مربعی کوچک و سایز متوسط و… که هر یک بنا به دلایلی به آن صورت تولید می شوند.

عوامل موثر در تعیین حجم گاوصندوق

دو عامل بسیار مهم وجود دارند که مهندسان و طراحان در زمان تعیین کردن میزان فضا و حجم گاو صندوق به آن توجه می کنند. این دو عامل عبارتند از:

  • کاربرد گاو صندوق
  • قیمت گاو صندوق
  • وزن گاو صندوق

کاربرد گاو صندوق

این که گاو صندوقی که قرار است ساخته شود چه کاربردی دارد اهمیت ویژه ای دارد. برای روشن شدن مسئله بیایید مثالی بزنیم.

مثلا اگر قرار است یک گاوصندوق برای یک خانه ساخته شود باید بدانیم که نباید آن را خیلی بزرگ بسازیم. فضای اتاق و به طور کل منازل کم است و وسایل زندگی معمولا زیاد هستند.

یک گاو صندوق خانگی در بیشتر اوقات در اتاق خواب و پشت تختخواب یا داخل کمد قرار می گیرد تا مخفی بوده و دور از چشم دیگران باشد. بنابراین نباید خیلی بلند و کشیده یا خیلی عریض و پخش باشد که هیچ کجا جا نشود.

معمولا گاو صندوق های خانگی را به صورت کوتاه و نسبتا مربعی کل و کوچک می سازند. اما حجم گاوصندوق های بایگانی باید دقیقا بر عکس مدل های خانگی باشد.

معمولا گاو صندوق های بایگانی برای نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک زیاد و متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید طبقات داخلی زیادی داشته باشند.

بنابراین ارتفاع زیادی دارند. همچنین باید طبقات داخلی آنها زونکن را در دل خود جای دهد. بنابراین باید تا حدی عریض هم باشند. پس دارای شکل هندسی مستطیلی و بلند و پرحجم هستند.

در طلافروشی ها از گاو صندوق های زیرویترینی استفاده می شود. محل قرار گرفتن این گاوصندوق ها زیر ویترین مغازه است و با توجه به شکل هندسی ویترین ها آنها را با ارتفاع کم و عرض زیاد می سازند.

قیمت گاو صندوق

چنانچه حجم گاوصندوق با کاربری آن متناسب نباشد بر قیمت آن تاثیر منفی می گذارد. برای مثال اگر گاو صندوق برای منازل ساخته شود ولی خیلی بزرگ ساخته شود قیمت آن هم گران می شود.

قیمت گاوصندوق های خانگی نباید به اندازه یک گاو صندوق اداری بالا باشد. بنابراین اگر طراحی این محصول اصولی نباشد ممکن است به هیچ وجه مورد قبول  مشتریان قرار نگیرد.

وزن گاو صندوق

همچنین وزن گاو صندوق ها با توجه به کاربردهایی که دارند متغیر هستند. مثلا یک گاوصندوق خانگی معمولا بین 150 تا 250 کیلوگرم وزن دارد. وزن بیشتر از این برای صاحب آن دردسرساز خواهد بود.

با توجه به موارد بالا در می یابیم که طراحی گاوصندوق از اهمیت به سزایی برخوردار است. زیرا حجم هر گاوصندوق با توجه به کاربردی که دارد و قیمت و وزن از پیش تعیین شده برای آن باید تعیین شود.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *