مقالات مرتبط

دسته بندی ها

راهبند (بلاکر) چیست؟

راهبند یا بلاکر امنیتی وسیله‌ای است که برای در اختیار گرفتن نحوه تردد وسایل نقلیه در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. سیستم ایمنی و مدیریت پارکینگ در تمام مکان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای اینکار معمولا از راهبند استفاده می‌کنند. راهبند‌ها به عنوان یک سد در قسمت ورودی و خروجی پارکینگ برای کنترل تردد خودرو و وسایل نقلیه استفاده می‌شوند، اینکار باعث می‌شود تا هر کسی نتواند به راحتی به پارکینگ وارد و یا از آن خارج گردد و تنها افراد مجاز حق ورود به آن را دارند.

راهبند

از این راهبند‌ها می‌توان در اماکن مختلف و برای کاربرد‌های متنوع استفاده کرد مانند: پارکینگ‌های عمومی و یا اختصاصی، ورودی پارکینگ هتل، فروشگاه و همچنین در بزرگراه‌ها برای سد عوارضی، علاوه بر این موارد، از این وسیله می‌توان در مکان‌های سر پوشیده نیز استفاده کرد. بلاکرهای امنیتی در ارگان های دولتی به خصوص در پایگاه های امنیتی کاربرد دارند.

امروزه راهبند‌های اتوماتیک جای خود را به دروازه‌های سنتی و قدیمی داده است، به این صورت که وقتی یک خودرو به راهبند نزدیک می‌شود در حالت معمول به صورت افقی قرار دارد و زمانی که اجازه ورود به محل را پیدا کند، نگهبان با زدن دکمه دستی آن را به سمت بالا هدایت می‌کند. در واقع زمانی که راهبند به صورت عمودی قرار گرفته باشد اتومبیل می‌تواند وارد شود و تا زمانی که خودرو به طور کامل عبور نکرده است به حالت اولیه بازنمی گردد.

جهت مشاهده 5 گاوصندوق امنیتی دنیا اینجا کلیک کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به طورکامل با این ابزار ارزشمند و مفید در تقویت و بالا بردن امنیت مکان مورد نظر، بیشتر آشنا کنیم.

چرا راهبند از اهمیت بالایی برخوردار است؟

اگر راهبند در مقابل درب ورودی اماکن مختلف به خصوص مکان های تحت حفاظت وجود نداشته باشد، هر کسی می‌تواند به سادگی و بدون هیچ اجازه‌ای وارد آن مکان خصوصی شود. این وسیله که به آن بلاکر نیز گفته می‌شود، این امکان را برای نگهبان به وجود می‌آورد تا ابتدا ماشین مورد نظر را به صورت کامل بررسی کرده و در صورت تایید، اجازه ورود به آن بدهد. اما اگر فرد مشکوک باشد و یا حق ورود به مکان مورد نظر را نداشته باشد با کمک این راهبند از ورود وی به آن جا جلوگیری می‌شود.

بخش‌های تشکیل‌دهنده راهبند

این وسیله و یا همان بلاکر امنیتی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به توضیح مختصری از آن‌ها پرداخته‌ایم:

بدنه: جنس بدنه در این وسیله از ورق فولاد و گالوانایزه است که آن را در برابر ضربه و رطوبت مقاوم می‌کند و باعث می‌شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و طول عمر آن افزایش یابد.

میله: میله که به آن بوم نیز می‌گویند، جنس آن از آلیاژ آلومینیوم است تا از استحکام بالا و همچنین وزن پایین‌تر برخوردار باشد.

سیستم محرک: از این سیستم در راهبند‌های برقی استفاده می‌شود، که نیروی لازم برای بالا بردن میله از طریق واحد هیدرولیک منتقل می‌شود و حرکت آن را سریع‌تر می‌کند.

فنر تعادل: فنر در این وسیله می‌تواند حکم تعادل را داشته باشد، که بر اساس طول و وزن‌های متفاوت از این میله‌ها می‌تواند آن را به حرکت در آورد.

مرکز کنترل: این مرکز می‌تواند مسئولیت انتقال برق به قسمت‌های مختلف راهبند را برعهده داشته باشد و دستوراتی که به راهبند منتقل می‌شود را در مدت زمان کوتاهی اجرا کند.

چگونگی انتخاب یک بلاکر مناسب

انتخاب یک راهبند مناسب باید بر اساس یکسری ویژگی‌های خاص باشد که در هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه کنید. این نکات می‌تواند به صورت موارد زیر باشند:

  • طول و یا متراژ فضا و مکانی که می‌خواهید با این وسیله آن را محدود کنید.
  • میزان رفت و آمد و تردد در آن محیط.
  • میزان اهمیت و امنیت فضای مورد نظر.

سرعت جابه‌جایی راهبندها

این وسیله برای جابه جایی سرعت بسیار پایینی دارد و به آهستگی جابه جا می‌شود. این راهبند‌ها در زمان قطعی برق به یک سیستم یو پی اس و باتری مجزا هستند که می‌تواند برای چندین ساعت آن را به حرکت در آورد. زمانی که برق دوباره به جریان بیفتد این سیستم یو پی اس توسط برق شارژ می‌شود تا در زمان قطعی برق دوباره مورد استفاده قرار بگیرد. مدت زمان مورد نیاز برای باز و بسته شدن راهبند چیزی در حدود ۶ الی ۸ ثانیه است، اما راهبند‌ها با موتور‌های قوی‌تر می‌توانند این زمان را تا ۴ ثانیه نیز کاهش دهند.

انواع مختلف راهبندها

راهبند‌ها را می‌توانید در اشکال مختلفی در بازار بیابید که هر کدام بر اساس نیاز هر فرد طراحی و تولید شده اند. به عنوان مثال در مکان‌هایی که طول درب ورودی بلند است، باید از راهبند‌های طولانی‌تری استفاده کرد و یا برای مکان‌هایی که دارای عرض بیشتری هستند از دو راهبند مجزا استفاده کرد به صورتی که، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست قرار گیرند و همزمان با کمک یک ریموت کنترل شوند.

در اینجا به معرفی کوتاهی از انواع مختلف راهبند می پردازیم:

راهبند میله‌ای

راهبندهای میله ای متداول‌ترین نوع راهبند هستند.

ستونی یا بولارد

راهبند های ستونی یا بولارد برای موارد امنیتی و مکان‌هایی با محدودیت ارتفاع استفاده می‌شوند.

زنجیری

راهبند های زنجیری برای پوشش مکان‌هایی با متراژ بالا کاربرد دارند.

دفنی

راهبندهای دفنی برای موارد امنیتی و نظامی استف

اده می شوند.

راهبند میله‌ای با بازوی تاشونده

این راهبندها برای مکان‌های مسقف و دارای محدودیت ارتفاع و. . . تولید و استفاده می شوند.

علاوه بر این موارد، هر یک از این وسیله‌ها می‌تواند به دو دسته الکتروهیدرولیکی برای تردد‌های بسیار بالا و الکترومکانیکی برای تردد‌های پایین‌تر تقسیم‌بندی شود. نحوه کار در هر کدام از راهبند‌های این دو دسته با دیگری نیز متفاوت است.

سیستم هیدرولیک می‌تواند به صورت چشمگیری در تولید راهبند‌ها تفاوت ایجاد کند، زیرا باعث از بین رفتن استحکاک قطعات می‌شود و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، نیاز به سرویس‌های دوره‌ای را به حداقل می‌رساند. البته به این نکته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از چنین راهبند‌هایی تردد در شبانه روز بایستی بالاتر از ۵۰۰۰ مرتبه باشد.

راهبند چیست

کاربردهای راهبند

از این وسیله می‌توان برای در اختیار قرار گرفتن تردد وسایل نقلیه استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان از آن‌ها برای کنترل ترافیک، گرفتن عوارض در پارکینگ‌ها و یا حتی اتوبان‌ها، بالا بردن امنیت مکان‌های با اهمیت بسیار بالا مانند مکان‌هایی همچون ساختمان اداری، تجاری و یا مسکونی، مکان‌های دولتی و نظامی، فرودگاه‌ها و یا‌ ایستگاه‌های راه آهن استفاده کرد.

از دیگر کاربرد‌های آن می‌توان به قابلیت اتصال انواع تجهیزات کنترل تردد مانند دوربین تشخیص پلاک، تگ RFID، دستگاه کارتخوان و. . . اشاره کرد که می‌توان با کمک چنین تجهیزاتی، این وسیله را کاملا هوشمند کرد تا در صورتی که نگهبان در محل مورد نظر حضور نداشته باشد بتواند به درستی کار خود را انجام دهد.

تجهیزات جانبی راهبند

تجهیزات جانبی هر راهبند شامل موارد زیر می‌شود:

درجه حفاظتی IP

بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در روزمره باید در مقابل رطوبت، مواجه شدن با آلاینده‌ها و یا وارد شدن ضربه به آن از خود مقاومت کنند. در واقع این درجه حفاظتی بیانگر همین موضوع است که دستگاه تا چه حد می‌تواند در مقابل چنین مواردی بدون در نظر گرفتن امنیت از خود مقاومت نشان دهد.

IPشامل یک کد دو رقمی است که دو رقم آخر آن نشان دهنده میزان حفاظت بدنه در برابر نفوذ آب، اجسام خارجی و دسترسی کاربر می‌باشد. اولی رقم در این کد می‌تواند میزان درجه حفاظتی در مقابل تماس و نفوذ اجسام خارجی و دسترسی به قسمت‌های خطرناک را نشان دهد و رقم بعدی نیز میزان درجه محافظت از آن در مقابل نفوذ آب و مایعات است.

باتری پشتیبان‌گیری

باتری پشتیبان می‌تواند در زمان قطعی برق مانع از قطع شدن راهبند گردد و برق دستگاه را تا مدت زمان مشخصی تامین می‌کند. وسیله‌هایی که این ویژگی را ندارند دارای خلاص کن دستی هستند تا در صورت نیاز بتوان آن ها را حرکت داد.

لوپ دیتکتور

این ابزار نام سنسوری است که از آن برای تشخیص تغییر میدان مغناطیسی استفاده می‌شود. لوپ دیتکتور به تنهایی قابل استفاده نیست و برای استفاده از آن بایستی یک رشته سیم که به صورت یک حلقه در آمده است را به سنسور متصل کرد. مکانیزم عملکرد در این سنسور بر پایه اصل الکترومغناطیس می‌باشد. وجود دو عدد حسگر از نوع لوپ دیتکتور امکان ورود و خروج وسایل نقلیه را به صورت اتوماتیک فراهم می‌کند.

اینکودر

این نیز یک دستگاه الکترونیکی است که اطلاعات دریافتی را به صورت کد ارسال می‌کند و در نهایت این اطلاعات توسط دستگاه دیگری با نام دیکودر رمزگشایی می‌شود و در صورت نیاز پردازش می‌گردد.

این دستگاه‌ها در راهبندها دارای چشم حسگر مانع می‌باشد تا از برخورد احتمالی آن با شخص و یا وسیله نقلیه جلوگیری گردد. به این صورت که کلاچ هوشمند در سیستم زمانی که با مانعی برخورد داشته باشد آن را به سرعت تشخیص می‌دهد و عکس‌العمل مناسبی را در مقابل آن از خود نشان می‌دهد.

مزیت استفاده از راهبندها

زمانی که شما از یک راهبند برای حفاظت از هر مکانی استفاده می‌کنید، این تصور را برای خود ایجاد کرده‌اید که هر کسی نمی‌تواند به محیط خصوصی شما تجاوز کند، در نتیجه احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهید داشت. علاوه بر این وجود یک وسیله این چنینی و یا هر گونه سیستم حفاظتی می‌تواند ارزش ملکی محیط شما را افزایش دهد. اما به علاوه بالا رفتن ارزش ملکی می‌توان به کنترل ترافیک در محدوده شما به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم حفاظتی اشاره کرد.
در ابتدا وسایل نقلیه برای عبور از این وسیله باید به صورت منظم و در یک صف قرار بگیرند که این خود باعث کاهش ترافیک در آن محدوده می‌گردد و پس از آن راهبند به سرعت باز می‌شود و هیچ گونه وقفه‌ای برای ورود خودرو‌ها ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این وسیله، قابل اعتماد بودن آن است که می‌توان با خیالی آسوده پارکینگ و‌ نقاط شلوغ و پر رفت و آمد را کنترل و مدیریت کرد تا از هرگونه اتفاق ناگوار مانند سرقت و یا تجاوز به حریم شخصی جلوگیری شود.

راهبند آرکا

خرید راهبند یا بلاکر

بر خلاف سایر محصولات امنیتی از جمله: گاوصندوق های خانگی، اداری و هتلی که هممیشه در فروشگاه و کارخانجات مربوطه موجود می باشند. برخی محصلات امنیتی از جمله راهبند امنیتی یا بلاکر، طی پروسه ای و پس از طراحی و تایید نهایی کاربر تولید و عرضه می شود.

بلاکر ها از جمله محصولات امنیتی سفارشی هستند، که تنها در سازمان ها و ارگان های خاصی از آن ها استفاده می شود.

پس از مشخص شدن مکان نهایی نصب بلاکر، با توجه به فضا، زیرساخت ها و … کارشناسان و طراحان متخصص، طرح ابتدایی راهبند را طراحی می کنند. پس از تایید نهایی مشتری، طرح در صف تولید و در نهایت پس از اتمام کار و کنترل فنی، جهت نصب به محل مورد نظر که از قبل آماده شده است، ارسال می شود.

درنتیجه جهت خرید و سفارش یک بلاکر، بایستی به شرکت های معتبر مراجعه کنید.

تا در مرحله اولیه تیم طراحان و کارشناسان بهترین پیشنهاد را با در نظر گرفتن منافع مشتری به شما پیشنهاد دهند.

و در مرحله دوم، محصولی با کیفیت و قابل اعتماد را به شما ارائه دهند و طبق قرارداد، به تعهدات خود پایبند باشند.

مرحله آخر، پس از نصب، خدمات پس از فروش و پشتیبانی برای این قبیل محصولات سفارشی، بسیار حائز اهمیت می باشد. پس حتما به خدمات پس از فروش، ضمانت و پشیبانی های شرکت تولیدکننده توجه کنید.

جهت ثبت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره رایگان می بایست به صفحه  تماس با ما مراجعه نمایید.

راهبند آرکا

گاوصندوق آرکامجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاو صندوق دیجیتال، گاوصندوق اسلحه، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. یکی از محصولات امنیتی آرکا، راهبند یا بلاکر امنیتی آرکا است. آرکا با بهره بردن از مهندسین، طراحان مجرب، کارشناسان فنی و نیروهای آموزش دیده به تولید تخصصی محصولات امنیتی به خصوص بلاکر یا راهبند می پردازد. از جمله بلاکر های آرکا، بلاکر یا راهبند ارگان های دولتی است که به گیلان ارسال شد.

به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا و محصولات امنیتی سفارشی را با دو سال گارانتی، خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا و پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان فنی تهیه کنید.

آرامش کامل، آرکا

پیج اینستاگرام صندوق نسوزآرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

۲ پاسخ

  1. خیلی عالی. مقالات سایتتون بسیار جامع و مفید هست. راهبند یا بلاگر امنیتی رو هم به خوبی تعریف کردید. بسیار سپاسگزارم از محصولات عالی آرکا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *