Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

راهنمای خریدگاوصندوق ایرانی

در این مقاله به نکاتی جهت خریدگاوصندوق می پردازیم. گاوصندوق ایرانی می‌تواند در انواع و اشکال مختلفی باشد که هر کدام برای یک زمینه و یا حتی یک محل مناسب است. به دلیل فراوانی گاوصندوق‌ها ممکن است انتخاب یک مدل مناسب برای شما کاری سخت و زمان بر باشد که با کمک یک راهنمای جامع و کامل در مورد خرید این محصول می‌توانید به راحتی اینکار را انجام دهید.

برای خرید گاوصندوق باید مرحله به مرحله تمام جوانب را بسنجید و صندوق مورد نظر را از تمام جهات مانند ابعاد و وزن آن گرفته تا نکات امنیتی موجود بر آن با نیاز‌ها و خواسته‌ها و شرایط شما مطابقت دهید تا بتوانید یک گاوصندوق مناسب با محیط و شرایط خود تهیه کنید به نحوی که بیشترین بهره وری و کارایی را برای شما داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است محصولی انتخاب کنید که از نظر کارایی و حتی قیمت مناسب شما نباشد.

در راهنمای خریدگاوصندوق ایرانی برخی از فاکتور‌ها و معیار‌های خرید ممکن است بین انواع مختلف آن‌ها ثابت باشد، اما برخی نکات وجود دارد که مختص هر نوع از گاوصندوق‌ها می‌باشد. به همین علت بهتر است در ابتدا بیشتر در مورد نکات مهم و مشترکات موجود در بین گاوصندوق ها توضیح دهیم و پس از بررسی‌های لازم به سراغ انتخاب یک گاوصندوق خوب و مطلوب بر اساس نوع خانگی و یا اداری بودن آن بپردازیم.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با نکات و فاکتور‌های اساسی در زمان انتخاب و خرید یک گاوصندوق‌ایده آل راهنمایی کنیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنما خرید گاوصندوق

راهنمای خریدگاوصندوق ایرانی بر اساس فاکتورهای مشترک

همان طور که گفتیم گاوصندوق‌ها به طور کلی می‌توانند به دو دسته گاوصندوق‌های خانگی و گاوصندوق‌های اداری تقسیم‌بندی شوند. منظور از گاوصندوق های اداری، تمامی گاوصندوق هایی است که کاربری علاوه بر استفاده در منزل دارند.

برخی از فاکتور‌های موثر در انتخاب و خرید یک گاوصندوق خوب مطابق با شرایط شما در بین این دو نوع از گاوصندوق‌های ایرانی مشترک است در واقع می‌توان به این صورت گفت که، هیچ تفاوتی ندارد که چه نوع محصولی را انتخاب می‌کنید بلکه بایستی یکسری ویژگی‌ها و حداقل‌های امنیتی را برخوردار باشد.
قیمت یک محصول ممکن است بر سایر فاکتور‌های موثر بر روی انتخاب شما تاثیر بگذارد، اما نباید به هیچ عنوان بحث امنیتی بودن گاوصندوق را زیر سوال ببرد. همچنین ویژگی‌های ثابت و مشترک بین گاوصندوق‌ها نیز از آن دسته فاکتور‌هایی هستند که نمی‌توانند به هیچ عنوان تحت تاثیر قیمت محصولات به آن توجه کرد و چرا که این ویژگی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

معیار‌های مشترک بین تمامی محصولات به شرح زیر می‌باشند:

  • انتخاب ابعاد و وزن گاوصندوق ایرانی
  • گاوصندوق‌های نسوز را انتخاب کنید
  • اطمینان از امنیت و ضد سرقت بودن محصول
  • داشتن گارانتی و ضمانت نامه فروش
  • داشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • مقایسه قیمت محصول با توجه به ویژگی‌های آن

در ادامه مطلب به توضیح کامل از هر کدام این بخش‌ها پرداخته‌ایم.

انتخاب ابعاد و وزن گاوصندوق ایرانی

اولین چیزی که هر مشتری برای انتخاب یک گاوصندوق در نظر می‌گیرد، ابعاد و وزن آن است، که این را می‌توانید با استفاده از حجم دارایی‌ها، محل قرار گرفتن گاوصندوق و وضعیت مالکیت منزل به دست‌آورید. بهتر است در زمان انتخاب یک گاوصندوق، گزینه ای را انتخاب کنید که از نیاز شما بزرگ تر باشد.

  • حجم دارایی: در واقع اولین نکته‌ای که در زمان تعیین ابعاد یک محصول آن را باید در نظر بگیرید، حجم اقلامی است که قرار است در آن نگهداری شوند. برای اینکه می‌توانید تمامی وسایلی که می‌خواهید در این گاوصندوق قرار دهید را روی هم بگذارید تا یک تقریب نسبی در مورد وسایل خود را به دست‌آورید.

برای مثال؛ اگر حجم زیادی از اسناد و مدارک دارید، بایستی گاوصندوقی با ارتفاع بلند (حداقل یک متر) و فضای داخلی مفید که شامل تعدادی طبقات زونکن خور باشد تهیه کنید. بدیهی است که این گاوصندوق باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشد.

  • محل قرارگیری محصول: در صورتی که مکان مناسبی را برای قرار دادن گاوصندوق از قبل در نظر داشته‌اید بهتر است ارتفاع، عرض و عمق مکان را به درستی اندازه بگیرید.

برای اینکار قسمتی را نیز برای جاسازی قفل و باز کردن در آن نیز در نظر داشته باشید، به این دلیل که این فضا جزء ابعاد گاوصندوق شما محسوب نمی‌شود و ممکن است بدون اندازه‌گیری دقیق در آینده موجب دردسرساز گردد. بعد از اینکه ابعاد را به درستی اندازه‌گیری کردید باید به سراغ فاکتور بعدی یعنی وزن گاوصندوق بروید. وزن یک محصول می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد به خصوص برای کسانی که مالکیت منزل خود را برعهده ندارند و به این معنی که مستاجر هستند.

وزن در انتخاب یک گاوصندوق بسته به ابعاد، تعداد دفعات جابه جایی و میزان تحمل ساختمان در واحد مربع تعیین می‌شود.

  • افراد غیر مالک: اگر مستاجر هستید و در محل اجاره‌ای زندگی می‌کنید و یا حتی دفتر کارتان در یک جای ثابت مستقر نیست و تعداد دفعات جابه جایی شما زیاد است، پیشنهاد می‌شود که گاوصندوق های با وزن بسیار زیاد را تهیه نکنید.

در واقع هزینه جابه جایی گاوصندوق‌های با وزن سنگین و برحسب تعداد طبقات می‌تواند بسیار بیشتر از یک گاوصندوق معمولی باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که گاوصندوق قابلیت اتصال به زمین را داشته باشد، به خصوص اگر گاوصندوقتان سبک وزن باشد. درنتیجه بایستی در هنگام خریدگاوصندوق، از فروشنده راجب خدماتی از قبیل قابلیت اتصال به زمین یا دیوار مطمئن شوید.

تاثیری که وزن یک گاوصندوق ایرانی می‌توان بر روی امنیت آن داشته باشد غیرقابل انکار نیست، اما به دلایل مختلف و همچنین شیوه زندگی امروزی استفاده از گاوصندوق‌های سنگین برای همه کاربردی نیست.

بهتر است برای تهیه و انتخاب محصولات خود از یک کمپانی و شرکت معتبر خرید خود را انجام دهید، که برای اینکار می‌توانید از گاوصندوق‌های آرکا علاوه بر کیفیت مطلوبی که دارند، از ایمنی و امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند تهیه نمایید.

خرید گاوصندوق ایمن

انتخاب گاوصندوق ایرانی نسوز

یکی از ویژگی‌های مهم دیگر گاوصندوق ایرانی علاوه بر امنیت بالای آن، نسوز بودن آن است. در واقع باید گفت که احتمال بروز آتش سوزی و از دست دادن اموال بر اثر این حادثه کمتر از سرقت و دزدی نیست.

در نسوز بودن این محصولات باید مدت زمانی که گاوصندوق ایرانی می‌تواند دمای بالا را تحمل کند بیان کرد، در واقع باید گفت مدت زمانی که گاوصندوق نسوز است چقدر می‌شود. در اینگونه از محصولات برای مقاومت در برابر حرارت عموما از فولاد با آلیاژ‌های مخصوص استفاده میکنند.

وقتی یک گاوصندوق دارای تاییدیه نسوز باشد یعنی حداقل مقاومت دمایی را داشته باشد، این اطمینان را به مصرف‌کننده و کاربر می‌دهد که اشیاء، مدارک و اسناد گران بها خود را به راحتی در این گاوصندوق ایمن و نسوز محفوظ نگه دارند.

از کجا بفهمیم گاوصندوقی که تهیه می‌کنیم نسوز است؟

مطمئن‌ترین روش و بهترین آن برای تایید بر نسوز بودن یک محصول، استناد به رتبه نسوز گاوصندوق ایرانی می‌باشد. در این رتبه مشخص می‌شود که محصول در چه دما و در چه مدت زمانی می‌تواند در برابر حرارت مقاومت کند و در واقع به چه مدت نسوز باقی می‌ماند، در نتیجه چیزی که برای این مبحث مهم است رتبه نسوز بودن گاوصندوق می‌باشد.

یکی از معتبرترین استاندارد‌هایی که در سطح جهانی پذیرفته شده اند استاندارد UL است. تعیین رتبه نسوز بودن یک محصول بایستی با توجه به اقلامی که قرار است درون آن جای گیرد و نگهداری شود تعیین گردد.

در واقع هر محصول نسوزی برای تمام دارایی شما نسوز طراحی نشده است و محصولات مناسب برای نگهداری از پول و اسناد کاغذی دارای رتبه‌های نسوز متفاوتی هستند که برای نگهداری اقلام دیجیتالی مناسب نمی‌باشند. برای نگهداری از طلا و جواهرات محدودیتی در انتخاب رتبه نسوز برای گاوصندوق مورد نظر خود از بین استاندارد‌های ذکر شده وجود ندارد و در یک محصول با تمامی رتبه‌ها امکان نگهداری از این دسته دارایی‌ها وجود دارد.

اطمینان از امنیت و ضد‌سرقت بودن گاوصندوق

یکی از حداقل ویژگی هایی که یک گاوصندوق باید داشته باشد، ضدسرقت بودن است. گاوصندوق های ضدسرقت در برابر باز شدن درب گاوصندوق به صورت غیر متعارف، مقاومت می کند. همچنین که گاوصندوق های ضدسرقت، نسبت به سایر گاوصندوق ها، از مقاومت دمایی بالاتر و ایمنی بیش تری برخوردار هستند.

گاوصندوق ایرانی از هر مدلی که انتخاب شود بایستی در برابر دیلم، ابزار‌های مکانیکی مانند دریل و دسترسی‌های غیرمجاز مقاوم باشد. بهترین راه برای اطمینان از مقاومت محصول مورد نظر شما در برابر هرگونه نفوذ غیر مجاز، استناد به رتبه امنیت آن محصول است.

استاندارد RSC یکی از معتبرترین استاندارد‌ها در سطح دنیا می‌باشدکه اقدام به رتبه‌بندی محصولات بر اساس میزان مقاومت و امنیت آن‌ها نموده است. گاوصندوق‌های خانگی با کیفیت و امنیت معمولی دارای استاندارد RSC ۱ هستند و گاوصندوق‌های اداری دارای RSC ۲ و گاوصندوق‌های فوق امنیتی دارای استاندارد RSC ۳ می‌باشند.

جهت اطمینان کامل از میزان امنیت گاوصندوق، پیشنهاد می شود استاندارد رضایت مشتری شرکت مربوطه را بررسی کنید.

در نظر گرفتن گارانتی و ضمانت‌نامه محصول

هر محصول از هر شرکت و یا کمپانی که انتخاب می‌کنید بایستی دارای ضمانت نامه و گارانتی باشند و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه بدهد. گاوصندوق باضمانت را می توان بهترین گاوصندوق دانست، چرا که شرکت مربوطه از میزان ایمنی و کیفیت گاو صندوق خود مطمئن است که محصولاتش را ضمانت می کند.

علاوه بر گارانتی گاوصندوق، خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت تولید کننده بسیار حائز اهمیت می باشد. که در صورت نیاز به هر گونه خدمات، شرکت مربوطه پاسخگو باشد.

در صورتی که گاوصندوق مورد نظر شما دارای رمز‌های دیجیتالی است موضوع پشتیبانی از محصولات می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند.

قیمت گاوصندوق ایرانی

آخرین فاکتوری که برای خرید یک محصول باید به آن توجه کنید، قیمت گاوصندوق و مبلغی است که می‌خواهید برای خرید آن پرداخت نمایید. قیمت گاوصندوق ایرانی می‌تواند بر اساس استاندارد‌هایی که دریافت می‌کند و خدماتی که ارائه می‌دهد متغیر باشد. معمولا محصولاتی که دارای تاییدیه از سمت مراکز معتبر و دارای خدمات پس از فروش گاوصندوق باشند نسبت به محصولات معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در نهایت این موضوع بدیهی است که گاوصندوق های ارزان موجود در بازار، از ایمنی و کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند. همچنین اینکه در صورت وقوع هر گونه ایراد و نیاز به بروزرسانی، خدمات دهی و گارانتی که بسیار حائر اهمیت می باشد ندارند.

تا به اینجا در مورد فاکتور‌های مشترک بین تمامی گاوصندوق‌های ایرانی چه از نوع خانگی و چه از نوع اداری صحبت کردیم، اما در ادامه قصد داریم تا در مورد ویژگی‌های بارز این محصولات به صورت جداگانه صحبت کنیم.

راهنمای خرید گاوصندوق خانگی

برای انتخاب یک گاوصندوق ایرانی از نوع خانگی علاوه بر در نظر گرفتن نکات مشترکی که بین تمامی محصولات وجود داشت، باید به یکسری معیار‌های دیگر از جمله کاربری آسان آن نیز توجه کنید. کار با این محصول باید به گونه‌ای باشد که حتی افراد با سن بالاتر نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین ظاهر زیبا نیز می‌تواند یکی دیگر از فاکتور‌های انتخاب یک گاوصندوق ایرانی باشد به گونه‌ای که با محیط اطراف تناسب و همخوانی داشته باشد.

برای انتخاب محصولات خانگی می‌توانید از نوع دیجیتال آن استفاده کنید که علاوه بر ایمنی بسیار بالایی که دارد، با ظاهر ظریف خود می‌تواند نیاز‌های کاربران را برطرف سازد. معمولا رمز‌های دیجیتال بایومتریک نسبت به رمز عددی ده برابر امنیت و دقت دارد. همچنین کار کردن با قفل های دیجیتال از قفل های مکانیکی راحت تر است. در مدل اثر انگشتی رمزهای دیجیتال، دیگر احتیاجی به حفظ کردن رمز عبور ندارید و تنها با اثر انگشت می‌توان قفل تعبیه شده بر روی آن را باز کرد.

نکات مهم در انتخاب گاوصندوق‌های دیجیتالی

  • برند و کمپانی که به طراحی و ساخت گاو صندوق پرداخته است بسیار مهم است، به این دلیل که ساخت آن کمی پیچیده و دشوارتر از محصولات معمولی است و باید توسط یک شرکت معتبر این کار صورت گرفته باشد. الکترونیکی بودن گاوصندوق ها همان‌قدر که می‌تواند یک مزیت مهم و بزرگ محسوب شود، اگر در طراحی و ساخت آن از قواعد و استانداردها پیروی نشده باشد می‌تواند به عنوان بزرگ ترین نقطه ضعف آن در نظر گرفته شود و بهترین راه برای نفوذ به محصول و دارایی‌ها باشد.
  • باید توجه کنید که سیستم در ابتدا که به دست شما می‌رسد تمام رمزها را از حالت پیش فرض تغییر داده و رمز عبور شخصی خودتان را برای آن تعریف کنید. در غیر این صورت درب آن می‌تواند به راحتی توسط یکی از رمزهای تعریف شده پیش فرض باز گردد.

راهنمای خرید گاوصندوق اداری

گاوصندوق ایرانی برای امور اداری در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که باید بدانید کدام مدل برای شما مناسب است. به طور کلی می‌توان گفت که یک گاوصندوق اداری علاوه بر نسوز بودن آن، باید سرعت عملکرد بسیار بالایی داشته باشد. گاوصندوق ایرانی زمانی که از نوع اداری آن باشد ممکن است در طول روز نیاز به باز و بسته شدن بسیاری داشته باشد، به همین دلیل سیستم قفل آن نباید به گونه‌ای باشد که زمان کاربر را تلف کند و یا وقت گیر باشد. معمولا این محصولات گاوصندوق‌هایی تقویت شده هستند که در سطح امنیتی بسیار بالایی نیز قرار دارند. به صورت کلی می‌توان گفت در انتخاب یک گاوصندوق اداری مهم‌ترین فاکتور رتبه نسوز بودن آن و همچنین سیستم رمزنگاری تعبیه شده بر روی آن است.

برای انتخاب درست و مناسب مطابق با نیاز‌های خود می‌توانید از محصولات متنوع و با کیفیت گاوصندوق آرکا تهیه و خریداری نمایید.

ویژگی‌های سیستم رمزنگاری

 سیستم رمزنگاری می‌تواند دارای ویژگی و خصوصیاتی باشد که باید به آن‌ها در هنگام خرید توجه کنید. در زیر به دو مورد از آن ها اشاره نموده‌ایم:

  • سرعت عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.
  • قفل تعبیه شده بر روی آن چند کاربره باشد.

انتخاب یک گاوصندوق ایرانی مناسب و ایمن از بین تعداد زیادی محصولات متنوع و با کیفیت‌های مختلف که در بازار موجود است می‌تواند کاری دشوار و زمان گیر باشد. در واقع انتخاب یک گاوصندوق که با نیاز و شرایط شما مطابقت داشته باشد نیازمند تحقیق و بررسی‌های لازم در این زمینه است. علاوه بر این بایستی اطلاعات کافی در این زمینه و در مورد صنعت به دست‌آورید. انتخاب یک گاوصندوق ایرانی باید بر اساس میزان دارایی‌ها و حجمی که به آن نیاز دارید و همچنین ارزش کل آن‌ها صورت گیرد. علاوه بر این مسائل باید انتخاب یک محصول بر اساس میزان امنیتی که احتیاج دارید و بر اساس اصول ابتدایی که در محصولات امنیتی وجود دارد انجام گیرد. در غیر این صورت و با عدم در نظر گرفتن این نکات ممکن است محصولی انتخاب نمایید که هیچ تناسبی با نیاز‌های شما نداشته باشد.

گاوصندوق های ایرانی برتر

در کشور عزیزمان، تولید کنندگان گاوصندوق فراوانی در حال فعالیت هستند. در میان انبوه برندهای گاوصندوق، در اینجا به معرفی برترین این گاوصندوق ها طبق نظرسنجی کاربران می پردازیم:

گاوصندوق آرکا، گاوصندوق کاوه، گاوصندوق گنجینه و گاوصندوق خرم از اصیل ترین و برترین برندهای گاوصندوق در ایران می باشند.

خزید گاوصندوق بزرگ

در این میان گاوصندوق آرکا، علاوه بر ایمنی و امنیت فوق العاده بالا، در خدمات پس از فروش، پشتیبانی های کارشناسان و حضور تیم طراحان بسیار مورد استقبال و مورد رضایت انبوه مشتریان قرار گرفته است. همچنین اینکه گاوصندوق آرکا، نسبت به سایر برندها تنوع محصولات و تنوع سیستم های امنیتی بیش تری را شامل می شود.

شرکت گاوصندوق آرکا، علاوه بر تولید گاوصندوق های خانگی و اداری، به تولید تخصصی انواع گاوصندوق آسانسوری، راهبند های امنیتی(بلاکر)، درب های خزانه، درب های بازداشتگاه، درب های غول پیکر ریلی، گاوصندوق های بزرگ و در ابعاد سفارشی و اشکال هندسی خاص و سایر محصولات سفارشی می پردازد.

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاوصندوق دیجیتال، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

پیج اینستاگرام گاوصندوق آرکا

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *