مقالات مرتبط

دسته بندی ها

سیستم لید اسکرو چیست

سیستم لید اسکرو چیست

سیستم لید اسکرو یکی از راهکارهایی است که صندوق نسوز آرکا در تولید صندوق های آسانسوری از آن بهره می برد. البته پیش از استفاده حتما به مشتری مشاوره رایگان داده شده و در صورت صلاح دید و تقاضای مشتری این کار صورت می پذیرد. به طور کل هر تولید کننده برای بالا و پایین رفتن درب گاوصندوق و آماده شدن ویترین هر تولید کننده راهکار خود را دارد. تعدادی از سیم بوکسل برای بالا و پایین رفتن درب استفاده می کنند. و تعدادی از  فناوری جک و پیچ استفاده می کنند و تعدادی هم از سیستم بال اسکرو بهره می برند.

استفاده از پیچ ومهره چگونه است

استفاده از سیم بوکسل هم از نظر تولید کننده مردود است و هم خریدار چون همه به ضعف آن مشرف هستند.در زمانی که تکنولوژی بال اسکرو کشف نشده بود جهت حرکت و جلو و عقب بردن میز ها و محور ها از سیستم پیچ و مهره استفاده می شد. از آن جایی که در اثر حرکت های لغزشی موجود بین دو سطح پیچ و مهره باعث سایش و خوردگی و در نتیجه لق شدن مکانیزم حرکت می شد به فکر افتادند و تغییراتی در نوع دنده های پیچ و مهره دادند. به جای استفاده از پیچ و مهره با سطح مقطع مثلثی، از پیچ و مهره با سطح مقطع ذوزنقه و تا حدی مستطیلی استفاده کردند. این مدل پیچ و مهره ها هم اکنون نیز در میز دستگاه های فرز و تراش معمولی به وفور به چشم می خورد.

از یک طرف باید برای روان کار کردن این سیستم یک لقی مشخصی بین پیچ و مهره بوجود می آوردند و از طرف دیگر به مرور زمان این پیچ ها نیز سائیده شده و دقت خود را از دست می دادند. پیچ وقتی راست گرد می شد، یک طرف مهره درگیر بود و وقتی چپ گرد می شد ابتدا لقی طی می شد، تا به طرف دیگر برسد و سپس طرف دیگر درگیر می شد.

لید اسکرو چگونه کار می کند

اختراع دیگری سبب شد تا میزان بسیار زیادی از این مشکل حل شود. این اختراع سیستم لید اسکرو نام داشت که در گاوصندوق های آسانسوری آرکا بنا به سفارش و نیاز مشتری از آن استفاده می شود. در سیستم لید اسکرو ، به جای استفاده از یک مهره، از دو مهره استفاده می شد. که می توانست از جنس برنز، پلاستیک و پلیمر باشد و بین دو مهره فنری قرار داشت.

این فنر توسط پیچ هایی تنظیم می شد و باعث می گردید در هر صورت دو طرف مهره ها درگیر باشند. با چپگرد و راستگرد شدن، لقی به حداقل برسد و در جایی که پیچ خورده شده، فنر باز شده و خود را تنظیم نماید. سیستم بسیار عالی بود، ولی همچنان یک مشکل داشت و آن لغزش سطوح بود. اختراع بال اسکرو این مشکل را حل کرد و دنیایی جدید را در برابر صنعت گشود.

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *