Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

ضخامت ورق در تولید گاوصندوق

برای تولید پوسته درونی گاو صندوق از ورق روغنی استفاده می شود. ورق های خارجی معمولا ورق هایی از جنس فولاد هستند که ضخامت بیشتری نسبت به ورق های داخلی دارند و اصطلاحا اسیدشویی هستند. ورق درب گاوصندوق تقریبا دو برابر ورق های موجود در گاوصندوق است.

علت این ضخامت بیشتر، اهمیت بالای درب در میزان ضدسرقت بودن گاوصندوق است. چرا که قفل و رمز روی درب نصب می شود. دزدها و سارقین هم اولین کاری که می کنند حمله کردن به یراق آلات تعبیه شده روی درب صندوق است. درب گاوصندوق نیز مانند بدنه از دو لایه ورق و البته بتن تشکیل شده است.

بدنه گاو صندوق ها به طور کل با دو لایه ورق فولادی پوشیده می شود. ضخامت ورق فولادی مورد استفاده در فرآیند تولید گاوصندوق ها با توجه به مدل و ابعاد آنها تعیین می شود.

در صنعت گاو صندوق سازی علاوه بر تولید انواع گاوصندوق ها، صندوق های امانات بانکی درب های خزانه و انواع فایل های معمولی و نسوز تولید می گردد که ضخامت ورق آهنی نقش تعیین کننده ای در ساخت تک تک این محصولات دارد.

به طور کلی ورق های فولادی پر کاربرد در ساخت گاو صندوق به شرح زیر است:

  • ورق های گرم ( سیاه)
  • ورق های سرد ( روغنی)
  • اسیدشوئی

ورق گرم نور دیده یا ورق سیاه

ورق سیاه به ورقی می گویند که درست بر عکس روغنی در فرآیند نورد گرم تولید می شود. سطح این نوع ورق کمی خشن و زبر است و تلورانس ابعادی آن به خوبی ورق روغنی نیست.

از نظر استحکام این ورق سیاه است که نسبت به روغنی برتری دارد. در حالی که از منظر زیبایی و کیفیت ظاهری شرایط دقیقا بر عکس است. همچنین انعطاف پذیری ورق سیاه از روغنی بهتر است.

به همین دلیل در ساخت و تولید محصولاتی که استحکام و مقاومت، بیشتر از ظاهر مورد توجه سازنده باشد از ورق سیاه استفاده می شود.

ورق گرم در صنعت ساختمان کاربرد دارد; در جه سختی و نرمی این ورق با شماره مدل آن مشخص می شود; این سری شماره از  ST33 تا ST52 می باشد; درجه سختی معمولی آن ST37 می باشد; هر چه در ساخت ورق از کربن بیشتر استفاده شود ورق سخت تر می شود و به ST52 نزدیک تر می گردد.

آرکا در تولید گاوصندوق های بزرگتر از مدل 730، مدل های HMZ، گاوصندوق های ویترینی و آسانسوری، درب های خزانه و صندوق های امانات از ورق سیاه استفاده می کند.

در ساخت این محصولات از ورق های سیاه 8MIL ،5MIL و حتی 10MIL هم استفاده می شود. بعضا ممکن است بنا به سفارش مشتری دیواره بیرونی با ورق سیاه و دیواره داخلی با ورق روغنی ساخته شود

نقش ضخامت ورق در تولید گاوصندوق

ورق سردی یا ورق روغنی ST14

ورق روغنی به ورقی گفته می شود که به وسیله نورد سرد تولید می شود. شکل ظاهری براق این نوع ورق باعث این نامگذاری شده است.

کیفیت این نوع ورق بسیار بالاست. به این دلیل که ورق هایی که با مکانیزم نورد سرد قادر به تولید ورق هایی با پرداخت سطح بالا و همچنین تلورانس کمتر و ضخامت بسیار کم می باشد.

ورق روغنی از ورق های گرم یا سیاه برای نورد مجدد مناسب می باشند ساخته می شوند; این ورق ها داراری قابلیت کشش یا الانگیشن می باشند.

انواع ورق های سرد قابلیت کشش دارند; یعنی بدون این که پاره شوند کشیده می شوند; تولیداتی که داراری شکل هندسی هستند مثل فیلتر خودرو از این ورق ها ساخته می شوند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم ورق روغنی دارای 3 ویژگی مناسب زیر است که در کارخانه های تولیدی گاوصندوق مفید به فایده است:

  • ضخامت کم
  • کیفیت بالا و مناسب
  • ظاهر براق و صاف و یکنواخت

در کارخانه های تولیدی گاوصندوق از ورق های روغنی جهت ساخت مدل های کوچک گاو صندوق استفاده می شود. صندوق نسوز آرکا هم همین شرایط برقرار است.

تولید گاوصندوق های کوچک و متوسط آرکا به وسیله این نوع ورق انجام می شود. از گاو صندوق سبک 25MS تا گاو صندوق نسوز 730MZ همگی با ورق روغنی پوشانده می شوند.

همین موضوع در کنار طراحی های زیبا باعث شده است تا گاو صندوق های کوچک و سایز متوسط آرکا از زیبایی ظاهری چشم نوازی برخوردار باشند.

ورق اسیدشویی

این نوع ورق هم از ورق سیاه تولید می شود. ظاهر این ورق کمی براق تر است و به ورق روغنی بی شباهت نیست; چون در طی مراحلی توسط اسیدشویی زغال های سطحی ورق و مقداری از ناخالصی ها گرفته می شود.

انواع ورق های دیگر نیز موجود است. مثلا ورق هایی که در صنایع کشتی سازی، رینگ سازی، شاسی سازی، لوله های نفت و گاز و… استفاده می شود.

جهت آشنایی و اطلاعات بیشتر درباره نحوه ساخت گاو صندوق و خرید آن فقط کافیست تماس بگیرید. مشاوران شرکت آرکا آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان به شما خریداران گرامی می باشند.

گام به گام این مراحل در خط تولید آرکا با دقت و ظرافت فراوان اجرا می شود. حساسیت و وسواس زیاد در سطح کیفی و ایمنی گاو صندوق ها باعث شده تا واحد کنترل کیفیت آرکا نظارت دقیقی روی تک تک مراحل تولید داشته باشد.

قیمت ورق

قیمت ورق روغنی حدود 2 برابر ورق سیاه است. همین موضوع در تولید گاوصندوق های بزرگ یک امتیاز محسوب می شود و در تولید گاو صندوق های کوچک یک ضرر.

زیرا باعث می شود بهای تمام شده گاوصندوق ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. به همین دلیل با تغییر قیمت ورق جدول اصلی لیست قیمت تمامی گاوصندوق ها تغییر می کند.

متاسفانه با نوسانات بازار و ارز وصعیت قیمت ورق هم بسیار دستخوش تعییر شده است و این کار را برای تولید کنندگان داخلی این صنعت کمی سخت شده است.

صندوق نسوز آرکا با 25 سال سابقه درخشان در زمنه ساخت و تولید گاوصندوق همواره سعی داشته تا علیرغم بالا و پایین شدن قیمت ها، کمترین تغییر را درمحصولات خود ایجاد کند.

در حقیقت ارکا همیشه آخرین مجموعه ای است که قیمت های خود را تغییر می دهد تا بتواند وظیفه خود را در قبال هموطنان عزیزمان در حد توان و ب نحو احسن انجام دهد.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *