Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

قیمت گاو صندوق و عوامل تاثیر گذار در آن

در سراسر ایران تولید کنندگان گاوصندوق بسیاری در حال فعالیت می باشند. اما قیمت گاو صندوق در همه جا یکسان و مشابه نیست.

قیمت گاو صندوق به ویژگی ها، نحوه ساخت، مواد اولیه به کار رفته در گاوصندوق و خدمات شرکت تولید کننده بستگی دارد.

در این مقاله، هر یک از نکات موثر فوق به صورت کامل بررسی می شوند. و در ادامه به نقد گاوصندوق های بی کیفیت ارزان و قیمت می پردازیم.

معرفی نکات تاثیر گذار در هزینه گاوصندوق

همانطور که دربالا به صورت خلاصه به آن پرداختیم، قیمت گاو صندوقی ایمن و قابل اعتماد به ویژگی های بسیار مهمی بستگی دارد. در اینجا به شرح این نکات می پردازیم.

امکانات گاوصندوق

هر گاو صندوق، امکاناتی دارد که در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است. چرا که این امکانات در حفظ و ایجاد امنیت گاوصندوق از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشند.

سیستم ضد سرقت گاوصندوق

یکی از مهم ترین امکانات گاوصندوق، سیستم ضد سرقت می باشد. این سیستم در برابر افرادی که قصد باز کردن درب صندوق را به روش های نا متعارف دارند عمل می کند. اهمیت سیستم ضدسرقت بسیار بالاست در نتیجه ارزش زیادی دارد. در نتیجه گاوصندوقی که مجهز به سیستم ضد سرقت است در برابر گاوصندوقی که فاقد آن می باشد، ارزش معنوی، مالی و در نهایت قیمت بیش تری نیز دارد.

مقاومت دمایی گاو صندوق

عبارت “گاوصندوق نسوز” بارها و بارها به گوش شما خورده است. پس نسوز بودن یک گاوصندوق، حداقل ویژگی است که ما از آن انتظار داریم. اما این نکته وجود دارد، که هیچ کس نمی تواند ادعا کند که گاوصندوق او صددرصد نسوز است. نسوز بودن یا ضد حریق بودن، اصطلاحی است که برای گاوصندوق ها به کار می برند.

تفاوتی که در صندوق های نسوز با سایر صندوق ها وجود دارد این است که؛ تنها مقاومت دمایی آن ها نیز متفاوت است. گاوصندوق های فوق ایمن که بها بسیار زیادی بابت آن ها پرداخته می شود، 1000_1200 درجه سانتی گراد مقاومت دمایی دارند. پس شما باید گاوصندوقی تهیه کنید که مقاومت دمایی بالایی داشته باشد.

حداقل مقاومت دمایی که یک گاوصندوق ایمن در برابر حرارت و آتش باید داشته باشد، 500 درجه سانتی گراد در یک ساعت می باشد. در نهایت هر چه مقاومت دمایی یک گاو صندوق بیش تر باشد، قیمت آن نیز بیش تر است.

موتور رمز گاوصندوق

قفل برای گاوصندوق بسیار حیاتی است. در گذشته، اکثر گاوصندوق ها مجهز به قفل کلیدی ساده بودند. اما امروزه قفل هایی روی کار آمدند که تنوع بسیار زیادی در نحوه عملکرد و میزان ایمنی آن ها وجود دارد. به ترتیب، قفل های دیجیتال و مکانیکی از استقبال بسیار بالایی برخوردار می باشند. قفل های مکانیکی قدیمی تر هستند و برخی هنوز معتقدند که موتور رمز های مکانیکی چرخشی از موتور رمز های دیجیتال امروزی نیز بهتر هستند. اما چنین نیست و قفل دیجیتال برتری های بسیاری نسبت به قفل مکانیکی دارد.”

گاوصندوق های ایمن امروزی معمولا علاوه بر قفل کلیدی دارای موتور رمز دیگری می باشند. این موتور رمز می تواند دیجیتال یا مکانیکی باشد. در نتیجه گاوصندوق بایستی مجهز به موتور رمزی درجه یک باشد. چرا که تنوع بسیار زیای در قفل ها وجود دارد.

امروزه در میان قفل ها، قفل های دیجیتال با توجه به امنیت و تنوع بسیار بالایی که دارند از محبوبیت زیادی بهره مند می باشند. در نهایت قیمت قفل ها به ترتیب از کم به زیاد به این صورت می باشد: قفل کلیدی، قفل مکانیکی، قفل دیجیتال

*نکته: در مواردی استثنا وجود دارد، برای مثال ممکن است در سایر شرایط مشابه، قیمت یک گاو صندوق با موتور رمز مکانیکی با کیفیت، از گاوصندوقی با موتور رمز دیجیتالی معمولی نیز گران تر باشد.

زبانه ها ی گاوصندوق

یک گاوصندوق ایمن بایستی دارای زبانه های مقاوم باشد. تعداد و قطر زبانه های یک صندوق، بسته به ابعاد و ضخامت درب بایستی طبق استاندراد باشد.

زبانه های یک گاوصندوق با ایمنی قابل قبول، در حفره ای که داخل بدنه گاوصندوق ایجاد شده است فرو می رود. این حفره ها در صندوق هایی که ایمنی کمتری دارند وجود ندارند و به جای آن ها ، زبانه ها توسط خم بتنی مهار می شوند و در مدل های ضعیف تر، قطر ورق و بتن تزریق شده این نبشی نیز کم تر می باشد.

در نتیجه قیمت گاو صندوقی که دارای زبانه های قطور تر و با کیفیت بهتر می باشد. گران تر است. همچنین اگر در گاوصندوقی برای مهار کردن زبانه ها از حفره استفاده کرده باشند قیمت آن به نسبت صندوقی که به جای حفره، نبشی (خم ورق یا بتنی) دارد نیز بیش تر است.

قیمت گاو صندوق
زبانه های دو مدل متفاوت گاوصندوق

مواد اولیه و نحوه ساخت گاوصندوق

در تمامی محصولات، هر چه ارزش مواد اولیه و در نهایت قیمت آن ها بیش تر باشد، طبیعتا آن محصول به عمل آمده نیز گران تر است. نحوه ساخت گاوصندوق بسیار مهم است. چرا که برخی نکات به جهت مقاوم سازی هر چه بیشتر گاوصندوق وجود دارد که حتما باید رعایت شود. در اینجا به تشریح برخی از مواد اولیه گاوصندوق می پردازیم.

جنس ورق گاوصندوق

با توجه به اینکه تولید کنندگان گاوصندوق بسیاری در حال فعالیت می باشند. هر تولید کننده می تواند از جنس ورق متفاوتی در تولید محصولاتش استفاده کند. برترین جنس ورق برای گاوصندوق که مورد تایید کارشناسان است، ورق فولادی می باشد. ضخامت ورق فولادی در گاوصندوق های متفاوت، متفاوت است و همچنین در قیمت آن ها نیز تاثیر گذار است.

در گاوصندوق های فوق ایمن از ورق های فولادی با قطر زیاد یعنی 1cm استفاده می کنند، و در گاوصندوق های با ایمنی قابل قبول از ورق فولادی با قطر 0/7_0/9 میلی متر استفاده می کنند. حداقل قطر ورق برای یک گاوصندوق 0/5 mil می باشد.

در حالت استاندارد، گاو صندوقی که ورق فولادی آن قطور تر باشد، قیمت بیش تری دارد.

*نکته: هر گاوصندوق با ورق قطور ایمن نیست. چراکه قطر ورق فولادی گاوصندوق بایستی طبق استاندراد باشد. اگر این میزان بیش تر از میزان استاندارد باشد. ممکن است ورق به راحتی دچار شکستی و خرابی هایی از این قبیل بشود.

جنس عایق گاو صندوق

عایق مورد تاییدی که در گاوصندوق ها استفاده می شود. معمولا بتن می باشد. و در صورتی که قرار باشد، وزن صندوق کم باشد از مواد نسوز خاص سبک استفاده می شود.

این عایق که جنس بتنی یا مواد نسوز دارد، بین دو جداره ورق فولادی قرار می گیرد. ضخامت بتن تزریق شده در بدنه و درب متفاوت است.

در گاوصندوق های غیر ایمن و غیر اصل، به جای بتن از گچ و یا مواردی این چنین استفاده می شود. در نتیجه قیمت گاوصندوقی که با بتن عایق شده باشد از گاوصندوقی که با موادی غیر از بتن و مواد نسوز سبک پر شده است گران تر است.

جنس دستگیره ها و زبانه ها ی گاوصندوق

دستگیره ها و زبانه های یک گاوصندوق بایستی آبکاری شده باشد. دستگیره ها و زبانه های آبکاری شده نیکل کروم، ضد رنگ هستند و مقاومت زیادی دارند. پس حتما به جنس زبانه ها و دستگیره ها توجه کنید. که آبکاری شده باشند.

خدمات گاوصندوق

شرکتی که برای محصولاتش خدمات در نظر گرفته باشد، مطمئن تر است چرا که به کیفیت تولیدات خود اطمینان دارد و برای مشتریان خود احترام و ارزش قائل است؛ در نتیجه برای کسب رضایت کاربرانش، خدمات در نظر می گیرد.

برخی از خدماتی که برای گاوصندوق ضروری است و حتما باید به آن ها اهمیت داد عبارتند از:

ضمانت گاوصندوق

گاوصندوق آرکا، از جمله شرکت هایی است که گاوصندوق های خود را ضمانت می کند و در هنگام تحویل صندوق به مشتری، دفترچه ضمانت نامه محصول مورد نظر نیز ارائه می گردد. در گاوصندوق هایی که مجهز به موتور رمز هستند، موتور رمز نیز به صورت مجزا توسط این مجموعه ضمانت می شود.

خدمات پس از فروش گاوصندوق

گاوصندوق نیز همانند اکثر محصولات، نیاز به خدمات پس از فروش دارد. به خصوص این که گاو صندوق کالایی است که سالیان طولانی مورد استفاده شما و حتی نسل های پس از شما قرار می گیرد.

اجتناب ناپذیر است که گاو صندوق هم دچار برخی مشکلات و خرابی بشود. در هنگام بروز مشکل در گاو صندوق، باید شرکت تولید کننده در صدد رفع خطایا برآید. علاوه بر خرابی ها، مشکلات، نواقص و مواردی این چنین، گاوصندوق هر چند وقت یک بار، نیاز به بروزرسانی دارد. برای مثال ارتقاء موتور رمز، رنگ مجدد، افزودن طبقه و … . که تمامی این خدمات فقط توسط شرکت تولید کننده صورت می گیرد.

در نتیجه طبیعی است، قیمت گاوصندوق های شرکتی که برای محصولاتش خدمات پس از فروش در نظر گرفته است از گاوصندوقی بدون خدمات بیش تر باشد. چرا که شرکتی که خدمات ارائه می کند، برای شما وقت زیادی، نیروی انسانی و گاها هزینه می پردازد.

پش حتما توجه داشته باشید، گاوصندوقی که تهیه می کنید، حتما دارای خدمات پس از فروش و گارانتی باشد. حتی اگر نیاز باشد هزینه بیش تری کنید.

ارسال و بسته بندی گاوصندوق

ارسال گاوصندوق، با توجه به وزن سنگین و حجم زیادی که اشغال می کند. هزینه زیادی دارد. به خصوص اگر نیاز باشد گاو صندوق از شهری به شهری دیگر منتقل شود.

اما این نکته بسیار مهم است که خرید گاوصندوقی معتبر حتی از شهری دیگر با هزینه نسبتا زیاد ارسال، ارجعیت دارد به خرید گاوصندوقی غیر ایمن و نامعتبر و با قیمتی بسیار کم تر. چرا که این محصولات طبیعتا از خدمات پس از فروش بهره مند نیستند و ایمنی طلوب شما را به ارمغان نمی آورند.

بسته بندی گاوصندوق نیز باید به نحوی صورت گیرد که در صورت ضربه خوردن، گاوصندوق دچار رنگ پریدگی یا مواردی این چنین نشود.

برخی از شرکت ها، ارسال گاوصندوق را به عنوان تخفیف و خدمتی برای مششتریان به صورت رایگان انجام می دهند. آرکا نیز یکی از این نمونه شرکت هاست. پس از ثبت سفارش، گاوصندوق را بسته بندی و به همراه دفترچه ضمانت نامه ارسال می کند. هزینه ارسال گاوصندوق تا شهر مقصد بر عهده شرکت آرکاست.

ارسال گاوصندوق

پشتیبانی گاوصندوق

پشتیبانی برای گاوصندوق بسیار ضروری است. برای مثال هنگامی که شما در باز کردن درب گاوصندوق یا تعویض رمز صندوقتان به مشکل خوردید، کارشناسان فنی شرکت تولید کننده موظف اند راهنمایی های لازمه را به انجام رسانند. این پشتیبانی باید در وهله اول به صورت تلفنی یا تماس تصویری و در صورت نیاز با اعزام نیرو صورت پذیرد.

خدمات آرکا

آرکا جزو بهترین شرکت های تولید و عرضه خدمات گاوصندوق در ایران می باشد. صندوق نسوز آرکا با شعار آرامش کامل و هدف رضایت مشتری با ایجاد امنیت و آرامش کامل برای آن ها در حال فعالیت است.

گاوصندوق های آرکا دارای 2 سال گارانتی می باشند. تمامی محصولات آرکا دارای 100 سال خدمات پس از فروش هستند. این خدمات توسط نیروهای معتمد و آموزش دیده آرکا صورت می گیرد. در گاوصندوق های سفارشی با اعزام مهندسین مجرب عملیات نصب صورت می گیرد.

پشتیبانی 24 ساعته تلفنی کارشناسان فنی به جهت آسوده خاطر بودن کاربران آرکا در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تیم مشاوران آرکا، با ارائه بهترین پیشنهاد، با در نظر گرفتن تمامی شرایط مشتری در حال فعالیت می باشند. تا مشتری گاوصندوق، بهترین خرید را انجام دهد.

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکامجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاوصندوق دیجیتال، گاوصندوق اسلحه، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد.محصولاتاین شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداریرا در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی وخدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

یک پاسخ

  1. عالی بود خیلی استفاده کردم از این مقاله. ممنون از اطلاعاتی ک منتشر میکنید. سایتتون برای خرید گاوصندوق خیلی کمکم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *