مقالات مرتبط

دسته بندی ها

حفاظت از اموال هنگام وقوع سیل

رعایت نکات ایمنی هنگام خطر سیل

وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری یک خطر بالقوه است که متاسفانه همچنان شهرهای مختلف کشور عزیزمان را تهدید می کند. تقریبا از ابتدای سال 98 تمام کشور با این معضل دست و پنجه نرم کرده اند.

دراین مقاله به چند نکته جهت رعایت نکات ایمنی هنگام خطر سیل می پردازیم.

در سال های اخیر بیشتر خشکسالی گریبان سرزمین ما را گرفته بود تا بارش های سیل آسا و شدید. لذا کمتر کسی به احتمال وقوع چنین خطری فکر می کرد. به همین دلیل نه تنها مردم، حتی مسئولین و امکانات و تجهیزات ایمنی نیز از آمادگی کافی برای مقابله با آن برخودار نبودند. سیل بلایی است که ناشی از عدم استفاده صحیح از برکات و نزولات آسمانی و هدیه خداوند پدید می آید. به همین دلیل تا لحظه وقوع آن خیلی جدی گرفته نمی شود. از این رو همیشه خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

کارهایی که هنگام وقوع سیل باید حتما انجام دهیم.

در اینجا به ذکر چند نکته حیاتی و ضروری جهت مقابله احتمالی با سیلاب اشاره می کنیم.

به هیچ وجه سیل را شوخی نگیرید.

سیلاب ها به مراتب خطرناک تر از آن هستند که تصور می کنید. هر گونه تماشای آن یا سلفی گرفتن با سیل اکیدا قدغن است.

به مکان های مرتفع بروید.

بلافاصله خود را به مکان های مرتفع برسانید. و از سر راه سیلاب خروشان کنار بروید. در چنین شرایطی جای هیچ گونه ریسکی وجود ندارد. و اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، اداره هواشناسی هم پیش بینی های دقیقی انجام می دهد. لذا خطر بارش باران های سیل آسا به خوبی از قبل مشخص می شود. بنابراین فرصت انجام هرگونه تمهیدات و اقدامات پیش گیرنده را دارید.

چنان چه در مسیر آب و رودخانه زندگی می کنید و همواره در خطر سیل قرار دارید حتما باید اقداماتی را جهت جلوگیری از نفوذ آب به منزل انجام دهید. از جمله این اقدامات این است که تمامی درزها از جمله لا به لای درب ها و پنجره ها را تا می توانید ببندید. همچنین تا می توانید درختکاری کنید و پوشش گیاهی درست کنید. باغچه ها در حیاط یا جلوی درب منزل و در کوچه و خیابان اطراف خود درخت و درختچه بکارید. پوشش گیاهی یکی از راه های مفید و موثر مقابله با سیل است و از قدرت خروشان آب به شدت می کاهد.

دیواره های خانه خود را تا ارتفاع معینی (بسته به مکان زندگیتان) ایزوگام کنید. این کار در جلوگیری از نفوذ آب و عدم تخریب خانه شما بسیار موثر است.

اشتباه رایج هنگام وقوع سیل

یکی از اشتباهات رایج در هنگام وقوع تمامی بلایای طبیعی از جمله سیل و سیلاب، نگران شدن از نابودی وسایل زندگی است. این را بدانید که در هنگام وقوع سیل فقط به فکر نجات خود باشید نه وسایل و مدارک و پول و طلا و اشیا قیمتی. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که پیش از وقوع حادثه فکر چاره باشید.

حرفه ای ترین اقدامی که می توانید پیش از وقوع حوادث و بلایای طبیعی برای محافظت از اموالتان انجام دهید خرید گاوصندوق مناسب و سپردن اموال با ارزشتان به آن است. گاوصندوق مناسب حوادث طبیعی باید دست کم ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نسوز باشد
  • ضد آب باشد
  • ضدسرقت باشد
  • سنگین وزن باشد
  • مجهز به سیستم GPS باشد
  • کیفیت یراق آلات بسیار بالا باشد
  • بدنه آن از جنس سوپر آلیاژ ها باشد

در هنگام سیل فقط کافیست تمامی پول ها و اسناد و مدارک خود که کاغذی هستند را در یک کیسه یا بسته پلاستیکی در بسته گذاشته و آن را در درون یک گاو صندوق ضد آب قرار دهید. به جز موارد بسیار نادر سیل نمی تواند گاوصندوق را از خانه شما یا محل کارتان بیرون ببرد. زیرا گاو صندوق در فضای بسته و داخل یک اتاق یا کمد یا فضایی کوچک نگهداری می شود و برای بیرون آوردن آن باید آن اتاق خراب شود که معمولا این طور نیست. زیرا آب همیشه راحت ترین راه را برای خروج انتخاب می کند. ضمن این که اگر آب صندوق را با خود ببرد با وجود سیستم جی پی اس به راحتی می توان آن را پیدا کرد و سر فرصت درب آن راباز نمود.

چنان چه اموال با ارزش خود را به یک گاو صندوق ایمن سپرده باشید در صورت وقوع سیل بدون نگرانی از اموال گران بهایتان می توانید فرار کرده و جان خود را نجات دهید. و بعدا سر فرصت برگشته و به سراغ گاو صندوق خود بیایید. به خوبی قابل درک است که خرابی های ناشی از سیل تا چه میزان بالا بوده و تا چه میزان خسارت سنگین به بار می آورد. بنابراین حفاظت از پول ها و سکه و طلا و ارز و… توسط یک گاو صندوق ایمن و با کیفیت ضروری به نظر می رسد.

خانواده بزرگ صندوق نسوز آرکا ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل زده کشورمان، از هر گونه اقدامی جهت فراهم آوردن آرامش کامل برای مردم فروگذار نمی کند. گاوصندوق ضد حوادث طبیعی آرکا مخصوص مواجهه با شرایط بحرانی و بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله و آتش سوزی و… کمک شایانی به ایجاد امنیت و آرامش خانواده ها می باشد.

در صورت تقاضای این نوع صندوق از طرف مردم مناطق سیل زده نظیر لرستان و گرگان و به خصوص شهرهایی مثل پلدختر و خرم آباد و گمیشان و آق قلا ، تمهیدات نقدی مناسبی از طرف مجموعه آرکا برای خریداران گاوصندوق سیل زده در نظر گرفته شده است.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *