Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

8 نکته کلیدی در تامین امنیت خانه

نکات ایمن سازی خانه

هر چه قدر هم امکانات امنیتی در خانه داشته باشید اگر از آن ها استفاده نکنید، باز هم در مقابل سارقین آسیب پذیرید. در این جا 8 نکته کلیدی در تامین امنیت خانه را بیان می کنیم. در ابتدا چند سوال ساده از خودتان بپرسید:

  • در مواقعی که می خواهم از خانه دور باشم، چه کارهایی می توانم انجام دهم؟
  • اگر بخواهم به تعطیلات بروم به چه کس یا کسانی می توانم بگویم؟
  • چه کارهایی قبل از رفتن به تعطیلات انجام دهم؟
  • چه کارهایی باید برای بیرون رفتن چند ساعته از خانه انجام دهم؟
  • چه مواقع باید آژیر هشدار را فعال کنم؟
  • برای درب ورودی چه نوع قفل هایی مناسب است؟
  • آیا من برای درب ورودی به آیفون تصویری احتیاج دارم؟
  • چگونه می توانم در خانه امنیت داشته باشم؟

چک لیست الزامات امنیت خانه قبل از رفتن به تعطیلات

شما قبل از رفتن به تعطیلات باید به امنیت خانه فکر کنید; تا زمانی که به خانه برگردید نباید نگرانی داشته باشید و با یک سورپرایز تند و زننده روبرو نشوید. در اینجا چندین اقدام و راهکار مفید و عملی را آموزش می دهیم.

تنظیم تایمر لامپ های خانه

تایمر لامپ ها را در خانه طوری تنظیم کنید که به صورت تصادفی روشن شوند; ساعات مختلف در روزهای متفاوت طوری که از بیرون به نظر برسد کسی داخل منزل هست.

تحویل روزنامه را کنسل کنید

روزنامه هایی که در ورودی درب شما رها می شوند یا در جعبه پستی شما انداخته و تلنبار می شوند به سارقان می گوید که اینجا در این خانه کسی نیست؛ پس روزنامه ها را تا برگشت کنسل کنید.

از دوستانتان بخواهید نامه ها را از صندوق پست بردارند یا نامه ها در اداره پست بماند

اگر سارقان بتوانند ببینند تعداد زیادی از نامه ها برداشته نشده اند این موضوع برایشان روشن می شود که کسی داخل خانه نیست اگر می توانید جعبه را قفل کنید یا به دوستان و اشخاص مورد اعتماد بسپارید نامه ها را بردارند.

ماشین در مقابل خانه پارک کنید

گذاشتن ماشین جلوی خانه می تواند این طور به نظر برساند که کسی اینجا هست اما اگر شما به یک همسایه بسپارید که گاهی ماشین خود را جلوی درب منزل شما پارک کند و بردارد بهتر است.

چیزهای باارزش خود را در یک جای امن خانه مثل گاوصندوق قرار دهید

به امنیت خانه تان با گذاشتن لوازم باارزشتان در گاوصندوق و نگهداری گاوصندوق در جای امنی که از میان پنجره ها قابل رویت نباشد و مکان مخفی منزل شما این عمل به عنوان خط دوم دفاعی است اگر سارق بتواند به داخل خانه تان نفوذ کند.

درب ها و پنجره ها را قفل کنید

این کار ممکن است خیلی واضح و روشن به نظر برسد اما این مهم ترین و ابتدایی ترین روش امنیتی خانه است؛ با این کار و استفاده از قفل های استاندارد و ایمن برای روزهای زیادی برای خانه خالی شما اتفاقی نمی افتد.

سیستم هوشیار زنگ خطر را تنظیم و فعال کنید

دوباره ممکن است روشن و واضح باشد، اما مطمئن شوید که شما سیستم زنگ خطر را برای همه درب ها و پنجره ها قبل از رفتن تنظیم کرده اید. شما می توانید این سیستم را برای قسمت هایی از خانه که برایتان مهم است اجرا کنید به طوری که هر حرکت مشکوک و ناگهانی را خبر دهد.

هماهنگی با یک همسایه قابل اعتماد

از همسایه قابل اعتمادتان بخواهید به طور حضوری خانه شما را هر از چند گاهی در نظر بگیرد و به عنوان یک فرد حقیقی حرکت و یا صداهای مشکوک را زیر نظر بگیرد. همیشه به یاد داشته باشید شما نیز می توانید این کار را برای همسایتان زمانی که مسافرت می رود انجام دهید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *