Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

5 ویژگی بهترین گاوصندوق خانگی ایرانی

ویژگی های یک گاوصندوق خانگی ایمن چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های بهترین گاوصندوق خانگی صحبت کنیم و به این نتیجه برسیم که آیا گاوصندوق برای هر خانه ای لازم هست یا خیر؟

سیل ،آتش سوزی ،زلزله ،سرقت و … تعدادی از خطراتی هستند که  شما و خانه واموال شما را تهدید میکنند که می توان با خریدن یک گاوصندوق مناسب ،از دارایی ها و اموال مورد علاقه تان محافظت کرد.

در هنگام خرید گاوصندوق برای خانه باید به ویژگی هایی که در زیرگفته شده دقت کنیم تا بتوانیم گاوصندوقی را خریداری کنیم که نیاز ما را رفع کند.

1_ انتخاب گاوصندوق برحسب وزن :

وزن گاوصندوق یکی از مهمترین عواملی است که باید مد نظر قرار داده شود به این صورت که وزن انتخابی ما بستگی به مکانی دارد که برای نصب گاوصندوق در نظر گرفته ایم.

یک گاوصندوق خوب برای خانه یا محل کار، باید آنقدر سنگین باشد که یک یا چند نفر نتوانند به راحتی آن را جا به جا کنند.

توصیه می شود گاوصندوق هاییکه وزن آنها کمتر از 90 کیلوگرم است را به وسیله ی سوراخ هایی در کف گاوصندوق به زمین متصل کرد تا کسی نتواند آنها را جا به جا کند. حتی برای گاوصندوق هایی که وزن بسیار سنگین تری دارند، برای ایجاد امنیت بیش تر، اتصال به زمین یا دیوار انجام می شود.

اگر برای طبقه بالای خانه قصد خرید گاوصندوق دارید، باید وزنی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشد و سعی کنیم خطر آسیب سقف را به حداقل برسانیم و نکات ایمنی را رعایت کنیم ولی گاوصندوق سبکی را هم انتخاب نکنید که جا به جایی آن برای سارقان آسان باشد.

در نهایت نکته ای که وجود دارد و حتما باید به آن توجه کرد این است که؛ بنا به هر دلیلی گاوصندوقی که انتخاب کردید سبک بود، باید آن را به وسیله پیچ و مهره در محلی که قرار دارد به زمین محکم کنید و موارد ایمنی را رعایت کنید.

گاوصندوق خانگی

2_ انتخاب سایز مناسب :

در هنگام خرید باید ظرفیت فضای داخلی گاوصندوق هم مد نظرقرار گیرد. می توان لیستی ازاشیایی که قراراست داخل گاوصندوق گذاشته شوند تهیه کرد تا بتوانیم سایز مناسبی تهیه کنیم سپس فضایی که قراراست گاوصندوق در آن محل قرار داده شود را اندازه بگیرید . این اقدامات به شما کمک می کند تا تصمیم خوبی در رابطه با گاوصندوق و فضای مورد نیاز آن بگیرید.

این نکته بسیار مهم است که اگر فضای کافی دارید، می توانید گاوصندوقی بزرگتر از آنچه فکر میکنید خریداری کنید زیرا ممکن است زمانی برسد که دارایی ارزشمندی و یا سند و مدارکی داشته باشید که نیاز به نگهداری در گاوصندوق داشته باشد.

3_ انتخاب مدل اشتباه گاوصندوق:

عبارت« گاوصندوق برای همه مناسب نیست » وجود ندارد و شما می توانید با درنظر گرفتن اشیاء و مدارکی که قرار است در گاوصندوق نگهداری شود، گاوصندوق مناسب خود را خریداری کنید. پیرو این موضوع به موارد زیر دقت کنید:

  • گاوصندوق خانگی دیواری

همانطور که در قبل تر به آن پرداختیم، وزن گاوصندوق خانگی بایستی طبق استاندارد و به نحوی باشد که قابل جا به جایی توسط سارقان نباشد. در نتیجه گاوصندوق خانگی باید حداقل 150 کیلوگرم وزن داشته باشد.

برای داشتن گاوصندوق خانگی دیواری، طبیعتا نمی توان از صندوقی با وزن 150 کیلوگرم استفاده کرد چرا که دیوار به تنهایی تحمل این وزن سنگین را ندارد و مواردی از جمله بتن ریزی و زیر سازی نیاز است.

مهم ترین ویژگی گاوصندوق خانگی دیواری، وزن کم و در عین حال سبک بودن است.

در این زمینه حتما با کارشناسان فنی شرکتی معتبر مشورت کنید. آن ها نیز با توجه به نیاز شما، گاو صندوق خانگی دیواری یک جداره سبک و یا گاوصندوق خانگی دیواری نسوز با مواد عایق سبک و مواردی از این قبیل پیشنهاد می دهند.

  • گاوصندوق خانگی مخفی

گاوصندوق هایی که بر روی زمین قرار داده میشوند گزینه ی خوبی برای نگهداری از جواهرات، فلزات گران بها، فلش مموری ها و هارد دیسک ها هستند. برای داشتن گاوصندوق خانگی مخفی، آسان ترین کار، تعبیه گاوصندوق در کمد، زیر راه پله و مخفی گاه هایی از این قبیل است.

  • گاوصندوق خانگی اسلحه

اگر در خانه اسلحه یا تپانچه دارید می توانید از گاوصندوقی استفاده کنید که مختص این کار است و مجهز به موارد ضد ضربه، ضد حریق و دارای قفل رمز مطمئن برای کاهش دسترسی دیگران یا موارد احتمالی باشد. گاوصندوق اسلحه، گاوصندوق های تخصصی هستند که به منظور نگهداری از انواع اسلحه تولید می شوند. این صندوق ها دارای طبقات و قفسه بندی های مختص انواع اسلحه می باشند و در صورت نیاز به صورت سفارشی تولید می شوند.

  • گاوصندوق خانگی ضد سرقت

گاوصندوق های خانگی فوق ایمن، مجهز به سیستم ضد سرقت می باشند. این گاوصندوق ها علاوه بر تجهیز بودن به سیستم ضدسرقت نیز با فولاد نسوز قطور، بتن مسلح و قفل های درجه یک تولید می شوند.

این گاوصندوق های ضد سرقت که با بالا ترین کیفیت طراحی شده اند تا احتمال دسترسی هر فردی به محتویات گاوصندوق شما را به حداقل برساند نیز گزینه ی مناسبی برای نگهداری از اشیا بسیار با ارزش در خانه هستند.

  • گاوصندوق خانگی نسوز، ضد دیلم و ضد برش

گاوصندوق باید در برابرآتش سوزی، آب گرفتگی، نفوذ رطوبت، ضربه، برش، گرما و دود و سرقت از مدارک و وسایل گران بها شما محافظت کند. در هنگام خرید در نظر داشته باشید گاوصندوقی که میخرید کدام یک ازاین ویژگی ها را دارد.

مدل های مختلفی از گاوصندوق های خانگی در بازار موجود است و اگر دارایی های مختلفی دارید می توانید چند گاوصندوق را متناسب با دارایی خود برای منزل خریداری کنید.

گاوصندوق خانگی فوق ایمن
گاوصندوق های خانگی معتبر با فضای عالی

4_ هزینه ی کافی برای خرید گاوصندوق خانگی خود درنظر بگیرید

این مسأله مهم است که تمایل شما برای پس انداز کردن باعث شود گاوصندوقی را خریداری کنید که از امنیت کافی در برابر دارایی شما بر خوردار نباشد به این معنی که جنس بی کیفت بخرید و تمایل به پرداخت بیش تر پول نداشته باشید.

شکسته شدن یا بازشدن یک گاوصندوق با کیفیت خیلی دشوار است و ممکن است آپشن هایی مانند مقاومت در برابر آتش سوزی، ضربه و برش نیز داشته باشد. این مصداق ضرب المثل هرچقدر پول بدهی همان قدر آش میخوری است.

قیمت یک گاوصندوق با کیفیت و ایمن و دارای خدمات پس از فروش با توجه به مواد اولیه درجه یکی که در تولید صندوق به کار می رود کم نیست و ارزش مالی و معنوی بسیاری دارد؛ پس برای خرید گاوصندوق ایمن به هیچ عنوان از پرداختن بهای بیش تر نهراسید.

5_ از برند های معتبر خرید کنید

زمانی که گاوصندوقی از یک برند معتبر خرید میکنید این اطمینان را دارید که گواهی نامه های معتبر را گرفته و مراحل ایمنی را به خوبی پشت سر گذاشته است.

انتخاب یک گاوصندوق متناسب با نیازهای شما می تواند در بدست آوردن آرامش خاطر در محافظت از اشیاء گرانبها و پول و مدارک و … کمک کند.

در پایان این نکته را خاطر نشان میکنیم در هنگام خرید گاوصندوق علاوه بر وزن باید به نکات دیگری همانند امنیت و مکانی که قرار است گاوصندوق در آنجا قرار بگیرد و نوع کاربرد آن و برندی که از آن خرید میکنید دقت کنید و سعی کنید گاوصندوق در مکانی باشد که قابل رویت توسط افراد غریبه نباشد.

در نهایت، حضور حداقل یک گاوصندوق در هر خانه ای ضروری است. دقیقا به همان میزانی که اگر یخچال، گاز و مواردی از این قبیل در خانه ای نباشد آن خانه ناقص محسوب می شود. این نکته بسیار بدیهی است اما متاسفانه هنوز عده ای به اهمیت گاوصندوق در منزل پی نبرده اند.

پس اگر به اهمیت حضور گاوصندوق در منزل پی برده اید و قصد خرید یک گاو صندوق ایمن دارید، حتما نکات فوق را که حول موضوع ویژگی های بهترین گاوصندوق خانگی است، بررسی و به کار بگیرید.

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکامجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاو صندوق دیجیتال، گاوصندوق اسلحه، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد.محصولاتاین شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی وخدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

پیج صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *