Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

چه گاوصندوقی برای منازل مناسب است؟

گاوصندوق مناسب منازل باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در سال های اخیر شاهد این هستیم که مردم شروع به خرید بی رویه گاوصندوق های سبک و غیر ایمن کرده اند. از آن جایی که سارقین بسیار حرفه ای هستند به راحتی این گاو صندوق ها را حمل و سرقت می کنند.

بنابراین نیاز است که برای خریدن گاو صندوق بیشتر وقت گذاشته تا با انتخابی شایسته بهترین گاوصندوق خانگی را برای خود خریداری کنید.

هدف سارقان از سرقت منازل عمدتا پول یا طلا است. خانواده ها معمولا پول نقد و طلا را در اتاق خواب روی میز آرایش قرار می دهند. در این موارد زحمتی که کشیدیم این است که تمامی اسناد، جواهرات و وجوه نقد را یکجا جمع و در اختیار سارق قرار داده ایم.

8 نکته کلیدی در انتخاب گاوصندوق مناسب منازل

برای اینکه گاوصندوق مناسب منازل خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنید حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • گاو صندوق مناسب برای منازل حتما باید نسوز باشد
  • وزن گاوصندوق اولین فاکتور در تعیین مناسب بودن آن است
  • طراحی داخلی و بیرونی گاوصندوق کاربرد آن را مشخص می کند
  • فقط و تنها فقط یک گاوصندوق ضد سرقت رمز دار است که ایمن می باشد
  • داشتن کارت ضمانت شرط لازم برای خرید یک گاوصندوق است 
  • خدمات پس از فروش گاو صندوق به اندازه کیفیت آن مهم است

خرید گاوصندوق مناسب نیازمند توجه به فاکتورهای متعددی است. بهتر است قبل از خرید گاوصندوق چه بصورت حضوری یا به صورت فروش اینترنتی گاوصندوق حتما با فروشنده مشورت کنید.

به ویژه اگر قصد سفارش گاوصندوق مطابق ابعاد و شرایط محل نصب آن را دارید این مشاوره الزامیست. در ادامه مطلب به چند مورد راهنمایی در زمینه خرید گاو صندوق می پردازیم.

استاندارد نسوز بودن گاو صندوق

گاو صندوق هایی خرید کنید که دارای بتن مسلح باشند تا به راحتی سوراخ و باز نشود. در واقع نسوز باشد تا ورق برش داده نشود و امکان دسترسی به اشیاء فراهم نشود.

آنچه از یک گاوصندوق مناسب انتظار می رود تحمل گرما و مقاومت در برابر آتش و حفاظت از اسناد و مدارک و اشیاء داخل آن در برابر آتش سوزی های احتمالی است.

طبق مقررات سازمان ملی استاندارد، صندوق های کوچک و سبک باید به مدت 90 دقیقه تا دمای 800 درجه سانتی گراد و یا 180 دقیقه در دمای 600 درجه سانتی گراد مقاومت نموده و نباید هیچ تغییری در محتویات صندوق ایجاد شود و کاغذهای داخل صندوق نباید تغییر رنگ داشته باشند.

همچنین این اعداد برای صندوق های سنگین و بزرگ، 1000 درجه سانتی گراد به مدت 90 دقیقه و 800 درجه سانتی گراد به مدت 180 دقیقه می باشد. لذا در زمان خرید از فروشنده حتما بپرسید که صندوق انتخابی شما چقدر در برابر آتش و گرما مقاومت دارد.

وزن گاوصندوق مناسب منازل

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اگر فکر می کنید داشتن یک گاو صندوق سبک و کوچک می تواند برای در امان ماندن پول و طلا و جواهراتی که در منزل دارید کافی باشد سخت در اشتباهید.

به طور کلی بهتر است اموال با ارزش را در منزل نگهداری نکنید. اما در بیشتر خانه ها اموال با ارزش به ویژه طلا و سکه در اتاق والدین نگهداری می شود. سارقان هم تجربه خوبی در این زمینه دارند و در زمان سرقت ابتدا به سراغ این اتاق خواب ها می روند. بنابراین وجود یک گاو صندوق در منزل برای نگهداری این اموال ضروری است.

اشتباه رایجی که وجود دارد این است که بسیاری از مردم اموالشان را داخل گاوصندوق های سبک و کوچک می گذارند. باید بدانید که این مدل گاو صندوق ها به دو دلیل زیر به هیچ وجه امن نیستند:

  1. دزد به راحتی می تواند آن را حمل کرده و بدزدد و سرفرصت و در مکانی امن اقدام به بازگشایی آن نماید.
  2. در گاو صندوق های سبک و کوچک به دلیل کوچک بودن درب ها در بیشتر مواقع رمز روی آنها نصب نمی کنند. بنابراین ضد سرقت نبوده و از امنیت کافی هم برخوردار نیستند. 

سارق در درجه اول قصد بردن گاوصندوق را می کند. چنانچه نتوانست سعی در باز کردن درب آن کند واین مورد به خودی خود باعث اتلاف وقت برای سرقت می شود.

به همین دلیل نباید گول ارزان بودن این نوع گاو صندوق ها را بخوریم. دقت داشته باشید که کاربرد این مدل ها در هتل ها و مسافرخانه ها می باشد و نه منازل.

روش جلوگیری از به سرقت رفتن گاوصندوق های سبک

توصیه می کنیم کمترین وزن انتخابی برای گاوصندوق مناسب منازل آپارتمانی در حدود 200 کیلوگرم باشد. برای خانه های ویلایی بالطبع شما باید گاو صندوق سنگین تری را انتخاب کنید. همچنین حتی الامکان آن را به جایی متصل کنید. مثلا به زمین پیچ کنید یا داخل قسمتی از منزل پنهان کنید.

امکان دارد شما در ابتدا فکر کنید که خیلی سخت است و برای جابه جایی به مشکل خواهید خورد. نکته همین جاست که این وزن باید برای جا به جایی مشکل ساز باشد تا به راحتی توسط سارق حمل نشود. به طور کلی برای حفظ امنیت از هیچ کاری دست نکشید و هر آنچه را توصیه می کنند جدی بگیرید.

برای خرید گاوصندوق از مارک های متفرقه که هیچ اطلاعی در ارتباط با کیفیت آن ندارید خرید نکنید. چرا که پشیمان می شوید و گاوصندوق کالایی نیست که آن را دست کم بگیرید. شما برای نگهداری اسناد و طلا و پول و هر چیزی که اهمیت آن بالا باشد گاوصندوق می خرید.

توصیه ما این است گاوصندوق دیجیتال و صندوق هایی که رمز دیجیتال دارند خرید کنید. چون رمز دیجیتالی این امکان را به شما می دهد تا به راحتی و بدون نگرانی حمل کلیدها درب صندوق را باز و بسته کنید.

برای باز کردن درب این گاو صندوق ها دانستن فقط چند شماره که تنها شما از آنها مطلع هستید کافیست. همچنین گاوصندوق های اثر انگشتی و لمسی که نمونه های جدیدتری نسبت به دیجیتالی ها هستند.

ضد سرقت بودن گاو صندوق

ویژگی مهمی که مناسب بودن یک گاو صندوق را تا اندازه زیادی تضمین می کند ضد سرقت بودن آن است. ضدسرقت بودن گاو صندوق را از روی 3 عامل می توان تشخیص داد که هر کدام از ارکان متعدد و متفاوتی تشکیل شده است:

  1. نخست تعبیه و نصب سیستم مکانیکی مخصوصی در درب گاوصندوق است. سیستمی که باعث قفل شدن درب گاوصندوق بر اثر هر گونه ضربه و برخورد محکم جسم خارجی می شود. ویژگی خاص این سیستم این است که از بیرون در دسترس نیست.
  2. رکن دیگر وزن سنگین و مناسب با ابعاد یک گاوصندوق است. وزن صندوق می تواند سرقت یک گاوصندوق را به تاخیر انداخته یا حتی غیر ممکن نماید. مطابق استاندارد یک گاوصندوق با کیفیت بایستی حتما از بتن پر شده باشد.
  3. مورد مهم دیگر در ضدسرقت بودن گاوصندوق استفاده از رمز مکانیکی یا دیجیتالی شماره دار و یا اثرانگشتی یا لمسی است که به راحتی کلید معمولی باز نخواهند شد. البته کیفیت قفل ها و زبانه ها نیز در ضدسرقت بودن یک گاوصندوق نقش بسزایی دارند.
آشنایی با ویژگی های گاوصندوق ضد سرقت
آشنایی با ویژگی های گاوصندوق ضد سرقت

ظاهر و طراحی گاو صندوق

طراحی داخلی و بیرونی، استفاده بهینه از فضای داخلی گاو صندوق و ظاهر درب از جمله مواردی است که نشان می دهد آیا یک گاوصندوق مناسب منزل است یا مغازه یا شرکت یا…

علاوه بر این، با توجه به قرار داشتن یک گاو صندوق به عنوان جزئی از وسایل و دکوراسیون منزل و محیط کار داشتن ظاهر و رنگ مناسب، ویژگی متمایز کننده در انتخاب آن به وسیله خریدار و مصرف کننده خواهد داشت.

داشتن خدمات پس از فروش گاو صندوق

پشتوانه یک گاوصندوق مناسب خدمات پس از فروش آن است. به این جمله دقت داشته باشید که فروشنده گاوصندوق در واقع با فروش محصول خود صرفا یک کالا نمی فروشد بلکه خدمات پس از فروش خود را می فروشد. به ویژه در گاو صندوق های آسانسوری خدمات بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

همه خریداران ترجیح می دهند گاوصندوقی خریداری نمایند که در موقع نیاز بتوانند در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت به شبکه سرویس و خدمات پس از فروش آن دسترسی داشته باشند. همان طور که به خوبی می دانید خدمات پس از فروش آرکا مادام العمر است. 

کارت ضمانت (گارانتی) گاوصندوق

داشتن گارانتی تعویض یا تعمیر باعث ایجاد حس آرامش کامل توام با اطمینان را به خریدار می دهد. صندوق نسوز آرکا با داشتن دو سال گارانتی تعمیر و تعویض قطعات این خدمت را برای مشتریان خود ایجاد کرده است.

نتیجه گیری

هرگز نباید در انتخاب گاو صندوق هیچ گونه ریسکی انجام دهیم و از صندوق های غیر ایمن در خانه ها به هیچ وجه نباید استفاده کنیم. گاوصندوق مناسب منازل باید بتواند در نبود ساکنان خانه از وسایل ارزشمندی که به آنها سپرده شده به خوبی محافظت نمایند.

چنان چه وسایل با ارزشی دارید که از لحاظ مادی ارزش ریالی بالایی دارند حتما آنها را یا در صندوق امانات بانک قرار دهید و یا در منزل و در یک گاوصندوق خانگی ضد سرقت از آنها نگهداری کنید یا اینکه در منزل خود درب خزانه خانگی کوچکی بسازید و وسایلتان را در آن اتاقک خزانه قرار دهید تا با آرامش کامل بتوانید به سفر رفته یا از خانه خارج شوید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *