Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

کلید انگشتری گاوصندوق های رومیان باستان

در این مقاله به بیان بخشی از تاریخچه ی جالب کلید های گاوصندوق های رومیان می پردازیم.

دانشمندان با حفاری هایی که در پمپئی و هرکولانوم داشتند به اکتشافات جالبی در مورد رومیان باستان دست یافتند. این اکتشافات به قدری دقیق بود که دانشمندان توانستند به درک بهتری از زندگی روزمره رومیان باستان برسند.

خانه های رومیان که در خاکستر آتشفشانی نیز محفوظ مانده اند؛ حتی به نحوی که در دکوراسیون خانه هایشان، تعداد کثیری از اشیاء باستانی را می توانید مشاهده کنید. در این خانه های باستانی، جعبه و صندوقچه های چوبی وجود داشت که برای نگهداری از جواهرات و وسایل گرانبها استفاده می شدند. جالب است که این صندوقچه ها دارای قفل های کلید داری بودند که برای امنیت بیش تر به کار می رفتند.

کلید گاوصندوق روم باستان

ظهور و پیدایش کلیدها در روم باستان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ رومیان باستان اولین تمدنی بودند که استفاده از کلید را آغاز کردند. و نکته جالب تر این است که، این کلید های باستانی بسیار شبیه به کلید های مدرن می باشند. البته که با انواع کلید گاوصندوق های امروزی بسیار تفاوت دارند.  این کلید های روم باستان در اجناس متفاوت ساخته شده اند، از جمله: برنز، آهن و یا ترکیب این دو. در میان این کلید های برنزی یا آهنی، کلید هایی از جنس چوب یا استخوان قوی نیز کشف شده است.

یکی از نوآوری های شگفت انگیزی که رومیان باستان به کار بردند، تلفیق کلید با انگشتری است. آن ها نیز کلید را به شکل حلقه ای می ساختند که در انگشتان قرار می گرفت. که معمولا برای انواع صندوق ها و جعبه های جواهرات کاربرد داشت.

گاوصندوق رومیان باستان و کلید های انگشتری

رومیان ثروتمند، اشیاء خود را در گاوصندوق های کوچکی قفل می کردند و حلقه های کلید معمولا فلزی، همانند انگشتری، در دور انگشتان آن ها بسته می شد. بدین طریق ثروت آن ها را برای دیگران نشان می داد.

زنان روم باستان نیز، از این کلید های کوچک موجود در حلقه انگشت، برای جعبه های جواهرات خود استفاده می کردند.

تاریخچه گاوصندوق
تفسیر تاریخچه گاوصندوق و انواع گاوصندوق های قدیمی

آشنایی بافروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاو صندوق دیجیتال، گاوصندوق اسلحه، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *