Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

گاوصندوق آسانسوری چگونه درآمد ما را افزایش می‌دهد؟

گاوصندوق آسانسوری  یکی از تجهیزات امنیتی مورد استفاده در فروشگاه‌هایی است که کالاهای ارزشمند و گران قیمت را نگهداری کرده و می‌فروشند. این نوع گاو صندوق‌ها نسبت به انواع دیگر در ابعاد بزرگتری تولید می‌شوند و به طور همزمان به عنوان ویترین مغازه هم به کار می‌روند.

گاوصندوق آسانسوری به دلیل داشتن انواع رمزگذاری‌ها از امنیت بالاتری برخوردار است و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث شده تا در برابر انواع خطر و آسیب‌ها از محتویات و دارایی های ارزشمند درون خود محافظت کند. این نوع گاوصندوق معمولا در طلا فروشی‌ها، فروشگاه های لوازم لوکس، انواع جواهر فروشی ها و موزه‌ها که حفظ امنیت کالاها اهمیت بسیاری دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در بخش انتهایی این صفحه بهترین و بروزترین گاوصندوق های آسانسوری را معرفی کرده ایم.


نوع طراحی و مکانیزم عملکرد صندوق های آسانسوری با سایر گاوصندوق‌ها کاملا متفاوت است و مزایای بسیاری دارد که باعث تشویق افراد به خرید آن می‌شود. این روزها افزایش درآمد و به دست آوردن سود بیشتر در کنار محافظت از اموال برای اصناف تبدیل به یک دغدغه‌ی فکری شده است. استفاده از گاوصندوق آسانسوری در رسیدن به درآمد بیشتر به شما کمک خواهد کرد. اما چگونه یک گاوصندوق می‌تواند در افزایش درآمد تاثیرگذار باشد؟ برای دانستن جواب این سوال در این مقاله با ما همراه باشید.

گاوصندوق آسانسوری

گاوصندوق آسانسوری چیست؟

این وسیله‌ی امن و هوشمند به طور کلی از دو بخش ویترین و گاوصندوق تشکیل شده که برای نمایش و نگهداری کالاهای با ارزش مثل طلا یا عتیقه‌جات در فروشگاه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که از اسمش پیداست حالت آسانسوری دارد و با فشردن یک کلید محتویات ویترین به داخل گاوصندوق یا خزانه منتقل می‌شود و بالعکس. در طلا فروشی‌ها هر روز موقع باز و بسته کردن مغازه باید طلاها در ویترین چیده شده و در آخر روز دوباره جمع شوند. این گاوصندوق در کمترین زمان ممکن این کار را به راحتی انجام می‌دهد. ابعاد این وسیله بزرگ است و در صورت نیاز به سفارش مشتری در ابعاد مورد نظر ساخته می‌شود. قسمت ویترین آن شیشه‌ای و شفاف است و در بالای آن لامپ‌هایی تعبیه شده تا محتویات داخلی قابل مشاهده باشند. اما بدنه و درب قسمت زیرین گاوصندوق که به عنوان خزانه‌ای برای نگهداری کالاها  استفاده می‌شود را از فولاد می‌سازند تا در برابر ضربه، سوراخ کردن، آتش سوزی و … مقاومت کافی داشته باشد. ضخامت فولاد به کار رفته در انواع مختلف آن متغیر است و بنابر سفارش مشتری کم یا زیاد می‌شود. البته گاهی برای مقاومت بیشتر در کنار فولاد از بتن مسلح نیز استفاده می‌کنند. این گاو صندوق‌ها نسبت به انواع دیگر وزن بیشتری دارند و جابه‌جا کردن آن‌ها آسان نیست. با کمک نیروی برق کار می‌کنند و مکانیزم حرکتی آن‌ها در هر نوع متفاوت است. گاوصندوق‌های آسانسوری به معنای واقعی امن‌ترین تجهیزات برای حفاظت از کالاهای ارزشمند هستند و در مکان‌هایی که امنیت در اولویت است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از چه اجزایی تشکیل شده است؟

ساختار این وسیله با بقیه‌ی گاوصندوق‌ها متفاوت است و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام بنابر درخواست مشتری قابلیت تغییر دارد. اما به طور کلی گاوصندوق آسانسوری متشکل از اجزای زیر است :

  • بدنه یا دیواره‌های صندوق : این قسمت که اصلی‌ترین بخش گاو صندوق آسانسوری  را تشکیل می‌دهد از ورق‌های فولادی به ضخامت 6 میلیمتر یا بیشتر و گاهی اوقات از ترکیب بتن و میلگرد ساخته می‌شود تا از استحکام کافی برخوردار باشد.
  • درب صندوق : قسمت خزانه یا صندوق امن دارای یک یا چند در فولادی یا بتنی است و باید همانند بدنه مقاوم باشد.
  • ستون‌ها : گاوصندوق آسانسوری ابعاد بزرگی دارد و برای ثابت ماندن و جلوگیری از واژگون شدن، ستون‌هایی در گوشه‌های آن تعبیه می‌شود.
  • شیشه‌ی ویترین : این شیشه‌ها در عین شفاف بودن در برابر ضربه و گلوله مقاوم هستند و امنیت کالاها را در مقابل سرقت تامین می‌کنند.
  • دستگیره‌ها : برای باز و بسته کردن درهای صندوق آسانسوری به کار می‌روند.
  • قفل‌های مکانیکی و دیجیتالی : برای امنیت بیشتر از ترکیب این قفل‌ها استفاده می‌شود. رایج ترین این قفل ها، رمز های مکانیکی و رمز های دیجیتال مرغوب هستند.
  • موتور و گیربکس : گاوصندوق آسانسوری وزن زیادی دارد و برای باز و بسته شدن و حرکت نیازمند نیروی قوی موتور است.
  • تجهیزات مکانیزم حرکتی : بالا و پایین رفتن قسمت ویترین توسط این تجهیزات انجام می‌شود.
  • سنسورهای امنیتی و هوشمند : این سنسورها در زمان وجود هر گونه خطر از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه صاحب مغازه به او هشدار می‌دهند.

کاربرد گاوصندوق آسانسوری

این تجهیزات ایمن که به طور عامیانه به گاوصندوق‌های طلا فروشی معروف هستند معمولا در فروشگاه های طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته گاوصندوق‌هایی که در طلا فروشی‌ها وجود دارند کوچکتر هستند و صرفا برای نگهداری از جواهرات خاص و قیمتی به کار می‌روند. اما انواع آسانسوری علاوه بر نگهداری طلا و جواهرات به عنوان ویترین مغازه نیز عمل می‌کنند و ضریب امنیتی آن‌ها بسیار بالا است. این گاوصندوق‌ها به جز طلا فروشی‌ها در جاهای دیگر نیز کاربرد دارند. به عنوان مثال در موزه‌ها برای نگهداری عتیقه‌جات و اشیای نایاب و ارزشمند تاریخی به کار می‌روند و از به سرقت رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر موزه در بعضی از فروشگاه‌های ساعت، موبایل و وسایل آنتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این گاوصندوق‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و امنیت بسیار بالا قیمت بیشتری دارند و فقط برای فروشندگان طلا و جواهر مقرون به صرفه هستند. همچنین ابعاد بزرگی دارند و در مغازه‌های کوچک قابل استفاده نیستند. البته در صورت نیاز می‌توان آن را در ابعاد کوچکتری به طور سفارشی تهیه کرد اما برای فروشگاه‌هایی که کالای گران قیمت ندارند مناسب نیست. چنانچه قصد دارید برای فروشگاه‌هایی به جز طلا و جواهرات از این مدل گاوصندوق استفاده کنید باید به سراغ انواع ارزان‌تر که ایمنی متوسط و پایین‌تری دارند بروید که در این صورت امنیت کالاها به طور کامل تامین نمی‌شود و اگر انواع ایمن‌تر آن را تهیه کنید مقرون به‌صرفه نخواهد بود. به همین دلیل اصلی‌ترین کاربرد این وسیله در فروشگاه‌های طلا و جواهر است.

فروش صندوق آسانسوری

مزایای استفاده از گاوصندوق آسانسوری

استفاده از این گاوصندوق در فروشگاه‌های طلا و جواهر مزایای بسیاری دارد که کار فروشندگان این صنف را راحت کرده و رضایت آن‌ها را به خود جلب کرده است. مهم‌ترین مزایای این وسیله عبارتند از :

  • افزایش امنیت طلا فروشی در برابر عواملی همچون سرقت، آتش سوزی و …
  • قابلیت سفارشی سازی در ابعاد و اندازه‌ی دلخواه و متناسب با ویترین که باعث بهینه سازی فضای داخلی فروشگاه می‌شود.
  • انتقال وسایل ویترین به داخل گاوصندوق و برعکس در کمترین زمان و افزایش راندمان کاری
  • عدم نیاز به نیروی کار بیشتر برای جابه‌جایی طلاها و در نتیجه کاهش هزینه‌های اضافی
  • قابلیت استفاده‌ی همزمان از رمزهای مکانیکی و الکترونیکی (عددی و حساس به اثر انگشت)
  • دارا بودن ریل حرکتی و امکان هدایت ویترین به بیرون از مغازه
  • امکان استفاده از گاوصندوق در شرایط بدون برق و با کمک UPS
  • ضد ضربه بودن و جلوگیری از به سرقت رفتن طلاها در هنگام اغتشاش و شلوغی
  • امکان بسته شدن در گاوصندوق در کمتر از 30 ثانیه و حفاظت کامل از طلاها
  • قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه فروشنده در مواقع خطر

افزایش درآمد با استفاده از گاوصندوق آسانسوری

همان طور که اشاره کردیم این وسیله‌ی حفاظتی و امنیتی بیشتر در طلا فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا فروشندگان طلا و جواهر در طول روز چندین بار وسایل ویترین را جابه‌جا می‌کنند و بعد از ساعت کاری باید همه‌ی آن‌ها را جمع کرده و صبح روز بعد دوباره در ویترین بچینند. این کار هر روز زمان زیادی از فروشندگان می‌گیرد و فرصت رسیدگی و پاسخگویی به مشتری کم می‌شود. همچنین برای جمع آوری و چیدن طلاها در ویترین به نیروی کار بیشتری نیاز است که این خود هزینه‌ی اضافی برای صاحب فروشگاه به همراه دارد و خطر سرقت را بیشتر می‌کند. علاوه بر آن هر بار جمع آوری طلاها و تماس با دست افراد به مرور زمان باعث لکه دار شدن و آسیب آن‌ها می‌شود و فروشنده مجبور است هر چند وقت یک بار طلاها را آبکاری کند تا دوباره درخشندگی خود را به دست بیاورند. اما با استفاده از گاوصندوق آسانسوری در این فروشگاه‌ها همه‌ی این مشکلات حل شده و درآمد صاحب فروشگاه به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. چرا که نیاز نیست مغازه را برای مدتی تعطیل کرده و طلاها را با دست جا به جا کند. بلکه با فشار دادن یک دکمه این کار در عرض چند ثانیه انجام شده و فروشنده زمان بیشتری دارد تا به مشتریان خود رسیدگی کند. همچنین این گاوصندوق‌ها از امنیت بالاتری برخوردارند و خطر سرقت را تقریبا به صفر می‌رسانند. جنس بدنه‌ی آن‌ها در برابر ضربه، آتش سوزی، رطوبت و … مقاومت بالایی دارد و طلاها در امنیت کامل نگهداری می‌شوند. در نتیجه با توجه به موارد گفته شده این گاو صندوق‌ها راندمان کاری را بالا برده و با جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی درآمد صاحب فروشگاه را افزایش می‌دهند.

نحوه‌ی عملکرد گاوصندوق آسانسوری

این گاوصندوق‌ها برای حرکت نیازمند سیستم‌هایی هستند تا بتوانند با کمک آن‌ها جا به جا شوند. مکانیزم حرکتی بال اسکرو، سیم بکسل، جک و پیچ و هیدرولیک از رایج‌ترین سیستم‌های مورد استفاده در این وسیله هستند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. خریداران می‌توانند نوع مکانیزم حرکتی به‌کاررفته در گاوصندوق را تعیین کنند. مزایا و معایب هرکدام از این سیستم‌ها به ترتیب اولویت به شرح زیر است :

  • بال اسکرو

در این سیستم برای حرکت درب گاوصندوق یک پیچ و یک مهره‌ی ساچمه دار به کار رفته است. در هر چرخش بین پیچ و مهره اصطکاک ایجاد می‌شود. اما ساچمه‌ی درون مهره از ایجاد اصطکاک جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد. سرعت باز و بسته کردن با این مکانیزم در شرایط نرمال 60 ثانیه است که در مواقع اضطراری به 30 ثانیه کاهش می‌یابد. این سرعت پایین باعث حرکتی یکنواخت، نرم، روان و بدون لرزش و صدا می‌شود و همچنین از سقوط درب جلوگیری می‌کند. به همین دلیل گاوصندوق آسانسوری مجهز به سیستم بالا برنده بال اسکرو به عنوان بهترین گزینه برای مکانیزم حرکتی گاوصندوق محسوب می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر با سیستم بال اسکرو اینجا کلیک کنید.

  • سیم بکسل

این سیستم حرکتی از 2 عدد وینچ و 4 رشته سیم بکسل تشکیل شده که دو رشته از سیم‌ها برای به حرکت درآوردن درب به کار می‌روند و دو تای دیگر وظیفه‌ی کنترل و مهار درب را دارند و از سقوط آن جلوگیری می‌کنند. این مکانیزم هنگام حرکت صدا و لرزش بسیار کمی دارد و با سرعت مناسبی حرکت می‌کند. قیمت آن نسبت به سیستم بال اسکرو کمتر است اما کیفیت بالایی دارد و در صورت وجود مشکل به راحتی تعمیر می‌شود.

  • جک و پیچ

این مکانیزم مانند بال اسکرو از پیچ و مهره تشکیل شده است. با این تفاوت که مهره‌ی این سیستم ساچمه ندارد و هنگام چرخش اصطکاک شدیدی ایجاد می‌کند. این مسئله هم باعث ایجاد سر و صدا و لرزش در هنگام حرکت می‌شود و هم عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. قیمت کمتری دارد اما کیفیت آن نیز به همان اندازه پایین‌تر است و در آینده‌ی نزدیک به تعمیر نیاز خواهد داشت.

  • هیدرولیک

این مکانیزم از یک پمپ و دو عدد شافت تشکیل شده و با استفاده از روغن کار می‌کند. به همین دلیل امکان نشتی روغن و ایجاد آلودگی دارد. سرعت حرکت آن بسیار بالا است و علاوه بر وارد کردن شوک به ویترین امکان سقوط درب نیز وجود دارد. خیلی سریع خراب شده و به سختی تعمیر می‌شود. این سیستم به عنوان آخرین گزینه است و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

صندوق طلافروشی

ویژگی‌های گاوصندوق آسانسوری

این گاوصندوق‌ها به سبب ویژگی‌هایی که دارند جزو محبوب‌ترین تجهیزات امنیتی برای فروشگاه‌های طلا و جواهر هستند و بسیاری از فروشندگان برای حفظ امنیت دارایی‌های خود این وسیله را خریداری می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضریب امنیتی بالا و ضد سرقت بودن
  • بدنه‌ی مستحکم و بادوام در برابر ضربه، انفجار، آتش سوزی و حرارت بالا
  • شیشه‌ی ضد ضربه و ضد گلوله
  • سیستم رمزنگاری شخصی سازی شده
  • سرعت عملکرد بالا در مواقع اضطراری
  • قابلیت کنترل از راه دور با نصب ریموت کنترل در فروشگاه‌های بزرگ
  • امکان نصب تجهیزات ذخیره‌ی برق (UPS ) روی گاوصندوق برای استفاده در هنگام قطع برق
  • قابلیت هوشمندسازی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سیستم‌های هشدار دهنده

گاوصندوق آسانسوری یکی از تجهیزات بسیار ایمن مورد استفاده در طلا فروشی‌ها است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد به طور کامل امنیت طلا و جواهرات را تضمین کرده و در عین حال به عنوان ویترین مغازه نیز به کار می‌رود. این وسیله با انواع مکانیزم حرکتی و فقط با فشردن یک دکمه در کمترین زمان به حالت آسانسوری بین ویترین و گاوصندوق حرکت می‌کند. با استفاده از این وسیله امکان سرقت و آسیب دیدن طلاها وجود ندارد. همچنین با حرکت سریع و عدم نیاز به چیدن و جمع آوری طلاها به صورت دستی در زمان صرفه‌جویی شده و با افزایش راندمان کاری باعث رسیدن به درآمد بیشتر می‌شود.

گاوصندوق های آسانسوری آرکا

آرکا با تولید تخصصی انواع گاوصندوق آسانسوری و ارائه بهترین خدمات پس از فروش قدر دان رضایت انبوه مشتریان خود می باشد. جهت بررسی هر یک از انواع گاوصندوق های آسانسوری آرکا زیر روی عنوان مربوطه کلیک کنید.

گاوصندوق آسانسوری آرکا مدل MA

گاوصندوق آسانسوری آرکا مدلMZ

گاوصندوق آسانسوری ال شکل

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. شما می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا و با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی خریداری کنید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

یک پاسخ

  1. سلام
    من قبل از خرید این مقاله رو مطالعه کردم و واقعا تمام نکاتی که داخل این مقاله بود را تجربه کردم
    تشکر بابت این مقاله مفید و گاوصندوق آسانسوری بی نظیرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *