Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

آشنایی با گاوصندوق های اسلحه آرکا

آشنایی با گاوصندوق های اسلحه آرکا

در این مقاله ما می خواهیم شما را با گاوصندوق های اسلحه و مهمات آرکا آشنا کنیم; در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که بهترین راه حفظ و نگهداری تجهیزات نظامی و تسلیحاتی، استفاده از خزانه و زاغه مهمات است; در بیشتر مراکز نظامی برای این امر، اقدام به احداث محفظه های بزرگ می کنند; این محفظه ها بتنی با درجه ایمنی بسیار بالا و مقاوم در برابر حرارت و ضربه هستند; برای ورود به این خزانه از درب های ایمنی خزانه استفاده می شود; که دارای مقاومت بالایی هستند و با درب های عادی تفاوت زیادی دارند; اما در برخی مواقع و برخی مکان های نظامی امکان احداث خزانه وجود ندارد; و یا افراد نظامی برای حفظ تجهیزات نظامی خود در محلی غیر از مراکز نظامی مانند منزل ، بایستی از یک گاوصندوق امن برای نگه داری آن استفاده کنند.

گاوصندوق های اسلحه وسیله ای مفید برای کسانی که بنا به اقتضای شغل خود، تجهیزات تسلیحاتی با خود حمل و نگه داری می کنند می باشند. مانند شکارچیان جنگل، محیط بان ها، نیرو های پلیس و نیروهای دستگاههای امنیتی. این افراد باید ساعاتی از شبانه روز که از کار خود فارغ هستند، اسلحه خود را در محلی امن نگهداری نمایند. گاوصندوق اسلحه، بهترین و راحت ترین گزینه برای این امر به نظر می رسد.

مشخصه های طراحی گاوصندوق اسلحه آرکا

گاوصندوق های اسلحه از نظر طراحی داخلی و بیرونی، دارای مشخصه هایی هستند تا استفاده کنندگان از آن بتوانند به سهولت ، برای نگهداری تجهیزات خود، از آن بهره ببرند. در اینجا بعضی از این مشخصه ها را مرور می کنیم:

  • طراحی عمودی صندوق اسلحه
  • قفسه داخلی صندوق های اسلحه
  • ابعاد خاص صندوق نگهداری اسلحه

طراحی عمودی صندوق اسلحه

صندوق اسلحه، غالبا به صورت عمودی و ایستاده طراحی می شود; دلیل این طراحی، ماهیت اسلحه است; اغلب سلاح های پرکاربرد و عمومی، به صورت ایستاده باید جای گذاری شوند; مثلا سلاح شکاری، غالبا به صورت ایستاده داخل گاو صندوق گذاشته می شود; حتی برخی سلاح ها که قابلیت جمع شدن و تا شوندگی دارند باز هم باید به همین شکل داخل صندوق قرار داده شوند. در این حالت اگر به هر دلیل تیری از اسلحه شلیک شد تیر هوایی بوده و به کسی آسیب نمی رسد.

قفسه داخلی صندوق های اسلحه

داخل گاو صندوق های اسلحه، قفسه ای جهت نگهداری مهمات تعبیه می شود; این قفسه البته می تواند به صورت سفارشی و بنا به نیاز خریدار طراحی شوند; چرا که مهمات و متعلقات یک سلاح از لحاظ ظاهر و حجم با هم متفاوت هستند.

ابعاد خاص صندوق نگهداری اسلحه

ابعاد بیرونی گاوصندوق اسلحه با سایر گاوصندوق های هم سایز خود تفاوت هایی دارد; این تفاوت در ابعاد عرض و عمق آن می باشد; صندوق اسلحه معمولا عرض کمتر و عمق بیشتری نسبت به سایر مدل های گاوصندوق دارد; دلیل این امر هم بیشتر به خاطر این است که اکثر افراد تمایل دارند تا گاوصندوق اسلحه ، نمای کمتری داشته باشد و به عبارتی کمتر در معرض دید باشد. دلیل دیگر هم، استفاده حداکثری از فضای داخلی صندوق برای نگهداری سلاح های بیشتر است. تا تعداد بیشتری اسلحه در گاوصندوق جای گیرد.

چند نکته درباره خرید گاوصندوق اسلحه

در پایان چند نکته در مورد خرید گاوصندوق اسلحه ذکر می کنیم و توصیه می کنیم حتما به آنها توجه کنید. جهت آشنایی بیشتر با این مدل گاوصندوق و کسب اطلاعات تکمیلی از مشاوره های رایگان تلفنی و حضوری آرکا استفاده کنید.

  • در انتخاب ابعاد گاو صندوق دقت داشته باشید. سعی نمایید ابعاد را بیشتر از حد مورد نیاز، سفارش دهید چرا که ممکن است در آینده، اقدام به تعویض سلاح خود و یا ارتقای تجهیزات آن کنید؛ از این روی با انتخابی دقیق، دیگر نیازی به تغییر صندوق خود نخواهید داشت.
  •  فضای داخلی و قفسه بندی گاو صندوق مهم است. سعی کنید فضای داخل را بیشتر به قسمت اسلحه اختصاص دهید، چرا که معمولا متعلقات و مهمات، دارای حجم کمتری نسبت به خود اسلحه هستند.
  • با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، حتما سعی کنید از برندهای معتبر و از مدل های با کیفیت جهت خرید گاوصندوق اسلحه اقدام نمایید تا برای حفظ تجهیزات خود، هیچ دغدغه ای نداشته باشید.
  • حتما پیش از خرید گاوصندوق اسلحه با مشاورین آرکا مشورت کنید. فقط با یک تماس می توانید از طرح مشاوره رایگان آرکا بیشترین استفاده را ببرید.

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *