Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

وزن انواع گاوصندوق – طبقه بندی گاو صندوق ها

وزن انواع گاوصندوق

طراحی گاو صندوق ها با توجه به کاربردی که دارند انجام می شود. ابعاد ، شکل ظاهری و وزن هر صندوقی با توجه به سفارش خریدار و محل نصب آن ساخته می شود. با توجه به این موارد طبقه بندی گاوصندوق ها صورت گرفته است. در این مقاله وزن انواع گاوصندوق را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع گاو صندوق

طبقه بندی و دسته بندی گاوصندوق ها عموما به صورت زیر است:

  • هتلی
  • خانگی
  • فروشگاهی
  • اداری
  • اسلحه
  • ویترینی
  • آسانسوری
  • بایگانی
  • بانکی

گاو صندوق هتلی

صندوق هتلی سبک وزن ترین دسته گاوصندوق ها به شمار می روند. وزن این مدل گاو صندوق معمولا بین محدوده 12 تا 16 کیلوگرم متغیر است. وزن کم این صندوق ها به خاطر و عامل زیر است:

  • صندوق های هتلی بسیار کوچک هستند. چون برای نگهداری شناسنامه و کارت ملی و سایر مدارک شخصی مسافران مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین نیازی به داشتن فضای زیاد برای آن وجود ندارد.
  • صندوق های هتلی نسوز نمی باشند و در ساخت آنها از بتن مسلح استفاده نمی شود و این خود از وزن آنها به طور چشمگیری کم می کند. چرا که قسمت اعظم وزن گاوصندوق به خاطر فضای بین دو ورق داخلی و بیرونی ست که با بتن پر می شود.

گاو صندوق خانگی

گاوصندوقهای خانگی پر فروش ترین دسته به حساب می آیند. کاربرد آنها اینست که در نبود اهل منزل ، اموال و اسناد و… را از سرقت مصون بدارد. از این رو باید حتما ضدسرقت باشند. یکی از فاکتورهای ضد سرقت بودن گاو صندوق نیز سنگین بودن آن است. به طوری که دو یا حتی سه نفر هم نتوانند آن را به راحتی بلند کرده و جابجا کنند.

معمولا گاو صندوقهای خانگی بین 60 کیلوگرم تا 180 کیلوگرم وزن دارند. مدل های سنگین تر از این هم در مصارف خانگی استفاده می شود. اما غالبا در این محدوده وزنی برای گاوصندوق منازل استفاده می شود.

گاو صندوق فروشگاهی

با توجه به وجود فاکتورهای زیاد، اسناد و مدارک و مخصوصا پول نقد زیاد در فروشگاه ها و مغازه ها وجود یک گاو صندوق بزرگ در چنین مکان هایی ضروری به نظر می رسد. مثلا در بنگاه ها و مشاورین املاک یا محضر ها که قول نامه و سندها بسیار حجیم هستند دیگر نمی توان از صندوق های کوچک یا سبک استفاده کرد.

محدوده وزنی این دسته از صندوق ها بین 150 کیلوگرم تا 370 کیلوگرم می باشد. با توجه به تنوع اشیائی که در این صندوق ها محافظت می شود، در بسیاری از موارد شاهد استفاده از گاو صندوق های دوطبقه برای مصارف فروشگاهی هستیم.

گاو صندوق اداری

گاوصندوق های شرکتی یا اداری با توجه به فضای آن موسسه یا کاربری که قرار است داشته باشد در اندازه های متفاوتی شاخته می شود. محدوده ی وزنی گاو صندوق های ادارای بین 220 کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم متغیر است.

گاو صندوق اسلحه

جا اسله ای یا کمد اسلحه نوع دیگری از گاوصندوق است که کاربرد خاص ومنحصر به فردی دارد. زیرا جهت محافظت از تفنگ و انواع اسلحه ساخته می شود. بنابراین ابعاد و به طلع آن وزن انواع گاوصندوق اسلحه به طور مستقیم به ابعاد و اندازه ی تفنگ ها و سلاح هایی که در آن نگه داری می شود بستگی دارد. به طور کلی صندوق نگهداری اسلحه دارای وزن بین 260 کیلوگرم تا 490  کیلوگرم می باشد.

گاو صندوق ویترینی

صندوق ویترینی یا زیر ویترینی از مدل های محبوب و پرفروش گاوصندوق در 20 سال گذشته بوده است. بسیاری از مغازه داران در مغازه خود از این نوع صندوق استفاده می نمایند. این گاوصندوق که کمی پخش و کم ارتفاع و در عین حال عریض است بسیار سنگین بوده و در حدود 900 کیلوگرم وزن دارند. این جعبه آهنی بزرگ و ضد سرقت محل امنی برای نگهداری اجناس و اسناد و وجوه نقد کسبه است. گاوصندوق ویترینی عمدتا در جواهرفروشی ها، ساعت فروشی ها، عینک فروشی ها و صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گاو صندوق آسانسوری

صندوق آسانسوری یک محصول ناب ساخته دست متخصصان ایرانی است. این گاوصندوق کم کم در حال جایگزین شدن بجای گاوصندوق ویترینی می باشد. مزایای فوق العاده آن در مقالات زیادی در همین وبسایت مورد بررسی قرار گرفته است که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه نمایید. یک گاوصندوق آسانسوری حدود 2200 تا 2450 کیلوگرم می باشد. نکته جالب این است که چنین جسم سنگینی با فشردن یک دکمه و در عرض چندثانیه و آن هم بدون لرزش و صدا به راحتی کار می کند.

گاو صندوق بایگانی

کمد بایگانی جزو بزرگترین صندوق هاست. چون پرونده های زیادی را در دل خود جای می دهد. اما وزن زیادی ندارد چون در اکثر مواقع به صورت نسوز ساخته نمی شود. محدوده وزنی مدل نسوز آن بین 270 تا 300 کیلوگرم متغیر است. وزن صندوق بایگانی نسوز بزرگ حدود 2000 کیلوگرم می باشد.

گاو صندوق بانکی

یکی از مکان هایی که گاوصندوق مثل نان شب واجب است بانک می باشد. بانک ها نیازمند گاو صندوق های بزرگ و سنگین با فضای بسیار زیاد هستند. برای همین علاوه بر گاوصندوق از صندوق امانات و همین طور خزانه نیز استفاده می کنند. خزانه در محل خود شعبه بانک ساخته شده و درب خزانه به همراه درب محافظ هم مقابل آن نصب می شود. وزن درب های خزانه  درب فراراز 300 کیلو شروع شده و تا درب خزانه همراه 2500 با درب محافظ بالای 2000  کیلوگرم متغیر است.

لازم به ذکر است که چنانچه قرار باشد در ساخت هر یک از گاو صندوق ها به سفارش و دلخواه خریدار گاوصندوق از سوپر آلیاژها استفاده شود، وزن صندوق ها تغییر کرده و سنگین تر خواهد شد. چرا که سوپر آلیاژها قطورتر و مستحکم تر هستند. جنس بدنه صندوق های سری H گروه تولیدی آرکا از سوپر آلیاژها تشکیل شده است. جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاورین آرکا تماس گرفته و از طرح مشاوره رایگان قبل از خرید شرکت نهایت استفاده را ببرید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *