Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

گاوصندوق کتابی

گاوصندوق کتابی

گاوصندوق کتابی جهت قراردادن اموال نقدی و اشیاء گران بها و مورد استفاده روزانه مثل عابر بانک، مدارک شخصی و… استفاده می شود. همان طور که از اسم این گاوصندوق پیداست شباهت زیادی به کتاب دارد. ابعاد آن هم تفاوتی با یک کتاب بزرگ نمی کند. به همین دلیل می توان آن را در کتابخانه و بین کتاب ها هم قرار داد. این نوع گاوصندوق جزو دسته گاوصندوق های کوچک به حساب می آید. بنابراین همانند یک کتاب قابل حمل و یا به عبارتی پرتابل می باشد. جنس این گاوصندوق از فلز یا چوب و جنس داخل آن می تواند از فلز، چوب و یا حتی روکشی از پارچه و جیر باشد.

امنیت گاوصندوق کتابی

با توجه به این که گاو صندوق کتابی یک گاوصندوق سبک به شمار می رود نمی توان آن را صندوقی ضد سرقت نامید. سارقین به راحتی می توانند آن را به سرقت برده و سر فرصت اقدام به باز کردن درب آن نمایند. به همین دلیل برای تامین امنیت این گاوصندوق موارد زیر بسیار تعیین کننده هستند:

• استتار گاوصندوق کتابی
• نصب گاوصندوق کتابی
• قفل گاوصندوق کتابی

استتار گاوصندوق

اولین گزینه برای گاو صندوق کتابی مخفی کردن یا استتار آن است. برای این کار شکل ظاهر گاوصندوق بسیار مهم است. با توجه به کتابخانه ای که دارید و کتاب های موجود در آن باید گاوصندوق کتابی شما طراحی شود. تا حتی الامکان در دسترس باشد ولی دیده نشود.

نصب گاوصندوق

حتما  گاو صندوق کتابی به کتابخانه ای که در آن قرار می گیرد باید فیکس شود. این کار به وسیله پیچ های مخصوص و توسط نصاب گاوصندوق انجام خواهد شد. این کار باعث می شود که سارق نتواند خود گاوصندوق را به سرقت ببرد. در این صورت تنها راه دسترسی به محتویات داخل آن باز کردن درب گاوصندوق است.

قفل گاوصندوق

برای گاوصندوق کوچکی مثل گاو صندوق کتابی به راحتی نمی توان از انواع قفل و رمز گاوصندوق استفاده نمود; به خاطر این که درب آنها خیلی کوچک است; سیستم رایج در این مدل گاوصندوق ها استفاده از کلید است; بنابراین باید در نگهداری از کلید گاوصندوق هم دقت داشته باشید. هر چند باز کردن گاوصندوق بدون کلید کار سختی نیست و یک کلیدساز نسبتا حرفه ای می تواند آن را باز کند. بنابراین حتما در این مورد حساسیت به خرج دهید و تا می توانید از مشاوره ها استفاده کنید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *