Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

مرگ رود روتشیلد در گاوصندوق

رودروتشیلد Rothschild

مرگ میلیاردری که در گاو صندوق از گرسنگی مرد یک داستان واقعیست. او از بزرگترین ثروتمندان یهودی در انگلستان بود. وی رود روتشیلد نام داشت. این میلیاردر بریتانیایی یکی از اعضای خانواده ای متمول و مشهور اصالتا آلمانی به نام روتشیلد یا روتچیلد بود. او به خاطر ثروت زیادی که داشت گاهی وقت ها حتی به دولت انگلستان هم پول قرض می داد!

رود روتشیلد گاو صندوق های متعددی داشت. اما یک گاو صندوق بزرگ هم داشت به اندازه یک اتاق و بخش عمده ای از آن مملو از پول نقد، طلا و اسناد بود. در حقیقت رودروتشیلد صاحب یکی از امن ترین گاوصندوق های دنیا بود.

روزی جهت انجام کاری به درون گاو صندوقش رفت و به اشتباه در اتاق قفل شد، فریاد کشید اما کسی صدایش را نشنید. چون قصر بزرگی داشت و یکی از عادت هایش هم این بود که بیشتر وقت ها به مدت چند روز خارج از کشور بود.

وقتی کسی او را ندید همه فکر کردند رود روتشیلد بزرگ در سفر است. چون جز خودش هیچ کس حق نزدیک شدن به گاوصندوق او را نداشت. کسی سراغ گاو صندق نرفت و همه خدمتکارانش قصر را ترک کرده و از طریق جست وجو در بیرون قصر به دنبال او بودند.

سرانجام به این نتیجه رسیدند که او باز هم بی خبر به خارج از کشور رفته است و از جستجو دست کشیدند. او همچنان فریاد می زد و گریه می کرد تا جایی که از پا در آمد. دستش را زخمی کرد و با خون خود روی دیوار نوشت:

 ثروتمندترین انسان دنیا از گرسنگی و تشنگی می میرد

کسی مرگش را نفهمید تا اینکه بعد از چند هفته بی خبری از او، پلیس موفق به کشف جسد او در صندوق شخصی خودش شد. مرگ رود روتشیلد در گاوصندوق پر از پول بیانگر این است که تجهیزات امنیتی وی دارای کمبودها و نقص هایی بوده است.

رودروتشیلد

اختراع و تولید گاوصندوق الکترونیک

پس از مرگ رود روتشیلد تحولی در ساخت گاوصندوق ها هم ایجاد شد. صندوق های ساخته شده به انواع و اقسام سیستم های پیشرفته روز دنیا مجهز شدند و همزمان با رشد علم آن صندوق ها نیز مجهز تر می شوند. گاوصندوق های پیشرفته و مجهز امروزی را غالبا به نام گاوصندوق الکترونیک می شناسند.

اگر رود روتشیلد یک گاوصندوق الکترونیکی داشت چه بسا عمر بیشتری هم می داشت. گاوصندوق های بزرگ مشابه نمونه این میلیاردر معروف بریتانیایی امروزه به شکل خزانه ساخته می شود. این خزانه ها عمدتا در بانک ها و مراکز خاص و عموما تحت نظارت دولت ساخته می شود.

خزانه های امروزی آرکا، با بکارگیری بروزترین تکنولوژی روزدنیا پیش بینی هرگونه اتفاق غیرمترقبه را کرده است. سیستم های امنیتی همچون درب خزانه مجهز به موتور رمزهای دیجیتال، مکانیکی، بیومتریک و سیستم هوشیار متصل به سامانه پیامکی، آژیر، دزدگیر، دوربین مدار بسته، درب فرار، درب محافظ و… بسیاری آپشن های امنیتی که واحد تحقیق و توسعه آرکا، هر روزه در تلاش اند تا این امکانات را گسترش و توسعه دهند. لازم به ذکر است تمامی محصولات این مجموعه حتی پس از سال ها قابلیت بروزرسانی دارند.

با نگاهی ریزبینانه و دقیق تر متوجه می شویم که اگر گاوصندوق رود روتشیلد از دو فناوری زیر بهره می برد، هرگز در آن شرایط از گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست نمی داد.

  • درب فرار 
  • سیستم های هشدار دهنده

نبود درب فرار یا درب اضطرار

درب فرار یک درب نسبتا کوچک و مستقل از درب اصلی می باشد و عمدتا در خزانه های بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه درب اصلی باز نشود می توان از این درب استفاده نمود و از خزانه خارج شد.

چنانچه آقای رود روتشیلد یکی از این درب فرار ها برای گاو صندوق خود نصب کرده بود به راحتی می توانست از آنجا خارج شود و زنده بماند. جهت آشنایی بیشتر با این فن آوری به فروشگاه سایت آرکا رفته و توضیحات و معرفی محصول درب فرار خزانه آرکا مدل MZ را مطالعه کنید. تا با ویژگی های فوق العاده درب های اضطرار آرکا بیشتر آشنا شوید.

سیستم های هشدار دهنده در گاوصندوق

با پیشرفت تکنولوژی سیستم های هشدار دهنده و امنیتی روند رشد چشمگیری را طی می کنند. در ساخت گاوصندوق هم از این فناوری استفاده زیادی شده است. فناوری هایی که اگر در زمان آقای رودروتچیلد بودند، شاید آن مرگ فجیع برای او رقم نمیخورد.

گل سر سبد استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید را هم می توان در خزانه های بانکی مشاهده کرد. از جمله فناوری هایی که در خزانه های بانکی استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم هوشیار پیامکی: سیستم هوشیار مکانیزمی است که باز شدن درب خزانه را به صاحب یا صاحبان آن اطلاع رسانی می کند. به این صورت که هرگاه درب خزانه یا گاو صندوق باز شود به صاحب آن پیامکی ارسال می گردد.
  • دوربین مداربسته : خزانه های بزرگ چه در بانک ها و چه در مکان های خاص محل نگهداری حجم انبوهی از پول یا شمش طلا یا اشیاء بسیار باارزش می باشد. بنابراین بحث نظارتی روی ورود و خروج هر کسی به آنها باید تمام و کمال اجرا شود. لذا دوربین مداربسته در تمام خزانه ها نصب می شود. به همین دلیل امکان گیر افتادن انسان در چنین مکانی عملا وجود ندارد.
  • سیستم آژیر خطر: همان طور که در بسیاری از فیلم های سینمایی هم دیده ایم آژیر خطر تقریبا در همه بانک ها وجود دارد. اگر آقای رود روتشیلد در داخل گاوصندوقش چنین سیستم را راه اندازی می کرد به چنین مصیبتی دچار نمی شد. فقط کافیست سیستم هشدار  دهنده ی آژیر خطر را در داخل خزانه فعال نمود. در صورت دستبرد خزانه یا گیر افتادن احتمالی انسان در آنجا، آزیر خطر بقیه را از این موضوع مطلع می نماید.

نتیجه گیری:

با توجه به رشد چشمگیر تکنولوژی گیر افتادن انسان در گاوصندوق های بزرگ و خزانه ها عملا به حد غیر ممکن رسیده است. گاوصندوق های الکترونیکی و دیجیتالی امروزی مجهز به نواع سیستم های امنیتی و هشدار دهنده می باشند.

سرقت از گاوصندوق الکترونیک عملا به کمترین میزان خود رسیده است چه برسد به اینکه انسانی داخل آنها گیر بیفتد و از گرسنگی و تشنگی فوت کند و کسی متوجه نشود. میلیاردر معروف آقای رود روتشیلد هم اگر در زمان امروز و قرن 21 زندگی میکرد احتمالا به این شکل جان خود را از دست نمی داد.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

۵ پاسخ

  1. بعله
    نتیجه اینکه ، از مرگ گریزی نیست
    و همه این اما و اگرها ایشون رو دوباره زنده نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *