Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

خرید گاو صندوق بایگانی نسوز

انواع گاو صندوق بایگانی آرکا

یکی از پیشنهادات گروه تولیدی صندوق نسوز آرکابه تمام ادارات و شرکت ها و مدارس و موسسات خرید گاو صندوق بایگانی و بودپانزر است.

اساس طراحی این مدل از گاوصندوق ، نگهداری مدارک باارزش در محیط کار به صورت موقت است. از مهمترین ویژگی های این مدل ، وزن سبک آن است. صندوق بایگانی آرکا در دو مدل زیر تولید می شود:

  • گاوصندوق بایگانی یک جداره
  • گاوصندوق بایگانی نسوز

تجربه نشان داده است که در برخی ادارات و شرکتها ، افراد برای استفاده از گاوصندوق های بزرگ که وزن بالای 1 تن دارند ، دچار محدودیت هایی هستند.

این محدودیت می تواند بدلیل ضعف ساختمان ، مهندسی خاص محل و غیر ممکن بودن انتقال گاو صندوق به محل نصب و غیره باشد. علاوه بر محدودیت های مکانی ؛ محدودیت زمانی هم در این عوامل دخیل است.

به عبارتی دیگر برخی شرکت ها و دفاتر اداری ممکن است در طول سال چند بار تغییر مکان دهند که در این صورت جابجایی گاوصندوق بزرگ و سنگین برای آنها ایجاد مزاحمت خواهد کرد.

شرکت های عمرانی پیمانکاری ، راه سازی و جاده سازی از این دسته محسوب می شوند; البته در برخی موارد هم خریدار به دنبال گاوصندوقی با حجم بالا ولی قیمتی مناسب است و یا اینکه ایمنی محل از ضریب بالایی برخوردار بوده و نیازی به خرید گاوصندوق های نسوز بزرگ نمی بیند که اینها هم از مشتریان این مدل گاوصندوق محسوب می گردند.

گاو صندوق بایگانی یک جداره

این مدل دارای ابعاد تقریبی ارتفاع و عرض بیشتر از 1 متر و عمق بیشتر از 0.5 متر است; گاوصندوق بایگانی از نظر ظاهری شبیه صندوق های بزرگ بانکی و بصورت دو درب طراحی گردیده است. یراق بکار رفته از نوع مرغوب و لولای آن از نوع گاوصندوق های متوسط است. ورق بدنه و درب نسبتا ضخیم و مقاوم است.

طراحی داخل گاوصندوق از آنجایی که مصرف اصلی آن برای نگه داری و بایگانی اسناد و مدارک بوده ، طوری است که با قفسه بندی در چند طبقه از کل فضای داخل بهره گرفته شده است.

علاوه بر این در حالت استاندارد ، دو عدد صندوقچه داخلی در دو طرف گاوصندوق تعبیه شده است تا استفاده مفید تری بتوان از فضای داخل داشت.

همان طور که از نام محصول پیداست گاوصندوق بایگانی یک جداره خاصیت نسوز بودن را ندارد و صرفا جنبه ی امنیت فیزیکی آن مطرح است. به همین دلیل وزن این محصول نسبت به ابعاد آن بسیار پایین بوده و چیزی حدود 300 کیلو گرم می باشد.

گاو صندوق بایگانی نسوز

از لحاظ ابعاد بیرونی و ظاهر تفاوت چندانی با مدل یک جداره ندارد. اما به دلیل به کار بردن یک لایه بدنه ی اضافه و به عبارتی پوسته ی داخلی ، ابعاد درون صندوق از هر طرف حدود 10 الی 15 سانتی متر کم شده است.

بین دیواره ی بیرونی و داخلی گاوصندوق از موادی خاص که عایق ضد حرارتی هستند و وزن سبکی دارند به کار گرفته می شود. موادی مانند پشم شیشه و یا بتن های نسوز با عیار پایین.

گاو صندوق بایگانی نسوز به دلیل به کار بردن ورق اضافی نسبت به مدل یک جداره ، از وزن بیشتری برخوردار است و وزنی نزدیک به 450 کیلوگرم دارند.

توصیه هایی در مورد خرید گاو صندوق بایگانی

با توجه به قیمت مناسب و وزن پایین این مدل گاوصندوق و در عین حال ابعاد و گنجایش بالا ، مشتریان رغبت بیشتری جهت خرید این مدل گاوصندوق نسبت به گاوصندوق های بزرگ مشابه آن دارند.

اما از آنجا که وزن و ضد حرارت بودن یکی از مهم ترین ملاک های تعیین ضریب امنیتی یک گاوصندوق است ، توصیه ی ما این است که در صورت داشتن قدرت مالی و نیز محدود نبودن محل نصب ، از گاوصندوق های بزرگ نسوز استفاده کنید.

اما بنا به هر دلیل اگر قصد خرید گاوصندوق بایگانی دارید ، می توانید یک مدل گاو صندوق کوچک نسوز هم جهت نگهداری اسناد بسیار باارزش در کنار صندوق بایگانی خود داشته باشید.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *