Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

تاثیر آبکاری قطعات فلزی گاوصندوق بر کیفیت آن

آیا تاثیر آبکاری قطعات فلزی گاوصندوق را می توان نادیده گرفت؟

کیفیت گاوصندوق علاوه بر نکات فنی شامل ظاهر از جمله آبکاری هم می شود; محصولات گاو صندوق نسوز آرکا همان طور که مشخص است، شامل قطعات فلزی متنوع و مختلف می باشد; قطعاتی که در سایزها و اشکال هندسی گوناگون، طراحی، تولید و نصب می شوند; برخی از این قطعات شامل دستگیره، زبانه، قفل، رمز، لولا و نیز قطعاتی بسیار کوچک است; این ها در قسمت داخلی درب گاو صندوق نصب می شوند; کیفیت و نوع تولید این قطعات تاثیر زیادی بر روی کیفیت و امنیت گاوصندوق می گذارد; به طوری که ممکن است وجود ایراد و نقص در یک قسمت جزئی و کوچک، باعث پایین آمدن درصد زیادی از امنیت گاوصندوق گردد.

در حالت عادی، معمولا تولید کنندگان گاوصندوق، قطعات فلزی گاوصندوق را از طریق پیمانکاران متفرقه تهیه می کنند. یعنی کار تولید یک قطعه را بر عهده کارگاه تراشکاری و یا قفل سازی می گذارند. این روش موجب بالارفتن سرعت تولید و افزایش کیفیت گاوصندوق می شود، از آنجایی که تولید و تراش دادن یک قطعه آهنی کاری تخصصی است، لذا تولید از طریق کارگاه های تراشکاری هم مقرون به صرفه و هم با کیفیت خواهد بود.

لعاب کاری قطعات

یکی از مراحل مهم تولید قطعات، بحث ظاهرسازی و در واقع لعاب کاری آنها است; یک دستگیره و یا یک زبانه گاو صندوق معمولا از جنس آهن فولاد تولید و تراش می شود; باید قبل از نصب، آبکاری شده تا قابلیت تماس با دست و نیز زیبایی داشته باشد. معمولا آبکاری قطعات گاوصندوق توسط کارگاه های مخصوص این کار انجام می شود. مواد به کار رفته برای آبکاری قطعه ها، از جنس نیکل و یا کروم است.

هنگام انتقال قطعه ها از آبکاری به کارگاه تولید، حتما باید کیفیت و ظاهر آبکاری کنترل شود. ظاهر زیبا و قابل قبول یراق آلات گاوصندوق علاوه بر جلوه آن موجب بالا رفتن امنیت هم خواهد شد. وقتی که قسمت های فلزی یراق آلات با مواد استاندارد آبکاری شوند. کیفیت خوب آبکاری، عمر مفید قطعات فلزی را بالا برده و نیز باعث نرمی قسمت های متحرک گاو صندوق می شوند.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *