Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

صندوق امانات بانک آرکا

صندوق امانات بانک جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده است. زیرا امنیت صندوق امانات بسیار بالاست. در واقع حفاظت از آن توسط خود بانک و سیستم های حفاظتی محل بانک صورت می گیرد. بنابراین گزینه ای مناسب جهت نگهداری از اسناد و مدارک مهم و محرمانه و حتی ارز و طلا به حساب می آید.

کنار تمام مزایای صندوق‌های امانات نکاتی هم وجود دارد که ممکن است برخی آن را محدود کننده بدانند و بنابراین بر روی انتخابشان تأثیر بگذارد. هر چند هیچ کدام از این به ظاهر محدودیت ها نمی تواند قابلیت ها و کارآیی های صندوق امانات را زیر سوال ببرد. در اینجا به این موارد اشاره می کنیم:

زمان دسترسی

یکی از شرایط بانک ها در مورد صندوق امانات این است که مشتری فقط در ساعات اداری مجاز به استفاده از صندوق امانات بانک است. این یعنی اگر به هر دلیلی در خارج از ساعات اداری نیاز فوری به دسترسی به محتویات صندوقتان داشته باشید باید تا روز کاری بعد صبر کنید.

فقط خودتان می توانید از صندوق استفاده کنید

این یکی از بدیهی ترین ویژگی و البته امتیاز صندوق است که بانک محتویات آن را به هیچ کس جز شما و احیاناً وکیلی که خودتان به‌ صورت حضوری آن را به بانک معرفی کرده باشید تحویل نمی دهد. این در واقع جهت حفظ امنیت است و یک امتیاز است اما برخی هم آن را محدودیت تلقی می کنند.

فوت مشتری

درصورت فوت مشتری برای دسترسی به صندوق امانات ، وارثین باید مراحل انحصار ورثه را طی کنند و تا آن زمان امکان دسترسی به صندوق را نخواهند داشت. وراث و یا وکیل انتخابی آنها با داشتن حکم حصر وراثت می توانند به بانک مراجعه کنند و با حضور نمایندگان بانک و تنظیم صورت‌جلسه محتویات صندوق را دریافت کنند. این موارد نیاز به مدت زمانی طولانی خواهد داشت.

قابل ذکر است که در این مواقع، در صورتی که مشتری به بانک بدهی داشته باشد بانک قبل از ارائه محتویات صندوق مطالبات خود را تسویه خواهد کرد.

ورشکستگی یا انحلال

در صورت انحلال و ورشکستگی مشتریان حقیقی و یا حقوقی بانک ها، برای دریافت محتویات صندوق نیاز به حکم دادگاه است. در قوانین بانک آمده است که اشخاصی که طبق حکم مراجع صالحه ذی حق شناخته شوند می توانند پس از پرداخت اجاره‌ بها و احیاناً مطالبات بانک با حضور نمایندگان بانک و تنظیم صورت‌ جلسه، محتویات صندوق را تصرف نمایند. این مراحل می توانند زمان‌ بر باشند.

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *