Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

برتری قفل اثر انگشتی به سایر رمزها

قفل اثر انگشتی

در این مقاله به آشنایی با انواع قفل گاوصندوق و مفصل به مزایا و مضرات قفل اثر انگشتی می پردازیم.

هنگام خرید یک گاوصندوق ، باید به این نکته توجه داشته باشید که تجهیز صندوق مورد نظر به سیستم ضدسرقت و سیستم رمزنگاری، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت و امنیت آن دارد.

سیستم رمزنگاری درب گاوصندوق به دو بخش مکانیکی و دیجیتالی تقسیم میشود. رمزهای مکانیکی، از مدلهای باسابقه و البته قدیمی هستند که حتی در حال حاضر، برای برخی رایج تر و قابل اعتماد تر تلقی می شوند و اما سیستم های رمزنگاری دیجیتال، تنوع زیادی دارند و به گونه های دیجیتال کیبوردی، دیجیتال اثر انگشتی، قفل ها دیجیتال کارتی، مغناطیسی و …

اما در سال های اخیر، با ظهور ابزارهای دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی، پای سیستم های امنیتی جدید به صنعت تولید گاوصندوق و درب های ضدسرقت باز شده است. رمزهای دیجیتال به مرور زمان ، کیفیت و دقت بالاتری پیدا کرده اند و نقطه ضعف های قبلی خود را برطرف نموده اند. برخی از این نقاط ضعف عبارت بودند از آسیب پذیر بودن برد الکترونیک در مقابل رطوبت و حرارت، تعویض زودهنگام باتری، ضعف در مقابل میدان مغناطیسی بیرونی، امکان هک و مواردی از این قبیل. اما با گذر زمان و تعدیل نقص ها، امروزه قفل های دیجیتالی و الکترونیکی مرغوب و با کیفیتی در تولید گاوصندوق عرضه می شود.

اثر انگشت منحصر به فرد است

همه ما می دانیم که اثر انگشت هر شخص را می توان کلید منحصر به فردی تلقی کرد که در هر زمان و هر مکان می توانید با خود حمل می کنید. طبق تحقیقات به عمل آمده، هیچ کس اثر انگشت مشابه شما را ندارد.

و اما نحوه به وجود آمدن اثر انگشت چیست؟ جالب است بدانید که اثرانگشت با فرایندی تصادفی و با توجه به کدی که در DNA شما وجود دارد ایجاد می شود. اثر انگشت به قدری منحصر به فرد است که حتی در دو قلوهای همسان که محیط داخل رحمی که در آن وجود داشتند نیز یکسان است، اثر انگشت متفاوتی دارند.البته که در همه چیز استثنا وجود دارد و در این امر هم ممکن است دو نفر پیدا شوند که دارای اثر انگشت یکسانی باشند، احتمال پیدایش این تشابه آن قدر کم است که عملا قابل اغماض می باشد.

قفل اثر انگشتی و گاوصندوق

قفل رمز اثر انگشتی (Finger print) نسل جدید قفل های الکترونیک است که در سالهای اخیر رایج شده اند.

قفل اثر انگشتی یکی از انواع قفل های بیومتریک است. همانطور که از اسم قفل های بیومتریک مشخص است، این قفل ها از ویژگی های فیزیولوژیکی و رفتاری هر فرد که مختص به آن شخص است، همانند اسکن اثر انگشت یا قرنیه چشم استفاده می کنند.

قفل های اثر انگشتی امکان تعریف چند کاربر، حساسسیت بالا و امنیت بسیار خوبی در زمینه قطعات الکترونیک دارند. امکان هک شدن آنها بسیار پایین است. کاربری آن راحت است و به نسبت کارایی آن هزینه مقرون به صرفه ای دارد.

برند های مختلفی در زمینه تولید قفل اثر انگشتی فعالیت می کنند که در ایران برند های کره ای و بعضا چینی، رایج تر هستند. پیشنهاد میشود هنگام خرید یک گاوصندوق یا درب ایمنی ضدسرقت ، به گزینه رمز الکترونیکی اثر انگشتی هم توجه داشته باشید و از فروشنده در مورد قابلیتها و مشخصات فنی آن راهنمایی بگیرید. مسلما یک قفل رمز درجه یک و مرغوب روی گاوصندوق شما، امنیت و کیفیت آن را به طور مضاعف افزایش می دهد.

برتری قفل اثر انگشتی به قفل مکانیکی و کلیدی

همانطور که گفتیم قفل اثر انگشتی یکی از انواع قفل های بیومتریک است. پیرو این موضوع که هیچ کس دارای ویژگی های بیومتریک یکسان و مشابه نیست بیان گر این است که هیچکس غیر از شما نمی تواند قفل اثر انگشتی تان را با توجه به عدم تطابق اثر انگشت وی با شما بازگشایی کند.

علاوه بر ایمنی بیشتر قفل اثر انگشتی نسبت به سایر رمز ها، این قفل بیومتریک برتری های دیگری نیز دارد. استفاده از رمزهای اثر انگشتی، کار شما را نیز بسیار راحت تر می کند. با توجه به این که رمز اثر انگشتی نیاز شما را به کلید و اجسامی از این قبیل که حضوری فیزیکی دارند برطرف می کند.

رمزهای اثر انگشتی که در گاوصندوق ها به کار می روند، معمولا دارای کیبورد هستند، چرا که بعضا علاوه بر حسگر اسکن اثر انگشت می خواهند با وارد کردن کدی که شامل معمولا 6تا8 رقم اعداد است، درب گاوصندوق شان باز شود. کما اینکه اغلب گاوصندوق ها جهت ارتقاء امنیت علاوه بر قفل دیجیتال دارای قفل کلیدی نیز هستند.

رمز اثر انگشتی

گاوصندوق اثر انگشتی ایرانی یا خارجی؟

خوشبختانه امروزه تولید کنندگان داخلی در عرصه گاوصندوق به خوبی عمل می کنند. گاوصندوق های داخلی از  ایمنی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

برخی استفاده از محصولات خارجی را با توجه به قیمت نجومی آن ها به محصولات داخلی ترجیح می دهند. اما در زمینه خرید گاوصندوق اثر انگشتی، این موضوع به شدت رد می شود و بهترین پیشنهاد، بهره بردن از گاوصندوق های داخلی است چرا که علاوه بر حمایت از تولید ملی و تشویق تولیدکنندگان داخلی، گاوصندوقی با قیمتی بسیار کم تر از نمونه های خارجی و با ایمنی و کیفیت بسیار بالا خریداری کرده اید.

اما نکته مهم تری که در مورد ارجعیت گاو صندوق به خصوص گاوصندوق اثر انگشتی داخلی به نمونه خارجی وجود دارد، خدمات است.

این امر بدیهی است که تمامی محصولات، به خصوص آن هایی که عمری دراز دارند و در بلند مدت استفاده می شوند نیاز به پشتیبانی و خدمات دارند. گاو صندوق نیز از نمونه اقلامی است که به خدمات پس از فروش و پشتیبانی نیاز دارد و حال نیز تصور کنید که گاوصندوق خارجی با قیمتی زیاد خریداری کرده اید، در صورتی که نیاز به تغییر رمز، تعمیر، بروزرسانی و یا حتی در هنگام فراموشی رمز به مشکل بر خوردید، شرکت تولد کننده خارجی پاسخگوی شماست؟ و حتی در صورت پاسخ دهی آیا جهت اعزام نیرو اقدام می کند؟

بهترین گاوصندوق اثر انگشتی ایرانی

پیرو مطالب فوق، گاوصندوق های ایرانی به گاوصندوق های خارجی ارجعیت دارند.

در ایران تولید کنندگان گاو صندوق، با برند ها و عناوین بیشماری در حال فعالیت هستند. در میان انبوه تولید کنندگان گاو صندوق تنها تعداد کمی از آن ها محصولاتی با کیفیت و قابل اعتماد عرضه می کنند.

گاوصندوق هایی که به قفل اثر انگشتی مجهز هستند، حتما باید از شرکتی معتبر تهیه شوند تا موتور رمز و گاوصندوق را ضمانت کنند که در صورت بروز هر گونه مشکل پاسخگو باشند.

از برترین شرکت های تولید کننده و خدمات رسانی گاوصندوق در ایران، می توان صندوق نسوز آرکا را نام برد.

گاوصندوق آرکا، علاوه بر تولید تخصصی انواع گاوصندوق اثر انگشتی، در زمینه تولید و فروش انواع محصولات امنیتی از جمله؛ بلاکر، درب های ریلی، انواع گاوصندوق، سیف باکس و … در حال فعالیت می باشد.

گاوصندوق اثر انگشتی آرکا

گاوصندوق اثر انگشتی آرکا مجهز به سیستم ضد سرقت و قفل اثر انگشتی درجه یک می باشد. این صندوق علاوه بر مقاومت دمایی بالا، ضد دیلم و ضد برش می باشد.

خدمات شرکت صندوق نسوز آرکا با هدف ایجاد و حفظ آرامش کامل ارائه می گردد. برخی از خدمات آرکا به شرح ذیل است:

  • ارسال رایگان به سراسر کشور
  • ارائه دفترچه ضمانت به همراه محصول
  • خدمات پس از فروش مادام العمر توسط نیروهای معتمد شرکت آرکا
  • نصب در محل توسط مهندسین آرکا
  • پشتیبانی 24 ساعته تلفنی کارشناسان فنی آرکا
  • مشاوره رایگان تیم طراحان مجرب آرکا
  • تولید محصولی با کیفیت و ایمن با استفاده از مواد اولیه مرغوب

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *