Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

انواع گاوصندوق ها

انواع گاوصندوق ها

قبل از خرید هر نوع گاوصندوق باید با تقسیم بندی انواع گاوصندوق ها آشنا باشیم. گاوصندوق، جعبه یا گنجینه ای است که هدف از ساخت آن محافظت از اشیای با ارزش و گرانبهای ماست. به همین دلیل با توجه به ماهیت اشیای داخل آن و هدف ما از خرید آن، گاوصندوق ها انواع گوناگونی دارند و هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند که این ویژگی ها در تعیین نوع گاوصندوق مورد نیاز مشتری از اهمیت بسزایی برخوردارند. به طورکلی می توان تقسیم بندی های زیر را برای انواع گاوصندوق ها در نظر گرفت:

انواع گاوصندوق

گاوصندوق کوچک و بزرگ

گاوصندوق کوچک با توجه به ابعادی که دارد می تواند به عنوان گاوصندوق داخل کمد محسوب شود به همین دلیل یکی از بهترین گاوصندوق ها برای استتار داخل منزل می باشد. این گاوصندوق مناسب برای کاغذ و دفتر و اسناد کوچک است. اما گاوصندوق های بزرگ و عظیم جثه برای ادارات، بانکها و موسسات مناسب هستند. قبل از اقدام به خرید هر گونه گاوصندوق بزرگ باید به محل نصب گاوصندوق توجه نمود. گاوصندوق های بزرگ جثه برای مکان های سست و مکانهایی که فشار زیاد باعث متلاشی شدن آنها می باشد قابل استفاده نیستند.

گاوصندوق سبک و سنگین

مقدار بتن مسلح به کار رفته در گاوصندوق ها فاکتوری برای ضریب امینتی گاوصندوق محسوب می شود. هر چه مقدار بتن مسلح بکار رفته در گاوصندوق بیشتر باشد امنیت آن بیشتر بوده و به طبع وزن گاوصندوق نیز بیشتر است.گاوصندوق های سنگین به راحتی قابل حمل نیستند و همین امر سارقان را با مشکل روبرو می سازد. اما گاوصندوق سبک بیشتر برای مصارف خانگی و هتل هاست. مکان های با حساسیت بالا معمولا به دنبال گاوصندوق های سنگین و عظیم جثه هستند.

گاوصندوق ارزان و گران قیمت

عواملی بسیاری در تعیین قیمت یک گاوصندوق موثر هستند از جمله این عوامل می توان به عیار بتن بکار رفته در گاوصندوق، تجهیزات و یراق آلات گاوصندوق و … اشاره نمود. بنابراین مشتریان عزیز هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشند که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنند چرا که گاوصندوق یک ابزار امنیتی و مادام العمر است. پس حتما قیمت ارزان یک گاوصندوق بی دلیل نیست و حتما قبل از خرید باید به آن توجه شود.

گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال

گاوصندوق ها می توانند به دو نوع رمز مکانیکی و دیجیتال تجهیز گردند. از همین رو گاوصندوق ها را می توان به دو گروه بزرگ گاوصندوق های مکانیکی و گاوصندوق های دیجیتال دسته بندی نمود. نسل جدید گاوصندوق های دیجیتال، گاوصندوق های اثر انگشتی و گاوصندوق های با قابلیت تشخیص چهره هستند.

گاوصندوق خانگی، اداری، فروشگاهی و …

هدف مصرف کننده از خرید گاوصندوق نیز می تواند عامل دیگری برای تقسیم بندی گاوصندوق باشد. از این رو دسته بندی های زیر برای معرفی نوع گاوصندوق به کار می روند:

گاوصندوق خانگی و هتلی

گاوصندوق فروشگاه ها و بنگاه ها

گاوصندوق ادارات و کارخانجات

گاوصندوق بانک ها و موسسات

گاوصندوق اسلحه

گاوصندوق طلافروشی

گاوصندوق آسانسوری

 

 

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

 gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *