Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

مراحل تولید گاوصندوق

مراحل تولید گاوصندوق

در این مقاله می خواهیم به طور کلی مراحل تولید گاوصندوق با کیفیت را توضیح دهیم; در ابتدا باید قطعات مورد نیاز تهیه گردد; جهت آشنایی با قطعات مورد نیاز در ساخت گاوصندوق می توانید مقاله چگونه گاوصندوق ساخته می شود را مطالعه نمایید.

ساخت پوسته گاوصندوق

پس از برش ورق ها به وسیله دستگاه های موجود در کارخانه در اندازه های دقیق، ساخت پوسته داخلی و بیرونی آغاز می شود. سپس در مرحله بعدی نوبت متصل کردن آنها به یکدیگر است.

بتن ریزی بین جداره های گاوصندوق

پس از آن کار بتن ریزی بین دیواره های درونی و بیرونی گاو صندوق توسط گروه دیگری آغاز می گردد; و سپس جهت خشک شدن و مقاوم شدن، در دمای مناسب قرار داده می شود. لازم به ذکر است که حتما باید از بتن مسلح و با کیفیت استفاده شود. یکی از مهم ترین تفاوت های یک گاوصندوق با کیفیت عالی و یک گاوصندوق غیر مرغوب در همین مرحله است. در واقع نسوز بودن یک گاوصندوق به کیفیت و میزان بتن استفاده شده در آن بستگی دارد. متاسفانه در بسیاری موارد دیده می شود که  از گچ به جای بتن در ساخت گاوصندوق استفاده می شود. در این زمینه می توانید مقاله بتن مرغوب در ساخت گاوصندوق نسوز را بخوانید.

به موازات آن در قسمت دیگری از کارخانه عده ای دیگر فعالیت خود را جهت آماده سازی درب ها آغاز می کنند. که پروسه ای زمان بر و بسیار حساس است. درب ها علاوه بر بتن ریزی، قسمت های مربوط به دستگیره ها، رمزها و قفل ها و یراق آلات دیگر به همراه دارند. پس از اتمام فرآیند مقاوم سازی بتن باید درب ها به بدنه لولا شده و متصل شوند.

رنگ آمیزی و نصب یراق آلات

در آخرین قدم در مراحل تولید گاوصندوق نوبت به رنگ آمیزی گاوصندوق است; و پس از پایان آن و مدت زمان مشخص جهت افزایش مرغوبیت رنگ ، گاوصندوق ها به قسمت مونتاژ خط تولید گاوصندوق منتقل می شوند تا در آنجا دستگیره ها، رمزها، قفل ها و دیگر یراق آلات بر روی گاوصندوق ها نصب گردد و سپس به آماده سازی نهایی ارسال تا توسط دستگاه مورد نظر بسته بندی و به انبار منتقل شود.

آرامش کامل را با آرکا تجربه کنید

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *