Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

ویژگی های گاوصندوق ضدزلزله آرکا

ویژگی های گاوصندوق ضدزلزله آرکا

حوادث طبیعی مخصوصا زلزله در چشم به هم زدنی می آیند بدون آن که بتوان آن ها را به راحتی پیش بینی نمود. و وقتی تمام می شوند جز ویرانه ای از خود باقی نمی گذارند. در هنگام وقوع زلزله ممکن است خانه ها براثر فرسودگی و عدم مقاومت کافی دچار آسیب و فروریختگی شوند. در این شرایط بهترین اتفاق ممکن این است که وجه نقدینگی پول یا اشیاء با ارزش شما سالم مانده باشند. در اینجاست که نیاز به وجود یک گاوصندوق مقاوم و ایمن احساس می شود. بر این اساس صندوق نسوز آرکا اقدام به تولید گاوصندوق های بسیار ایمن و محکم تحت عنوان گاوصندوق ضدزلزله نموده است.

نکته تامل برانگیز این است که چه گاوصندقی ازسرمایه های ما در مقابل زلزله محافظت می کند؟ آیا گاوصندوق ضدزلزله وجود دارد تا بتوانید پس از نجات جان خود مدارک و اسناد و وجه خود را نیز نجات دهید ؟ در این شماره از مقاله قصد داریم به صورت موردی به ویژگی های یک گاوصندوق ایمن در مقابل زلزله اشاره کنیم که در هنگام خرید باید حتما بدان توجه شود.

جنس گاوصندوق ضد زلزله

مورد اول این که گاوصندوق باید از جنس سختی ساخته شده باشد تا هنگام ریزش آوار دچار شکستگی نشود. بنابراین جنس ورق آن باید فولاد ضد برش باشد. حتما برای ساخت یک گاو صندوق ضد زلزله باید از سوپر آلیاژها استفاده شود.

گاوصندوق ضدزلزله بتنی

مورد دوم این که گاوصندوق باید بتواند فشارها را تا حد زیادی تحمل کند; برای این کار باید بین دوجداره گاوصندوق حتما بتن مسلح به همراه شبکه های آرماتور بندی شده استفاده شود; بتن مسلح استفاده شده در گاوصندوق های نسوز آرکا می تواند وزنی معادل 40 پراید را تحمل کند.

نسوز بودن گاوصندوق

مورد سوم این است که با توجه به این که در هنگام زلزله احتمال وقوع آتش سوزی به دلیل اختلال درشبکه گاز و برق وجود دارد طبیعتا گاوصندوق باید نسوز باشد پس دقت به نسوز بودن گاوصندوق هم باید لحاظ شود.

ضدسرقت بودن گاوصندوق

مورد چهارم این که در این گونه مواقع به دلیل ضربه هایی که به اجسام وارد می شود لزوما باید گاوصندوق ضدسرقت باشد تا بر اثر ورود ضربه به درب آن مجددا قفل گردد. گاوصندوق ضدزلزله آرکا مجهز به سیستم ضدسرقت آرکا می باشد.

استفاده از سیستم هوشیار در گاوصندوق ضدزلزله

آخرین مورد این است که بعد از وقوع زلزله یافتن گاوصندوق برای دسترسی به اسناد و مدارک داخل آن کار دشواری است. لذا داخل گاوصندوق های ضدزلزله آرکا سیستم هوشیار نصب شده و روی آن مکان یاب نصب می گردد. تا زیر آوار به راحتی قابل پیدا شدن باشد. در گاوصندوق های ضد آب هم این سیستم نصب می گردد. تا در صورت وقوع سیل و گم شدن گاوصندوق بتوان آن را ردیابی کرد.

در انتها باید متذکر شویم که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند; و پیشگیری  قبل از وقوع شرط عقل است; مخصوصا زلزله که وقتی بیاید همه چیز را در لحظه ای کوتاه ویران می کند; و فرصتی برای جمع آوری مایحتاج یا پول و اشیا مهم زندگی به هیچکس نمی دهد; بنابراین حفظ و نگه داری اسناد و مدارک مهم زندگی واجب عقلی به شمار می رود.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *